Sense SuperApp від Альфа-Банку — що це і як працює

Огляд нового банківського додатку

Sense SuperApp — це новий цифровий банк від Альфа-Банку Україна, який прийшов на заміну старому додатку Alfa-Bank Mobile. Новий додаток презентували 26 листопада 2020 року, після чого було кілька оновлень з додаванням функціоналу. Finance.ua вивчив всі його ключові функції і ділиться своїми враженнями. Одразу скажемо, що «Альфа» переосмислила свій підхід до мобільного банкінгу. Це не просто «фасадний ремонт» старої програми, де щось поліпшили, щось «підфарбували», щось поміняли місцями. Sense SuperApp — це інший додаток зі своєю філософією, екосистемою та дизайном.
Зміст

Реєстрація користувача та оформлення картки по відеочату

Альфа-Банк першим в Україні почав використовувати відеозв'язок для ідентифікації нових користувачів (як фізосіб, так і ФОП). Ця функція з'явилася в першому ж релізі програми. Кажучи простіше, це коротке відеоінтерв'ю всередині Sense, під час якого співробітник банку уточнює у клієнта його дані і, по суті, заповнює за нього анкету. Займає це від 5 до 10 хвилин часу і значно спрощує процес реєстрації для користувача. Їхати при цьому нікуди не доведеться. Замість цього потрібно:

  • завантажити та встановити додаток в AppStore, PlayMarket, а також в HUAWEI AppGallery, давши йому доступ до камери і мікрофона;
  • вибрати один із запропонованих банком пакетів послуг (White/Black/Graphite/RED/Caméléon – для фізосіб, Head/Lead – для ФОП);
  • вказати свій телефон, e-mail та ІПН;
  • ініціювати відеодзвінок зі співробітником банку, натиснувши «почати відеодзвінок», і показати йому на камеру документи в розгорнутому вигляді, а потім сфотографувати їх;
  • підписати на екрані смартфона заповнену анкету і придумати PIN для входу в додаток.

Детальніше про таку реєстрацію можна прочитати тут.

Все, ви — клієнт Альфа-Банку. Активувавши свою віртуальну картку, нею відразу можна буде платити в Інтернеті, а, додавши в мобільний гаманець Google Pay або Apple Pay, то і в магазинах.

Якщо клієнту потрібна пластикова картка, в Sense можна замовити її доставку у відділення банку або зручне відділення/поштомат Нової Пошти.

Реєстрація користувача та оформлення картки через додаток Дія

Ще один варіант новачку швидко влитися в ряди клієнтів Альфа-Банку — ідентифікувати себе за допомогою додатку Дія. В цьому випадку обмін інформацією про потрібні документи (паспорт або закордонний паспорт, ІПН) відбувається за секунди, а процес реєстрації та відкриття картки займає не більше п'яти хвилин. Щоб його запустити, потрібно визначитися з карткою і в якості способу ідентифікації вибрати «Через додаток Дія»:

Розробників sense SuperApp можна похвалити за те, що вони постаралися спростити процес реєстрації нових користувачів, надавши два варіанти підтвердження своєї особи. Якщо пройти цей етап за допомогою Дії, то він взагалі буде ледь помітним.

Найближчі конкуренти — Приват24 і додаток monobank — не дають можливості такого вибору. У mono можна зареєструватися тільки відсканувавши сторінки документів. Це теж досить зручно, але процес перевірки може зайняти до кількох годин часу. Що до «Привату», то він поки взагалі поповнює армію своїх клієнтів по-старому — через відділення і менеджерів, які в них працюють. Не можна сказати, що і це дуже довго. Але у відділення спочатку потрібно прийти, а іноді ще й відстояти чергу до менеджера.

Персоналізація / Робочий стіл / Профіль

Більшість банківських додатків виглядають приблизно так: список карток/рахунків, меню з операціями, можливо, курс валют. Деякі дозволяють змінювати тему зі світлою на темну. На цьому, як правило, фантазія розробників закінчується. Вони створюють інтерфейс програми, орієнтуючись на середньостатичного користувача і його потреби. Всіх клієнтів ставлять перед фактом: програма виглядає ось так і ви з цим нічого вдіяти не зможете. Користуйтеся.

Творці sense SuperApp пішли іншим шляхом. Клієнтам дали можливість налаштовувати інтерфейс програми так, як їм самим подобається. Замість стандартного набору функцій в додатку створили повноцінний робочий стіл, як в настільному комп'ютері. Користувач може виводити на нього у вигляді ярликів ті функції, які потрібні саме йому для управління фінансами. Це можуть бути:

  • рахунки;
  • депозити;
  • шаблони платежів.

Це має такий вигляд:

В налаштуваннях також можна змінювати назви і дизайн ярликів, вибирати шпалери для робочого столу, налаштовувати звуки і робити багато іншого.

Звісно, можна вибрати мову програми (українська, англійська або російська) і, що особливо цікаво, навіть стиль «спілкування» програми з користувачем: стриманий, діловий або дружній.

Насправді, особливої різниці в цих стилях ми не помітили, але сама функція цікава.

Думаємо, більшість клієнтів оцінять настільки тонку адаптацію програми під себе. Хоча, можливо, знайдуться й ті, кому до душі більш «класичний» формат інтерфейсу інтернет-банків. Але в цілому за те, що в Sense SuperApp є можливість такої персоналізації, ставимо їм ще один плюс.

Технологія Drag'n'drop

Як зазвичай здійснюються платежі в мобільному банку? Потрібно відкрити меню «Платежі», вибрати потрібний варіант платежу, рахунок, з якого будуть списані гроші, і потім рахунок, на який вони будуть зараховані.

Так, наприклад, це працює у тих же Приват24 і monobank. У mono потрібно відкрити меню «Інші платежі», вибрати необхідний шаблон, потім вибрати картку, з якої буде здійснюватися платіж. У мобільному додатку «Привату» на це піде ще більше дій: зайти в меню «Платежі», вибрати «Всі шаблони», знайти потрібний шаблон, вибрати його, потім вибрати картку, з якої буде здійснюватися оплата.

У sense SuperApp є технологія drag'n'drop, яка спрощує цей процес. Наприклад, щоб переказати гроші з картки на «ощадний» рахунок, достатньо просто перетягнути іконку картки на іконку рахунку, після чого з'явиться вікно платежу з потрібними реквізитами. Залишиться лише вказати суму і натиснути «Переказати»:

Те ж з готовими шаблонами. Припустимо, потрібно оплатити заняття дитини танцями. Один раз створюємо шаблон платежу, зберігаємо його у вигляді ярлика і потім просто перетягуємо на нього ярлик картки, з якої будемо платити. При цьому будь-який реквізит платежу можна редагувати:

За таким же принципом організоване виконання й інших операцій: наприклад, поповнення депозиту або онлайн-валютообмін. В останньому головне не помилитися з напрямком обміну. Якщо хочете купити валюту, то потрібно ярлик гривневої картки перетягнути на доларову, якщо продати — навпаки.

Якщо доводиться часто здійснювати одні й ті ж платежі, і особливо коли їх багато, то такий підхід дійсно спрощує життя. Потрібно буде один раз витратити час на створення потрібних шаблонів і іконок до них, після чого будь-яка транзакція полягатиме в перетягуванні іконки картки на шаблон і зазначенні суми. Зручно.

Розділ «Продукти»

Розділ «Продукти» — це центр контролю, в якому зібрані воєдино всі продукти банку, якими ви користуєтеся. Зайти в нього можна, натиснувши внизу на іконку у вигляді двох карток:

Звідси можна управляти поточними продуктами, а також оформляти нові: кредитну картку, кредит, депозит, новий поточний рахунок, туристичну страховку, ОСЦПВ. Для цього достатньо натиснути іконку «+» у відповідному розділі.

Наприклад, щоб оформити цифрову кредитку RED, потрібно увійти в додаток і натиснути на «+» в розділі «Рахунки і картки». Потім її потрібно активувати і додати в Apple Pay/Google Pay.

Тут же ви зможете оформити і новинку від Альфи — картку Caméléon. Вона стала доступною з серпневим оновленням додатку Sense SuperApp. Головні її «фішки» — нескінченний пільговий період під 0,01% річних, кешбеки і дохід на залишок власних коштів.

Персоналізація працює і в розділі «Продукти». У ньому можна налаштувати черговість відображення продуктів в цьому розділі так, як вам потрібно, і будь-який з них потім вивести на робочий стіл.

Платежі

Призначення цього розділу зрозуміло. Він схожий на подібні розділи в інших додатках. Хоча тут нічого нового особливо і не придумаєш. Зайти в нього можна через іконку «Переказ/Платіж» на головному екрані (робочому столі).

Тут в трьох вкладках зібрано все, що стосується платежів: перекази, платежі (популярні виведені окремо нижче) і шаблони платежів. Можна переказати гроші іншій людині, оплатити комуналку, штраф і т. д.

До речі, Sense SuperApp підключений до сервісу перевірки квитанцій check.gov.ua. З його допомогою можна перевіряти квитанції і підтверджувати оплату штрафів, державних та інших послуг, не витрачаючи час на отримання паперових квитанцій з мокрою печаткою.

Працює це так. Потрібно в «Деталях операції» скопіювати 16-значний код квитанції:

Потім ввести його у відповідне поле сервісу перевірки квитанцій та натиснути «Завантажити»:

Після цього ви отримаєте квитанцію з усіма реквізитами платежу:

Розстрочка

Sense дозволяє перевести в розстрочку будь-яку вже зроблену покупку на суму від 500 гривень. Для цього потрібно зайти в розділ «Розстрочки» або в історію операцій по картці і вибрати потрібну операцію. Покупки, за якими доступна розстрочка, будуть підсвічені відповідним статусом «Перевести в розстрочку». Далі залишається вибрати кількість місяців, прочитати умови і погодитися з ними.

Розстрочка доступна на термін від 3 до 24 місяців, але її завжди можна погасити достроково. Ціна послуги — 1,8% від суми покупки на місяць. Хоча, зараз в банку діє безстрокова акція: розстрочку на 3-6 місяців можна оформити без комісії (під 0,01%). Як довго вона триватиме — поки питання.

Управління токенами

Управління токенами — ще одна корисна функція нового додатку. Sense SuperApp дозволяє швидко провести аудит всіх місць, що зберегли токен (безпечний цифровий аналог для онлайн-оплати) вашої картки. Для цього потрібно зайти в розділ «Управління підписками» або Управління пристроями». Неактуальні і забуті токени можна видалити одним свайпом.

Для чого це потрібно? Використовуючи картку для платежів в інтернеті, оформляючи різноманітні підписки, складно запам'ятати, де залишаєш її дані (токени). Іноді буває так, що підписка вже не потрібна, але відключити її забуваєш. З картки при цьому продовжують списуватися гроші. Sense SuperApp дозволяє в кілька натискань провести перевірку токенів і непотрібні видалити.

Схожий функціонал є, наприклад, у monobank. Тільки там немає розділення на управління «підписками» і «пристроями», все зібрано в одному місці, але так само як і в Sense можна видаляти токени на інших гаджетах.

Кешбек

Програма лояльності «Альфи» CASH'U CLUB не особливо потребує представлення. Власникам карток банку вона давно відома. До речі, в березні 2020 року на щорічному конкурсі FinAwards 2020 вона перемогла в номінації «Краща програма лояльності».

Її суть в тому, що кожен клієнт банку отримує 0,5% кешбеку на всі покупки, оплачені гаджетом (смартфоном, годинником або токенізованою карткою онлайн) і додатково може щомісяця вибирати від 2 до 7 категорій покупок, в яких буде нараховуватися підвищений кешбек — до 10% від суми чека. Заробляючи бонуси, учасник підвищує свій статус в програмі (загалом їх 10: від Новачка до Гуру) і отримує можливість вибрати більше категорій з підвищеним бонусом. Сума заробітку в місяць по гарантованому кешбеку (0,5% при оплаті гаджетом) не обмежена, в підвищених категоріях – до 1000 гривень. За місяць можна повернути на картку до 5000 гривень кешбеку. До речі, у багатьох категоріях кешбек буде вищий (рази в 1,5), якщо оплачувати покупки не дебетовою, а кредитною карткою.

Для порівняння: клієнти monobank можуть вибрати 2 категорії з 6, а максимальна сума кешбеку на місяць обмежена 500 гривнями. Програма лояльності Приватбанку «Бонус плюс» взагалі мало цікава. Вона діє тільки для обмеженого кола магазинів і виплачується не живими грошима, а бонусами.

У додатку Sense Super App для CASH'U CLUB є окрема іконка:

Тут все зрозуміло: вибрані категорії і розмір бонусу, зароблена сума, статус учасника програми. Тут же можна ознайомитися з акціями, в яких беруть участь картки банку, переглянути історію бонусів і зробити багато іншого.

Спільна оплата або сервіс «Зібрати гроші»

Наступне нововведення, яке з'явилося в Sense SuperApp — сервіс «Зібрати гроші». Він дозволяє спільно оплачувати рахунки або робити спільні накопичення. Так можна, наприклад, розділити загальний рахунок в ресторані, скинутися з друзями на оренду прогулянкової яхти або на подарунок до дня народження колеги.

Людина, яка сплатила спільний рахунок або відповідальна за спільний збір грошей, ділиться посиланням на поповнення свого рахунку або пропонує відсканувати QR-код, який ініціює таку операцію.

Працює це так. Потрібно:

  1. зайти в меню «Історія/Витрати» або «деталі операції» або вибрати свою картку в «Продуктах»;
  2. вибрати опцію «Зібрати гроші»;
  3. вказати суму і кількість учасників;
  4. згенерований QR-код можна дати відсканувати на місці або відправити запит учасникам збору будь-яким зручним способом.

Функція корисна. Швидше за все, її було запозичено. monobank впровадив її років півтора тому. У нього вона працює приблизно так само, а активувати її можна, просто потрусивши смартфон із запущеним додатком. Що до «Привату», то у нього нічого подібного поки немає.

ФЛП (2 в 1)

Раніше фізособи-підприємці, які обслуговуються в Альфа-Банку, були змушені використовувати два окремі додатки: звичайний Alfa-Mobile Ukraine для фізосіб і «ОК, Альфа!", в якому велися рахунки ФОП. У Sense SuperApp реалізовано функцію «2 в 1», і тепер підприємницькі рахунки і картки фізособи управляються в одній програмі.

У новому додатку доступний весь необхідний «підприємницький» функціонал: виписки, квитанції, оплата податків, онлайн-відкриття валютних рахунків (долар, євро, рубль), цілодобовий валютообмін, вільний продаж валюти із зарахуванням гривні на рахунок фізособи за єдиним курсом однією операцією без комісії.

Варто зазначити, що такий підхід — теж не ноу-хау Альфа-Банку. Той же monobank, щойно почавши працювати з ФОП, відразу ж інтегрував їхні рахунки в свій єдиний додаток. Пізніше так вчинив і Приватбанк.

Київстар

У Sense Super App є можливість управляти своїм мобільним рахунком Київстар прямо з додатку, використовуючи фірмову іконку:

При вході в додаток клієнту відразу пропонують прив'язати до нього свій мобільний номер Київстар. Зробивши це, ви отримаєте можливість управляти мобільним рахунком: перевіряти баланс, підключати/відключати послуги, змінювати тарифний план.

Правда, є одне «але». Цей функціонал доступний лише тим, у кого номер Київстар є фінансовим телефоном. Якщо він у вас просто є, але в якості фінансового номера використовується, наприклад, Vodafone або Lifecell, то працювати все перелічене не буде. У всякому разі, поки.

Можливість управляти мобільним рахунком з банківського додатку — штука цікава. І, можливо, це зручно. З іншого боку, у Київстару для цього є окремий додаток під iOS і Android. У ньому той же функціонал буде працювати незалежно від того, який номер ви підв'язали: фінансовий чи ні. Щоб підключити/відключити послугу, так чи інакше доведеться запускати якийсь додаток. Яка різниця, який саме: фінансовий чи спеціалізований?

Можливо, в банку теж задалися цим питанням, і щоб мотивувати клієнтів використовувати для цих цілей саме Sense, тим, хто прив'яже в додатку свій фінансовий номер, обіцяють підвищений ліміт по кредитній картці.

Travel-сервіси

Для власників преміальних карток (пакети Black і Graphite) VISA і MasterCard від Альфа-Банку в мобільному додатку Sense SuperApp з'явився розділ зі спеціальними сервісами аеропортів.

Залежно від пакету послуг і витраченої по картці суми, клієнту стають доступні різні аеропортові приємності без додаткової плати: пакування багажу, fastline, бізнес-зали Mastercard і LoungeKey Visa по всьому світу, знижки на трансфери, COVID-тест і багато іншого.

Детальний список цих бонусів по кожному з аеропортів із зазначенням конкретних терміналів, в яких вони доступні, можна перевірити, вибравши картку в пакеті послуг і натиснувши на «Аеропорт-сервіси».

Також для тих, хто виїжджає за кордон, в Sense з'явилася можливість оформити один зі страхових пакетів від СК «Альфа-Страхування»:

  • простий з покриттям тільки медичних витрат;
  • розширений, який, крім медстраховки, покриває можливі витрати при скасуванні або затримці рейсу, втраті багажу, а також нещасні випадки.

При цьому обидва пакети покривають витрати в разі захворювання COVID-19 під час поїздки.

Щоб купити поліс, потрібно вказати країну, дату виїзду, термін перебування за кордоном і номер закордонного паспорта. Всі інші дані додаток підтягне автоматично. Можна також оформити страховку на одного і застрахувати своє нерухоме майно на час поїздки.

Додамо також, що для любителів подорожувати у «Альфи» є спеціальна кредитка — Travel, за якою діє своя окрема програма лояльності. За всі оплати нараховуються кешбек в розмірі 2%, які можна використовувати для оплати авіа- і залізничних квитків, оренди авто і номера в готелі, а також інших операцій, які включені в категорію Travel.

Чат підтримки

У Sense Super App працює оновлений чат клієнтської підтримки.

Тут клієнту пропонують знайти своє питання в списку статей в розділі FAQ (часті питання). Число статей, що описують ту чи іншу проблему, перевищує 500, тому для полегшення пошуку вони згруповані по розділах. Якщо ж відповідь знайти не вдалося (або просто лінь 😄), натискаємо «Відкрити чат», і питання допоможе вирішити оператор. Ми перевірили: співробітник банку підключається до розмови через 15-30 секунд. Загалом, тут все добре.

Sense Now

Схоже, розробники нового додатку від «Альфи» вирішили його урізноманітнити, додавши в нього стрічку новин — Sense Now. У ній щодня з'являються нові статті на тему фінансів, мобільних технологій, подорожей і лайфстайлу, акції банку, технічні роботи тощо.

Тепер навіть якщо ви випадково запустите Sense SuperApp, вам все одно буде що почитати 😀

Що в підсумку?

Розробники Sense SuperApp створили новий цифровий банк, за допомогою якого можна досить просто управляти своїми фінансами. Додаток вийшов функціональний і інтуїтивно зрозумілий. З іншого боку, ці якості були притаманні і старому інтернет-банку «Альфи», як і його основним конкурентам. Але Sense при цьому вийшов самобутнім і багато в чому унікальним продуктом. Можливість персоналізації і гнучкого налаштування — це те, чого поки немає ні у кого іншого.