Паркомісця у Києві: які ціни та чому їх часто обирають як інвестицію
Окупити паркомісце у ЖК можна зазвичай за 8−10 років, проте, якщо його придбати на етапі зведення чи проєктування, то це буде значно швидше
Паркування автівок у Києві на відкритих майданчиках поблизу житлових комплексів, підземних та наземних паркінгах також при ЖК в Україні стало вже звичною справою: адже з кожним роком відчутно зростає кількість куплених автівок, навіть попри війну.
Проте на сьогодні (як до речі і до початку повномасштабної війни. — Авт.) вартість паркомісць, які знаходяться безпосередньо при житлових комплексах або поруч з ними, є дуже високою. Та попит на них у багатьох районах Києва значно перевищує пропозицію.
Придбання паркомісць, будь-то наземних чи підземних вже стала розглядатися багатьма як інвестиція.
До речі, ми оновили розділ депозитів на сайті. Зараз обрати найвигідніший вклад серед українських банків, порівняти їхні ставки й умови стало ще простіше.
Щодо типів паркінгів, які діють при житлових комплексах або поруч з ними (чи просто побудовані спеціально у старих районах, де немає нового житла. — Ред.), то вони є такими: підземний, наземний багаторівневий, наземний критий паркінг та відкриті місця (паркінг просто неба).
Що стосується наземних багаторівневих, наземних критих та підземних паркомісць, то, зазвичай в Україні, згідно з нормами законодавства та інших документів, вони є не меншими за 12−16 кв. метрів.
Керівник агентства нерухомості «КиївДімСервіс» Андрій Романов зазначає, що наземні відкриті паркінги будуються зараз не лише у нових ЖК, а і у «старих»: пояснюється це великим попитом та відповідною невеликою пропозицією.
«Цікавим є те, що вартість паркомісця у наземному критому паркінгу, побудованому у „старих“ комплексах є відчутно вищою, ніж у нових. Це можна пояснити тим, що у вже давно побудований ЖК дуже важко „втиснути“ такий паркінг. І поза тим, виконати всі норми законодавства щодо відеоспостереження, пожежної небезпеки тощо. Під час проєктування нових ЖК це все одразу враховується, тому і ціни на купівлю чи оренду паркомісця там нижчі», — додає він.
Ірина Міхальова, CMO Alliance Novobud зазначає у коментарі Finance.ua, що їхня компанія продає наземні криті паркінги у столичних ЖК за ціною 25−45 тис. доларів, а відкриті місця коштують від 5 до 15 тис. доларів.
Чимало людей, що приїжджають у столичний регіон, враховуючи особливу дорожнечу паркомісць та й житла в цілому у столиці, залюбки купують і те, й інше у передмісті.
«На Київщині (Бровари, Ірпінь, Софіївська Борщагівка, Вишневе тощо) ціни дещо нижчі, але також залежать від локації, класу житлового комплексу та типу паркінгу.
Так, у передмісті наземні криті паркінги коштують 10−35 тис. доларів відкриті — 5−10 тис. доларів. Вартість формується з урахуванням оснащення (наявності охорони, відеоспостереження, електрозарядок тощо) і рівня забудови", — зазначає вона.
Андрій Романов вважає, що відкритих платних паркінгів у столиці дуже мало, що пояснюється дефіцитом земельних ділянок та щільною забудовою. Тому, на його думку, такі паркомісця здебільшого притаманні саме передмістю, де землі набагато більше, ніж у столиці і там дійсно на цьому можна вести бізнес, відкриваючи такі одиниці.
Як додає експерт, «вишенькою на торті» для власників квартир у ЖК є те, що існують також гостьові відкриті паркомісця, тобто спеціальні ділянки для гостей власників квартир, які є безкоштовними. Але часто такими паркомісцями також безоплатно користуються й мешканці будинку відповідного ЖК.
Найбільший попит серед клієнтів мають все ж таки підземні паркінги, які, звісно, є найдорожчими серед усіх їхніх типів: як за орендою, так за купівлею.
На сьогодні такі одиниці використовуються не лише як місце безпечного зберігання автівки, але і як надійний прихисток від ракетних та дронових атак російських військ. Станом на 1 серпня 2025 року, у столиці діяло 460 таких підземних паркінгів.
За інформацією Alliance Novobud, у столиці середня ціна становить 40−80 тис. доларів, залежно від району, класу комплексу та площі місця.
Як зазначає Finance.ua Зоряна Землинська, координатор відділів продажу Ріел | Київ, вартість на звичайне (стандартне) підземне паркомісце коливається від 20 до 50 тис. доларів залежно від ЖК.
За інформацією фахівців агентства нерухомості «КиївДімСервіс», паркінги у Києві сьогодні можна придбати значно дешевше: 13−30 тис. доларів.
Різні думки та різні ціни від компаній щодо підземних паркомісць у столиці лише показують неймовірну строкатість цього ринку залежно від класу парковки та звісно району.
«Вартість залежить від класу комплексу, готовності об’єкта, кількості доступних місць та типу самого паркінгу — звичайного, збільшеного, сімейного (на два авто), механізованого, смарт чи мото», — додає Землинська.
Звісно, що найдорожчими є підземні паркінги у центральній частині столиці. Так, за інформацією Ріел | Київ, у ЖК Maxima Residence (бізнес-клас) звичайні паркомісця коштують 50−55 тис. доларів, залежно від ширини. А сімейні — 80 — 90 тис. доларів, теж залежно від ширини.
У Nordica Residence ціни такі: 29−31 тис. доларів за звичайне паркомісце, сімейні — 54 тис. доларів.
У житлі комфорт-класу ЖК «Львівський Квартал» (Шевченківський район) ціни становлять: звичайний — 27 тис. доларів, сімейний — 51 тис. доларів. Теж у житлі комфорт-класу у ЖК «Forward» того ж району сімейні місця коштують 46,5 тис. доларів.
Тобто, паркомісця у центральних районах Києва у ЖК комфорт-класу є нижчими майже вдвічі порівняно з аналогічними у бізнес-класі.
Звісно, центр — це місце проживання забезпечених людей, для яких витрати у 10−15 тис. доларів не є такими «кусючими», як для середнього класу.
Приміром, для останніх, які мешкають у ЖК комфорт-класу Ok’Land на Солом’янці (яка є нецентральним районом міста), звичайне паркомісце коштує 20 тис. дол., а сімейне — 40−42 тис. дол.
На лівому березі у ЖК «Русанівська гавань», за інформацією агентства нерухомості «КиївДімСервіс», підземні паркомісця коштують 25 тис. доларів. Проте чим далі від центру на лівобережжі столиці ціни стають також нижчими. Так, біля метро «Чернігівська» у ЖК таке паркомісце вже коштуватиме не більше, ніж 15 тис. доларів.
Проте Андрій Романов зазначає, що Києву на цьому ринку притаманні й незвичні тренди: приміром, у підземному паркінгу «Космомультімол», який знаходиться у ЖК «Космополітен» біля метро «Лук'янівська», є великий вибір порожніх місць, тобто навпаки пропозиція перевищує попит.
Тому й ціни на паркомісце у такому прилеглому до центральних району міста коштує 12−13 тис. доларів.
Експерт це пояснює тим, що по-перше, у цьому ЖК велика територія і чимало місць для гостьового паркінгу (тобто безкоштовного), тому люди просто не хочуть купувати або орендувати паркомісця.
«До того ж цей район є дуже небезпечним з погляду прильоту ракет та шахедів, тому там селяться зараз мало людей. І зрозуміло, що підземний паркінг користується дуже малим попитом. Якби щільність населення у цьому районі була вищою, то й і ціни на паркомісця злетіли б. А так картина протилежна», — зазначає експерт.
Щодо оренди підземних паркомісць, то картина є доволі цікавою: у багатьох районах Києва вона є майже однаковою.
Так, ціна на оренду паркомісця в елітних ЖК на Печерську («Новопечерські Ліпки»), за словами пана Романова, на сьогодні часто є співмірною з ЖК на Дарниці. Так, на сьогодні вона складає 200 доларів на місяць.
За 200 доларів також можна орендувати паркінг у ЖК на метро «Лівобережна», у багатьох ЖК на правому березі Дніпра.
Хоча можна цілком сторгуватися і платити по 150−170 доларів за місяць.
Однак, як вважає Ірина Михальова, попит на оренду таких місць у Києві постійний: середня ставка у бізнес-класі становить 200−500 доларів на місяць плюс комунальні платежі. Тобто є чимало паркомісць з досить високою ціною за оренду.
За словами Зоряни Землинської, попит на купівлю паркомісць у Києві залишається стабільно високим: «По-перше, воєнний стан — багато мешканців розглядають паркінг не лише як зручність, а й як додаткове укриття чи безпечний простір. По-друге, зростає практичне усвідомлення цінності власного місця, особливо у центральних районах, де гострий дефіцит паркування на вулицях. З погляду динаміки продажу, найактивніше паркомісця купують на завершальних етапах будівництва або вже після введення комплексу в експлуатацію, коли мешканці фактично заселяються й відчувають потребу у постійному місці для авто».
Як вважає Андрій Романов, попит сформувався просто шаленими темпами саме впродовж останніх років: «У Києві різко збільшилася кількість автівок, серед них чимало надто дорогих, зрозуміло, що їх всі треба десь припарковувати і бажано у безпечних місцях. За згорілу автівку не буде ніякої компенсації на відміну від нерухомого житла. Тому власники машин це прекрасно розуміють і обирають паркування у безпеці, тобто підземне. Зрозуміло, це ті, хто має на це відповідні і чималі кошти».
На думку Ірини Міхальової, попит на паркомісця вищий за пропозицію, особливо у сегменті підземних і критих паркінгів. Вона переконана, що пропозиція обмежена: у більшості новобудов кількість місць становить близько 0,6−0,8 місця на квартиру, що не покриває реальну потребу.
«У центральних районах Києва знайти вільне паркомісце у готовому комплексі майже неможливо, тому ціна утримується на стабільно високому рівні», — додає вона.
Купівля паркомісця сьогодні дедалі частіше розглядається не лише як елемент комфорту, а і як раціональна інвестиція з прогнозованим доходом і низьким ризиком.
На думку Зоряни Землинської, по-перше, це доступніший об’єкт інвестування, ніж квартира чи комерційне приміщення. Вартість паркомісця нижча, і разом з цим не потребує додаткових витрат на ремонт чи облаштування.
По-друге, на думку експертки, попит на оренду паркомісць стабільно високий, особливо у великих ЖК бізнес- та комфорт-класу, де кількість місць обмежена. Не всі власники квартир готові купувати паркінг одразу, тому оренда стає для них зручним рішенням — а для інвестора це джерело пасивного доходу.
«По-третє, у більшості новобудов кількість паркомісць менша, ніж квартир, що формує природний дефіцит і з часом спричиняє зростання їхньої вартості. Особливо це помітно у центральних районах, де ціна паркінгу може підвищуватись разом із загальним подорожчанням нерухомості», — резюмує вона.
Хоча, приміром, Андрій Романов, не відкидаючи й не спростовуючи думки колег, вважає, що окупити паркомісце можна, проте лише за 8−10 років. І термін цей чималий.
«Можна, приміром, купити підземне паркомісце сьогодні та перепродати його через два роки. Начебто заробити на цьому 15−20%. Але це все, на перший погляд. У нас зараз за умови продажу нежитлового приміщення, яким і є паркомісце, треба сплатити 11% відповідного податку. Тобто, як бачимо, цей податок „з'їсть“ практично весь „навар“», — каже він.
Хоча Ірина Михальова зазначає, що ціни на паркомісця у новобудовах поступово зростають у міру введення комплексу в експлуатацію — зазвичай на 20−30% від стартових.
Тобто, можна купити паркінг на самому початку його зведення чи навіть перед цим, а потім вигідно продати його через декілька років після зведення самого будинку. Звісно, що ціни можуть різко «піти» угору і «наварити» на цьому буде значно швидше, простіше та більше.
Та Андрій Романов впевнений, що більше користі у цьому дасть оренда. Приміром, ви здаєте паркомісце (яке коштувало 16 тис. доларів) за 150 доларів на місяць. За три роки можна заробити 5,4 тис. доларів. Хоча і повністю окупити шляхом оренди таке місце можна за ті ж 9 років.
Серед порад людям, які вирішили придбати собі підземне паркомісце, щоби воно стало й інвестицією у майбутньому, експерт радить уважно досліджувати, де саме воно знаходиться.
