Битва програм лояльності супермаркетів
Чия картка краща?
Програма лояльності від «Сільпо» дозволяє накопичувати бали, переводити їх у бонуси і розраховуватися ними за покупки в магазинах мережі та її партнерів.
Покупець реєструється на сайті та отримує пластикову картку учасника програми. Кожна витрачена гривня приносить 1 бал. Мережа пропонує багато сезонних і персональних спецпропозицій, які дають додаткові бали за покупки і допомагають заробити вдвічі або втричі більше бонусів. Бали збираються протягом трьох місяців і в кінці кожного кварталу «конвертуються» за курсом 1 бал = 1 бонус = 1 копійка. Якщо розраховуватися в магазинах карткою банку «Восток», який є частиною тієї ж групи, що і «Сільпо», то бали будуть подвоюватися. Гроші «Сільпо» повертає у вигляді сертифіката з бонусами, які дійсні протягом року.
За замовчуванням сертифікат приходить поштою у вигляді паперового флаєра і містить, крім накопичених бонусів, спеціальні пропозиції на наступний квартал. Але зручніше перевести все це (спецпропозиції та сертифікат) в електронний вигляд. Так вони спрацьовуватимуть автоматично щоразу, як показуєте картку на касі.
Нещодавно мережа запустила мобільний додаток «Сільпо», який замінює водночас як бонусну, так і платіжну банківську картку. Він зберігає всі зібрані бали, сертифікати та спеціальні пропозиції, а також дозволяє оплачувати покупки. Користуватися ним дуже просто. Потрібно ввести в нього дані своїх бонусної і платіжної карток. Потім на касі скануєте QR-код з екрану смартфона і, після того як касир називає суму до оплати, говорите, що оплачуєте додатком. Усе. Програма сама спише гроші з вашої картки і нарахує нові бонуси за останню покупку. Якщо банківська картка з кешбеком, то він також буде нарахований.
Більш того, при оплаті додатком можна заробити в 1,5 раза більше балів, ніж зазвичай. У цьому випадку вони нараховуються за курсом 1 витрачена гривня = 1,5 бала. При розрахунку карткою «Востока» через додаток курс нарахування ще привабливіший – 2,25 бала за 1 гривню.
У «Новуса» все простіше. Учасники програми лояльності отримують бонус – 1% від кожної покупки. Не враховуючи тих, які купуються зі знижкою або оплачуються самими бонусами. До дня народження клієнта магазин збільшує розмір винагороди до 5% і дає можливість користуватися цією пільгою протягом двох тижнів. Також на окремі товари нараховується бонус до 40%.
Щоб стати учасником програми, досить купити на касі бонусну картку за 25 гривень і заповнити анкету на місці. При купівлі на суму понад 250 гривень картка дається безкоштовно (за 0,10 грн). Як і в «Сільпо», у «Новуса» є накопичувальний сервіс, який збирає дрібну решту – «Скринька».
Інформація про бонуси відображається у фіскальному чеку і дублюється в персональному кабінеті на сайті мережі.
Накопичені бонуси доступні для використання вже при наступній покупці. Воні діють протягом поточного календарного року – з 1 січня до 31 грудня. Але якщо ви раптом не вклалися в цей термін і не встигли все витратити, в січні наступного року «Новус» ще дозволить це зробити. Остаточно торішні бонуси анулюються 1 лютого.
Свого мобільного додатку у «Новуса» немає, але мережа пропонує скористатися партнерським – додати бонусну картку у віртуальний кардхолдер CardKit, який можна встановити на смартфон. Щоб збирати або витрачати бонуси, достатньо на касі сканувати QR-код з екрану, не показуючи пластиковий «оригінал».
Fishka – програма лояльності, яка діє не тільки в «Фуршеті», але і в партнерських магазинах, яких більш ніж 70, включаючи українські і зарубіжні інтернет-майданчики. За будь-яку покупку в будь-якого партнера покупець отримує бали.
«Фуршет» нараховує їх за такою схемою. Купуючі соціальні продукти, за кожну витрачену гривню клієнт отримує 1 бал, купуючі звичайні продукти – 2 бали, імпортні товари – 3 бали. Є акції, які дають додаткові бали за окремі продукти. А якщо оплачувати покупки кредитною карткою Fishka від Райффайзен Банку Аваль, то отримуєш додаткові 0,5% балів від суми чека. Кожні 100 балів дають 1 гривню знижки на наступні покупки в супермаркетах мережі і в її партнерів.
Накопичені бали відображаються у фіскальному чеку і в персональному кабінеті на сайті мережі. Щоб скористатися знижкою, клієнт називає на касі суму, яку хоче списати.
Щоб отримати картку учасника, потрібно зробити покупку від 75 гривень і зареєструватися на сайті.
У «Фішки» є свій мобільний додаток, який дозволяє швидко зареєструватися в програмі, стежити за балансом, переглядати історію покупок, відстежувати акції у «Фуршеті» і в його партнерів. Він також замінює собою пластикову картку, але цією функцією, на жаль, не можна скористатися. На касах супермаркетів немає обладнання для зчитування віртуальних карток.
Програма лояльності в «Еко-маркеті» дуже зрозуміла: клієнт отримує бонусну картку, збирає бонуси в розмірі 1% від суми покупок. Вони зараховуються відразу і їх можна витрачати коли завгодно. Інформація про баланс доступна на фіскальному чеку і в кабінеті на сайті. Бонуси діють рік з моменту нарахування.
У покупців є кілька варіантів того, як їх можна примножити:
- зараховувати дрібну решту від покупок на бонусний рахунок;
- отримувати додаткові бонуси за акційні товари;
- розраховуватися кобрендовою кредитною карткою «Еко-Максимум» від Альфа-Банку. 10 000 бонусів дається за її відкриття. Картка подвоює (2%) кількість бонусів, що нараховуються від покупок в «Еко-маркеті». До того ж, вона, на відміну від звичайної картки учасника, дає можливість заробляти еко-бали за всіма іншими витратами.
Програма VARUS PЕRFЕCT також не вирізняється оригінальністю. Отримуєш бонусну картку і збираєш бонуси. За замовчуванням кожна 1 витрачена гривня приносить 1 бонус. 100 бонусів дають 1 гривню знижки на наступні покупки. Додаткові бонуси можна отримати:
- поповнюючи рахунок дрібними з решти від покупок;
- купуючи акційні продукти;
- витрачаючи на покупки від 2000 гривень на місяць, щоб у наступному місяці можна одержувати +1 бонус на кожну гривню в чеку.
Кількість бонусів можна перевірити в особистому кабінеті на сайті, у мобільному додатку, на чеках або за допомогою вайбер-бота. Бонуси дійсні аж 3 роки.
Крім того, бонусною карткою «Варус» можна скористатися як платіжною: вносити на грошовий рахунок живі гроші як передоплату за товар і знімати на касах з неї готівку (до 1000 гривень протягом доби). Жодних додаткових бонусів за це не буде. Функція цікава, але її сенс мені не надто зрозумілий.
Є мобільний додаток, у якому зручно перевіряти баланс і відстежувати поточні продуктові акції. Але в ньому немає віртуальної картки учасника, тому пластик «Варуса» повинен бути завжди з вами.
Я порівняла, скільки бонусів можна заробити за рік, якщо витрачати на продукти 3500 гривень на місяць (42 000 гривень на рік), по максимуму використовуючи в кожній з програм усі додаткові можливості, які діють на постійній основі. Наприклад, у «Сільпо» найбільше балів можна заробити, розраховуючись карткою банку «Восток» за допомогою мобільного додатку. Я взяла за основу саме цей спосіб оплати. При цьому я не враховувала тимчасові спецпропозиції, які дозволяють заробляти додаткові бали, оскільки мережа надає їх індивідуально. Розрахунок приблизний, оскільки не враховує індивідуальні акції. Тим не менш, він дає можливість оцінити кожну з програм лояльності загалом.