-
Що і як ми рахували?
Цей рейтинг ми зробили тому, що онлайн-кредити стали досить популярною послугою. Мікрозайми України зруйнували монополію банків на ринку кредитування. Армія онлайн-позичальників стає дедалі більшою, як і інтерес до послуги з боку потенційних клієнтів. І люди хочуть знати, де можна отримати найякісніше обслуговування.
Ми сформували список МФО України, чиї сайти розмістилися на перших 10 сторінках пошукової системи Google за запитом «онлайн-кредит на картку». З них ми відсіяли тих, хто:
- кредитує тільки підприємців;
- працює не по всій країні, а, наприклад, тільки по Києву.
В результаті вийшов список з 49 мікрофінансових організацій, які видають кредит на карту. Їх ми оцінювали за 6 ключовими критеріями.
1. Доступність і актуальність інформації на сайті – критерій «Сайт»
Важливо, щоб на сайті МФО були позначені всі умови кредитування. Клієнт повинен розуміти, у скільки йому обійдеться кредит, що його чекає, якщо його не виплачувати та інші нюанси. Ми вивчили всі позики на карту і сайти всіх компаній (розглядалися тільки десктопні версії), де шукали інформацію про: штрафні санкції (оголошення на сайтах про відсутність штрафів і пені під час карантину ми не враховували), процентних ставках, терміни і комісіях по першому і наступним кредитами (у багатьох компаній перший кредит – пільговий, інші обійдуться дорожче), умови пролонгації. Наявність даних по кожному з цих пунктів додає до рейтингу МФО до 4,5 балів. Також оцінювалася доступність інформації на сайті. Бали знижувалися, якщо для того, щоб знайти умови кредитування користувачеві доводилося розшукувати умови кредитування в «надрах» сайту.
2. Наявність BankID
BankID – спосіб верифікації клієнта через дані про нього в українських банках. Його наявність значно спрощує процес реєстрації клієнта на сайті МФО. Дані про нього автоматом підтягнуться в потрібні поля і їх не доведеться заповнювати вручну. За підключений BankID компанія отримувала 5 балів.
3. Підтримка користувачів – критерій «Підтримка»
Ми тричі телефонували в усі компанії і ставили кілька елементарних запитань: розмір процентної ставки, чи потрібен поручитель, термін кредитування і т.п. При цьому ми оцінювали: час очікування дзвінка, якість та швидкість надання інформації. До уваги також бралися наявність онлайн-чату і цілодобової клієнтської підтримки. За кожен з цих пунктів компанія отримувала 4,14 балів, крім колл-центру, за телефонне обслуговування можна заробити до 12,44 балів. Крім того, враховувалися наявність онлайн-чату, підтримки в популярних месенджерах і безкоштовного контактного телефону 0-800.
4. Кількість каналів погашення позики – критерій «Погашення»
По кожному з учасників рейтингу уточнювалося, чи можна погасити кредит: в особистому кабінеті профілю користувача на сайті, в касах банків, за допомогою терміналів самообслуговування, інтернет-банкінгу і за допомогою компаній-партнерів. За кожен з доступних способів компанія отримувала 3,75 бала.
5. Наявність програм лояльності – критерій «Бонуси і знижки»
Враховувалася як лояльність до нових клієнтів (знижки на надання першого кредиту), так і до постійних (збільшення терміну і суми кредитування, зниження процентної ставки). Крім того, окремо враховували можливість взяття першого кредиту під 0,01%.
6. Можливість при бажанні отримати офлайн (паперовий) договір кредитування – критерій «Офлайн»
Суть послуг МФО саме в онлайн-кредитуванні, але для деяких особливо консервативних позичальників важливо мати можливість приїхати в офіс, поспілкуватися з менеджером, підписати кредитний договір. Компанії, у яких вона є, отримали додаткові 5 балів.
Ми збільшили градацію за балами, оцінюючи наповненість сайту компанії. Під час ретельного аналізу враховувалась не просто наявність потрібної для користувачів інформації, але також її доступність (наскільки глибоко вона захована в надрах сайту) й ідентичність на різних його сторінках.МФО, у яких вийшов однаковий підсумковий бал, ми розсудили так:
-
Перше. Вище оцінювалися компанії, які отримали більше балів за критерієм «Сайт», який ми вважаємо ключовим.
- Друге. Якщо по «Сайту» бали також збіглися, то ми враховували, скільком з 6 перелічених критеріїв компанії взагалі відповідають. Наприклад, якщо у однієї не підключений BankID і немає можливості оформити офлайн договір, то вона була оцінена нижче, ніж та, у якої немає тільки BankID.
- Третє. Ми детальніше порівнювали роботу контакт-центрів: час очікування відповіді на дзвінок, оперативність і якість відповідей на поставлені запитання.
- Четверте. Ми занижували місце в рейтингу, якщо на сайті одна і та ж інформація вказана по-різному. Наприклад, в одному місці сказано, що максимальна сума кредиту становить 15 000 гривень, а в іншому – 10 000.
- П'яте. Якщо дві компанії набрали однакову кількість балів, то вище в рейтингу стоятиме та, що має програму лояльності.
- Шосте. Якщо дві компанії набрали однакову кількість балів, то вище в рейтингу стоятиме та, що має більш ранню ліцензію.
Ми постійно оновлюємо цей рейтинг. Тому що нові МФО 2020 в Україні напевно з'являться, а тому ми оцінимо якість і їхніх послуг.
Ми оновлюємо рейтинг мікрофінансових організацій раз на 3 місяці. Читайте попередні версії, щоб знати, як змінюються позиції лідерів і як компанії працюють над своїми помилками:
Рейтинг мікрофінансових організацій України (1 кв. 2020)
Рейтинг мікрофінансових організацій України (4 кв. 2019)
Рейтинг мікрофінансових організацій України (3 кв. 2019)
Рейтинг мікрофінансових організацій України (2 кв. 2019)