-
Як ми відбирали учасників рейтингу
- Картка доступна для будь-якої фізособи, без обмежень. Це означає, що ми не розглядаємо картки, які видаються, наприклад, тільки тим, хто має в банку зарплатний проект, або тільки тим, хто відкрив у банку депозит.
- Картка діяла станом на 01.11.2024 року, й умови по ній розглядаються станом на 01.11.2024 року.
- Картка від початку була задумана як дебетова, і не може бути з кредитним лімітом. Наприклад, картка «Універсальна» від ПриватБанку задумана, як картка з кредитним лімітом, тому в цьому рейтингу вона не розглядається. З тієї ж причини ми не включили картку «Найкраща» від Акордбанку.
- Розглядаються як окремі картки, так і ті, що випускаються в межах пакету послуг. Водночас, якщо банк пропонує низку карто різного рівня (Standart, Gold, Platinum тощо) або ж одну картку в межах кількох тарифів, то в рейтингу бере участь лише картка мінімального рівня і розглядається найпростіший/дешевий для клієнта тарифний план.
-
Як ми оцінювали картки
1. Плата за обслуговування.
Картка може бути або повністю безкоштовною, або умовно-безкоштовною (плата не береться при виконанні деяких умов), або мати фіксовану плату за обслуговування.Шкала оцінки:
- взагалі немає плати — 2,5 бала;
- немає плати за виконання певних умов — 1,25 бала;
- фіксована плата за обслуговування — 0.
Плата за оформлення іменної пластикової картки не розглядається, якщо є можливість користуватися віртуальною карткою безкоштовно.2. Умови поповнення картки.
Картка може бути поповнена через касу, термінал або безготівково. Водночас може існувати комісія за поповнення картки тим чи іншим шляхом або ж всі способи поповнення можуть бути безкоштовними.Шкала оцінки:
- всі канали поповнення без комісії — 2 бали;
- окремі канали поповнення (наприклад, каса або каса + термінал) без комісії (або зарахування певних платежів) — 1 бал;
- є комісія за поповнення картки — 0.
3. Наявність-відсутність комісії за зняття готівки з картки.
Зняття готівки може відбуватися або з комісією, або без неї. Можливий також варіант, коли якась фіксована сума на місяць може бути знята з картки без комісії, а все, що більше — вже з комісією.Шкала оцінки:
- всі зняття готівки без комісії — 2 бали;
- зняття до певної суми (або визначена кількість разів) на день/місяць без комісії, решта — з комісією — 1 бал;
- всі зняття готівки з комісією — 0.
4. Можливість зняття без комісії в усіх українських банках.
Банки все частіше пропонують клієнтам можливість зняття готівки без комісії в «чужих» банкоматах.Шкала оцінки:
- є можливість зняття готівки без комісії в усіх «чужих» банкоматах — 1 бал;
- обмеження по сумі чи кількості зняття — 0,5 бала;
- немає такої можливості — 0.
5. Наявність чи відсутність кешбеку.
Можливі варіанти, коли кешбек виплачується на всі витрати, на декотрі (за категоріями) або його взагалі немає.Шкала оцінки:
- є постійний кешбек на всі покупки — 2 бали;
- кешбек на обрані категорії — 1 бал;
- немає кешбеку — 0.
6. Виплата кешбеку «живими грошима» чи бонусами.
Шкала оцінки:
- кешбек «живими грошима» — 1 бал;
- кешбек бонусами — 0,5 бала;
7. Відсоток, що нараховується на залишок власних коштів.
Розглядається відсоток, який може нараховуватися на залишок від 50 тис. до 100 тис. гривень.Шкала оцінки:
- менше 3% річних — 1 бал;
- 3% річних — 1,5% бала;
- 4% річних — 1,75 бала;
- 5% річних — 2 бали;
- 6% річних — 2,25 бала;
- 7% річних — 2,5 бала;
- 8% річних — 2,75 бала;
- понад 8% річних — 3 бали;
- не нараховується — 0.
Водночас до уваги береться лише відсоток, що нараховується безпосередньо на залишок на картковому рахунку. Усі можливі варіанти використання субрахунків (як, наприклад, «Дохідний сейф» у Сенс Банку чи «Мобільні заощадження» у Ощадбанку), на які відбувається нарахування відсотків на залишок, але які потребують додаткових операцій з їх поповнення-зняттю, до уваги не береться.8. Можливість оформлення картки онлайн.
У боротьбі за клієнта банки розробили процедури віддаленого оформлення та замовлення картки. Вважаємо це позитивним моментом.Шкала оцінки:
- є — 1 бал;
- немає — 0.
9. Наявність доставки картки за адресою.
Попри можливість віддаленого замовлення, частина банків усе ж наполягають на умові отримання картки у відділені. Водночас декотрі не тільки дають можливість віддалено замовити картку, але й отримати її, не виходячи з дому, завдяки кур’єрській доставці або на найближчому відділені «Нової Пошти»Шкала оцінки:
- є — 1 бал;
- немає — 0.
10. Чи є картка частиною пакету або випускається самостійно.Шкала оцінки:- випускається самостійно — 1 бал;
- частина пакету — 0.
Увага! Картки з однаковим підсумковим балом посідають однакове місце. У таблиці розташування таких карток — за алфавітом за назвою банку.