0 800 307 555
0 800 307 555

Паркомісця у Києві: які ціни та чому їх часто обирають як інвестицію

Окупити паркомісце у ЖК можна зазвичай за 8−10 років, проте, якщо його придбати на етапі зведення чи проєктування, то це буде значно швидше

Finance.ua вирішив більш розлого розкрити цю тему, проаналізувавши цінову ситуацію на ринку паркомісць Києва щодо оренди та купівлі-продажу та привабливість і окупність інвестицій у них.
Зміст

Паркування автівок у Києві на відкритих майданчиках поблизу житлових комплексів, підземних та наземних паркінгах також при ЖК в Україні стало вже звичною справою: адже з кожним роком відчутно зростає кількість куплених автівок, навіть попри війну.

Проте на сьогодні (як до речі і до початку повномасштабної війни. — Авт.) вартість паркомісць, які знаходяться безпосередньо при житлових комплексах або поруч з ними, є дуже високою. Та попит на них у багатьох районах Києва значно перевищує пропозицію.

Придбання паркомісць, будь-то наземних чи підземних вже стала розглядатися багатьма як інвестиція.

До речі, ми оновили розділ депозитів на сайті. Зараз обрати найвигідніший вклад серед українських банків, порівняти їхні ставки й умови стало ще простіше.

Типи паркомісць та загальна інформація

Щодо типів паркінгів, які діють при житлових комплексах або поруч з ними (чи просто побудовані спеціально у старих районах, де немає нового житла. — Ред.), то вони є такими: підземний, наземний багаторівневий, наземний критий паркінг та відкриті місця (паркінг просто неба).

Що стосується наземних багаторівневих, наземних критих та підземних паркомісць, то, зазвичай в Україні, згідно з нормами законодавства та інших документів, вони є не меншими за 12−16 кв. метрів.

Керівник агентства нерухомості «КиївДімСервіс» Андрій Романов зазначає, що наземні відкриті паркінги будуються зараз не лише у нових ЖК, а і у «старих»: пояснюється це великим попитом та відповідною невеликою пропозицією.

«Цікавим є те, що вартість паркомісця у наземному критому паркінгу, побудованому у „старих“ комплексах є відчутно вищою, ніж у нових. Це можна пояснити тим, що у вже давно побудований ЖК дуже важко „втиснути“ такий паркінг. І поза тим, виконати всі норми законодавства щодо відеоспостереження, пожежної небезпеки тощо. Під час проєктування нових ЖК це все одразу враховується, тому і ціни на купівлю чи оренду паркомісця там нижчі», — додає він.

Ірина Міхальова, CMO Alliance Novobud зазначає у коментарі Finance.ua, що їхня компанія продає наземні криті паркінги у столичних ЖК за ціною 25−45 тис. доларів, а відкриті місця коштують від 5 до 15 тис. доларів.

Чимало людей, що приїжджають у столичний регіон, враховуючи особливу дорожнечу паркомісць та й житла в цілому у столиці, залюбки купують і те, й інше у передмісті.

«На Київщині (Бровари, Ірпінь, Софіївська Борщагівка, Вишневе тощо) ціни дещо нижчі, але також залежать від локації, класу житлового комплексу та типу паркінгу.

Так, у передмісті наземні криті паркінги коштують 10−35 тис. доларів відкриті — 5−10 тис. доларів. Вартість формується з урахуванням оснащення (наявності охорони, відеоспостереження, електрозарядок тощо) і рівня забудови", — зазначає вона.

Андрій Романов вважає, що відкритих платних паркінгів у столиці дуже мало, що пояснюється дефіцитом земельних ділянок та щільною забудовою. Тому, на його думку, такі паркомісця здебільшого притаманні саме передмістю, де землі набагато більше, ніж у столиці і там дійсно на цьому можна вести бізнес, відкриваючи такі одиниці.

Як додає експерт, «вишенькою на торті» для власників квартир у ЖК є те, що існують також гостьові відкриті паркомісця, тобто спеціальні ділянки для гостей власників квартир, які є безкоштовними. Але часто такими паркомісцями також безоплатно користуються й мешканці будинку відповідного ЖК.

Найбільший попит серед клієнтів мають все ж таки підземні паркінги, які, звісно, є найдорожчими серед усіх їхніх типів: як за орендою, так за купівлею.

На сьогодні такі одиниці використовуються не лише як місце безпечного зберігання автівки, але і як надійний прихисток від ракетних та дронових атак російських військ. Станом на 1 серпня 2025 року, у столиці діяло 460 таких підземних паркінгів.

За інформацією Alliance Novobud, у столиці середня ціна становить 40−80 тис. доларів, залежно від району, класу комплексу та площі місця.

Як зазначає Finance.ua Зоряна Землинська, координатор відділів продажу Ріел | Київ, вартість на звичайне (стандартне) підземне паркомісце коливається від 20 до 50 тис. доларів залежно від ЖК.

За інформацією фахівців агентства нерухомості «КиївДімСервіс», паркінги у Києві сьогодні можна придбати значно дешевше: 13−30 тис. доларів.

Різні думки та різні ціни від компаній щодо підземних паркомісць у столиці лише показують неймовірну строкатість цього ринку залежно від класу парковки та звісно району.

«Вартість залежить від класу комплексу, готовності об’єкта, кількості доступних місць та типу самого паркінгу — звичайного, збільшеного, сімейного (на два авто), механізованого, смарт чи мото», — додає Землинська.

Ціни: купівля-продаж та оренда

Звісно, що найдорожчими є підземні паркінги у центральній частині столиці. Так, за інформацією Ріел | Київ, у ЖК Maxima Residence (бізнес-клас) звичайні паркомісця коштують 50−55 тис. доларів, залежно від ширини. А сімейні — 80 — 90 тис. доларів, теж залежно від ширини.

У Nordica Residence ціни такі: 29−31 тис. доларів за звичайне паркомісце, сімейні — 54 тис. доларів.

У житлі комфорт-класу ЖК «Львівський Квартал» (Шевченківський район) ціни становлять: звичайний — 27 тис. доларів, сімейний — 51 тис. доларів. Теж у житлі комфорт-класу у ЖК «Forward» того ж району сімейні місця коштують 46,5 тис. доларів.

Тобто, паркомісця у центральних районах Києва у ЖК комфорт-класу є нижчими майже вдвічі порівняно з аналогічними у бізнес-класі.

Звісно, центр — це місце проживання забезпечених людей, для яких витрати у 10−15 тис. доларів не є такими «кусючими», як для середнього класу.

Приміром, для останніх, які мешкають у ЖК комфорт-класу Ok’Land на Солом’янці (яка є нецентральним районом міста), звичайне паркомісце коштує 20 тис. дол., а сімейне — 40−42 тис. дол.

На лівому березі у ЖК «Русанівська гавань», за інформацією агентства нерухомості «КиївДімСервіс», підземні паркомісця коштують 25 тис. доларів. Проте чим далі від центру на лівобережжі столиці ціни стають також нижчими. Так, біля метро «Чернігівська» у ЖК таке паркомісце вже коштуватиме не більше, ніж 15 тис. доларів.

Проте Андрій Романов зазначає, що Києву на цьому ринку притаманні й незвичні тренди: приміром, у підземному паркінгу «Космомультімол», який знаходиться у ЖК «Космополітен» біля метро «Лук'янівська», є великий вибір порожніх місць, тобто навпаки пропозиція перевищує попит.

Тому й ціни на паркомісце у такому прилеглому до центральних району міста коштує 12−13 тис. доларів.

Експерт це пояснює тим, що по-перше, у цьому ЖК велика територія і чимало місць для гостьового паркінгу (тобто безкоштовного), тому люди просто не хочуть купувати або орендувати паркомісця.

«До того ж цей район є дуже небезпечним з погляду прильоту ракет та шахедів, тому там селяться зараз мало людей. І зрозуміло, що підземний паркінг користується дуже малим попитом. Якби щільність населення у цьому районі була вищою, то й і ціни на паркомісця злетіли б. А так картина протилежна», — зазначає експерт.

Щодо оренди підземних паркомісць, то картина є доволі цікавою: у багатьох районах Києва вона є майже однаковою.

Так, ціна на оренду паркомісця в елітних ЖК на Печерську («Новопечерські Ліпки»), за словами пана Романова, на сьогодні часто є співмірною з ЖК на Дарниці. Так, на сьогодні вона складає 200 доларів на місяць.

За 200 доларів також можна орендувати паркінг у ЖК на метро «Лівобережна», у багатьох ЖК на правому березі Дніпра.

Хоча можна цілком сторгуватися і платити по 150−170 доларів за місяць.

Однак, як вважає Ірина Михальова, попит на оренду таких місць у Києві постійний: середня ставка у бізнес-класі становить 200−500 доларів на місяць плюс комунальні платежі. Тобто є чимало паркомісць з досить високою ціною за оренду.

Попит та пропозиція

За словами Зоряни Землинської, попит на купівлю паркомісць у Києві залишається стабільно високим: «По-перше, воєнний стан — багато мешканців розглядають паркінг не лише як зручність, а й як додаткове укриття чи безпечний простір. По-друге, зростає практичне усвідомлення цінності власного місця, особливо у центральних районах, де гострий дефіцит паркування на вулицях. З погляду динаміки продажу, найактивніше паркомісця купують на завершальних етапах будівництва або вже після введення комплексу в експлуатацію, коли мешканці фактично заселяються й відчувають потребу у постійному місці для авто».

Як вважає Андрій Романов, попит сформувався просто шаленими темпами саме впродовж останніх років: «У Києві різко збільшилася кількість автівок, серед них чимало надто дорогих, зрозуміло, що їх всі треба десь припарковувати і бажано у безпечних місцях. За згорілу автівку не буде ніякої компенсації на відміну від нерухомого житла. Тому власники машин це прекрасно розуміють і обирають паркування у безпеці, тобто підземне. Зрозуміло, це ті, хто має на це відповідні і чималі кошти».

На думку Ірини Міхальової, попит на паркомісця вищий за пропозицію, особливо у сегменті підземних і критих паркінгів. Вона переконана, що пропозиція обмежена: у більшості новобудов кількість місць становить близько 0,6−0,8 місця на квартиру, що не покриває реальну потребу.

«У центральних районах Києва знайти вільне паркомісце у готовому комплексі майже неможливо, тому ціна утримується на стабільно високому рівні», — додає вона.

Купівля місця як інвестиція

Купівля паркомісця сьогодні дедалі частіше розглядається не лише як елемент комфорту, а і як раціональна інвестиція з прогнозованим доходом і низьким ризиком.

На думку Зоряни Землинської, по-перше, це доступніший об’єкт інвестування, ніж квартира чи комерційне приміщення. Вартість паркомісця нижча, і разом з цим не потребує додаткових витрат на ремонт чи облаштування.

По-друге, на думку експертки, попит на оренду паркомісць стабільно високий, особливо у великих ЖК бізнес- та комфорт-класу, де кількість місць обмежена. Не всі власники квартир готові купувати паркінг одразу, тому оренда стає для них зручним рішенням — а для інвестора це джерело пасивного доходу.

«По-третє, у більшості новобудов кількість паркомісць менша, ніж квартир, що формує природний дефіцит і з часом спричиняє зростання їхньої вартості. Особливо це помітно у центральних районах, де ціна паркінгу може підвищуватись разом із загальним подорожчанням нерухомості», — резюмує вона.

Приклади окупності та поради

Хоча, приміром, Андрій Романов, не відкидаючи й не спростовуючи думки колег, вважає, що окупити паркомісце можна, проте лише за 8−10 років. І термін цей чималий.

«Можна, приміром, купити підземне паркомісце сьогодні та перепродати його через два роки. Начебто заробити на цьому 15−20%. Але це все, на перший погляд. У нас зараз за умови продажу нежитлового приміщення, яким і є паркомісце, треба сплатити 11% відповідного податку. Тобто, як бачимо, цей податок „з'їсть“ практично весь „навар“», — каже він.

Хоча Ірина Михальова зазначає, що ціни на паркомісця у новобудовах поступово зростають у міру введення комплексу в експлуатацію — зазвичай на 20−30% від стартових.

Тобто, можна купити паркінг на самому початку його зведення чи навіть перед цим, а потім вигідно продати його через декілька років після зведення самого будинку. Звісно, що ціни можуть різко «піти» угору і «наварити» на цьому буде значно швидше, простіше та більше.

Та Андрій Романов впевнений, що більше користі у цьому дасть оренда. Приміром, ви здаєте паркомісце (яке коштувало 16 тис. доларів) за 150 доларів на місяць. За три роки можна заробити 5,4 тис. доларів. Хоча і повністю окупити шляхом оренди таке місце можна за ті ж 9 років.

Серед порад людям, які вирішили придбати собі підземне паркомісце, щоби воно стало й інвестицією у майбутньому, експерт радить уважно досліджувати, де саме воно знаходиться.

ET: 0.153 s, MEM: 18.0 MB