-
Що і як ми рахували?
Цей рейтинг ми зробили тому, що онлайн-кредити стали досить популярною послугою. Мікрозайми України зруйнували монополію банків на ринку кредитування. Армія онлайн-позичальників стає дедалі більшою, як і інтерес до послуги з боку потенційних клієнтів. І люди хочуть знати, де можна отримати найякісніше обслуговування.
Ми сформували список МФО України, чиї сайти розмістилися на перших 10 сторінках пошукової системи Google за запитом «онлайн-кредит на картку». З них ми відсіяли тих, хто:
- кредитує тільки підприємців;
- працює не по всій країні, а, наприклад, тільки по Києву;
- не кредитує онлайн, а лише в офісі;
- не кредитує нових клієнтів;
- в періоді оцінювання отримали попередження та/або штрафні санкції від НБУ за порушення, пов'язані з кредитуванням та/або клієнтським сервісом, або анулювання відповідної ліцензії.
В результаті вийшов перелік з 34 мікрофінансової організації, які видають онлайн кредит на картку. В період з 28.08.2023 по 26.09.2023 ми їх оцінювали за 6 ключовими критеріями:
1. Доступність і актуальність інформації на сайті – критерій «Сайт»
Важливо, щоб на сайті МФО були позначені всі умови кредитування. Клієнт повинен розуміти, у скільки йому обійдеться кредит, в тому числі при продовженні його строку та різні нюанси. Ми вивчили всі позики на картку і сайти всіх компаній (розглядалися тільки десктопні версії), де шукали інформацію про: процентні ставки, терміни і комісії по першому і наступним кредитами (у багатьох компаній перший кредит – пільговий, інші обійдуться дорожче), умови пролонгації. Наявність даних по кожному з цих пунктів додає до рейтингу МФО до 4,5 балів. Також оцінювалася доступність інформації на сайті. Бали знижувалися, якщо для того, щоб знайти умови кредитування користувачеві доводилося розшукувати умови кредитування в «надрах» сайту. В цьому рейтингу ми не оцінювали інформацію про штрафні санкції, але додавали по 1,5 бали тим компаніям, які в поточному кварталі на своїх сайтах зазначали про особливі умови кредитування під час воєнного стану (акції, які завершились до кварталу перевірки не враховувались).
2. Наявність BankID
BankID – спосіб верифікації клієнта через дані про нього в українських банках. Його наявність значно спрощує процес реєстрації клієнта на сайті МФО. Дані про нього автоматом підтягнуться в потрібні поля і їх не доведеться заповнювати вручну.
Проте інколи компанія дає можливість користуватися BankID уже на перших етапах реєстрації, а у деяких випадках використовує його лише для авторизації або ідентифікації клієнта.
За підключений на початку реєстрації BankID компанія отримувала 4 бала, на етапі авторизації чи ідентифікації – 2 бали.
Наявність мобільного додатку на сайті МФО. Якщо є 2 віджети або кнопки додатку на сайті для Android та iOS, при цьому перехід по них веде на скачування застосунку, то компанія отримувала теж 4 бали, а якщо тільки для однієї ОС, то 2 бали.
3. Підтримка користувачів – критерій «Підтримка»
Ми тричі телефонували в усі компанії і ставили кілька елементарних запитань: розмір процентної ставки, чи потрібен поручитель, термін кредитування і т.п. При цьому ми оцінювали: час очікування дзвінка, якість та швидкість надання інформації. Розуміючи ситуацію, ми не дзвонили під час масштабних повітряних тривог. Крім того, враховувалася наявність онлайн-чату (з відповідями від боту чи оператора), підтримки в популярних месенджерах в web та мобільній версії, і які номери доступні клієнтам для зв’язку з МФО. За кожен з цих пунктів компанія отримувала до 5,14 балів, крім колл-центру – за телефонне обслуговування можна заробити до 12,44 балів. До уваги також брали наявність цілодобової клієнтської підтримки. За такий сервіс компанія отримувала ще 4,14 бали.
4. Кількість каналів погашення позики – критерій «Погашення»
По кожному з учасників рейтингу уточнювалося, чи можна погасити кредит: на сайті МФО без авторизації в особистий кабінет профілю користувача, в касах банків, за допомогою терміналів самообслуговування, інтернет-банкінгу і за допомогою компаній-партнерів. За кожен з доступних способів компанія отримувала до 3 балів.
5. Наявність програм лояльності – критерій «Бонуси і знижки»
Враховувалася як лояльність до нових клієнтів (знижки на надання першого кредиту), так і до постійних (збільшення терміну і суми кредитування, зниження процентної ставки). Крім того, окремо враховували можливість взяття першого кредиту під 0,01%.
6. Критерій «Реквізити компанії та FAQ»
Клієнтам важливо мати змогу знайти на сайті компанії інформацію з реквізитами, тому за наявність даних про платіжні реквізити компанія отримувала ще 1 бал.
Ухвалюючи рішення про отримання кредиту, майбутній клієнт також хоче дізнатися про те, як буде відбуватися цей процес, а потім і погашення або пролонгація кредиту. Ми оцінили, наскільки зручно буде отримати відповіді на ці запитання. По 0,5 бала компанія отримувала за наявність інформації про отримання, погашення та пролонгацію кредиту в довідковому блоці, а також в окремих розділах в основному меню або на головній сторінці сайту компанії. 1 бал було присвоєно за виведення всіх питань, що цікавлять, в окремий блок запитань і відповідей (Довідка, FAQ), а також ще 1 бал організація отримала за наявність в цьому блоці іншої інформації, крім перерахованих вище запитань.
Під час ретельного аналізу враховувалася не просто наявність потрібної для користувачів інформації, але також її доступність (наскільки глибоко вона захована в надрах сайту) й ідентичність на різних його сторінках.
МФО, у яких вийшов однаковий підсумковий бал, ми розсудили таким чином:
-
Перше. Вище оцінювалися компанії, які отримали більше балів за критерієм «Сайт», який ми вважаємо ключовим.
- Друге. Якщо по «Сайту» бали також збіглися, то ми враховували, скільком з 6 перерахованих критеріїв компанії взагалі відповідають. Наприклад, якщо в однієї не підключений BankID і немає програми лояльності, то вона була оцінена нижче, ніж та, у якої немає тільки BankID.
- Третє. Ми детальніше порівнювали роботу контакт-центрів: час очікування відповіді на дзвінок, оперативність і якість відповідей на поставлені запитання.
- Четверте. Ми занижували місце в рейтингу, якщо на сайті одна і та ж інформація вказана по-різному. Наприклад, в одному місці сказано, що максимальна сума кредиту становить 15 000 гривень, а в іншому – 10 000.
- П'яте. Якщо дві компанії набрали однакову кількість балів, то вище в рейтингу стоятиме та, що має програму лояльності.
- Шосте. Якщо дві компанії набрали однакову кількість балів, то вище в рейтингу стоятиме та, яка має більш ранню дату реєстрації.
Ми постійно оновлюємо цей рейтинг. Тому що нові МФО 2023 в Україні напевно з'являться, а тому ми оцінимо якість і їхніх послуг.
До уваги представників МФО: якщо ваша компанія має ліцензію НБУ, кредитує онлайн нових клієнтів, ще не представлена в даному рейтингу, а ви хочете подати заявку на участь, напишіть нам на info@mail.finance.ua, вказавши посилання на цей рейтинг, на сайт МФО, юридичну назву і код ЄДРПОУ компанії.
До 2022 року ми оновлювали рейтинг мікрофінансових організацій раз на 3 місяці. Минулого року оновлення рейтингу не проводилось, оскільки багато МФО після 24 лютого 2022 р. повністю або частково призупинили кредитування. У другій половині 2022 року кредитний ринок почав відновлюватись, і у 2023 році ми повертаємось до щоквартальних оновлень даного рейтингу. Читайте попередні версії, щоб знати, як змінюються позиції лідерів і як компанії працюють над покращенням свого сервісу:
Рейтинг мікрофінансових організацій України (2 кв. 2023)
Рейтинг мікрофінансових організацій України (1 кв. 2023)
Рейтинг мікрофінансових організацій України (4 кв. 2021)
Рейтинг мікрофінансових організацій України (3 кв. 2021)
Рейтинг мікрофінансових організацій України (2 кв. 2021)
Рейтинг мікрофінансових організацій України (1 кв. 2021)
Рейтинг мікрофінансових організацій України (4 кв. 2020)
Рейтинг мікрофінансових організацій України (3 кв. 2020)
Рейтинг мікрофінансових організацій України (2 кв. 2020)
Рейтинг мікрофінансових організацій України (1 кв. 2020)
Рейтинг мікрофінансових організацій України (4 кв. 2019)
Рейтинг мікрофінансових організацій України (3 кв. 2019)
Рейтинг мікрофінансових організацій України (2 кв. 2019)