0 800 307 555
0 800 307 555

Битва програм лояльності супермаркетів

Чия картка краща?

В Україні працюють більш ніж сотня мереж супермаркетів. У багатьох є програми лояльності, якими вони заохочують постійних клієнтів. Я вирішила порівняти картки лояльності п'яти супермаркетів – тих, де буваю найчастіше. Ось що з цього вийшло.
Зміст

«Власний рахунок» у «Сільпо»

У чому суть?

Програма лояльності від «Сільпо» дозволяє накопичувати бали, переводити їх у бонуси і розраховуватися ними за покупки в магазинах мережі та її партнерів.

Покупець реєструється на сайті та отримує пластикову картку учасника програми. Кожна витрачена гривня приносить 1 бал. Мережа пропонує багато сезонних і персональних спецпропозицій, які дають додаткові бали за покупки і допомагають заробити вдвічі або втричі більше бонусів. Бали збираються протягом трьох місяців і в кінці кожного кварталу «конвертуються» за курсом 1 бал = 1 бонус = 1 копійка. Якщо розраховуватися в магазинах карткою банку «Восток», який є частиною тієї ж групи, що і «Сільпо», то бали будуть подвоюватися. Гроші «Сільпо» повертає у вигляді сертифіката з бонусами, які дійсні протягом року.

За замовчуванням сертифікат приходить поштою у вигляді паперового флаєра і містить, крім накопичених бонусів, спеціальні пропозиції на наступний квартал. Але зручніше перевести все це (спецпропозиції та сертифікат) в електронний вигляд. Так вони спрацьовуватимуть автоматично щоразу, як показуєте картку на касі.

Нещодавно мережа запустила мобільний додаток «Сільпо», який замінює водночас як бонусну, так і платіжну банківську картку. Він зберігає всі зібрані бали, сертифікати та спеціальні пропозиції, а також дозволяє оплачувати покупки. Користуватися ним дуже просто. Потрібно ввести в нього дані своїх бонусної і платіжної карток. Потім на касі скануєте QR-код з екрану смартфона і, після того як касир називає суму до оплати, говорите, що оплачуєте додатком. Усе. Програма сама спише гроші з вашої картки і нарахує нові бонуси за останню покупку. Якщо  банківська картка з кешбеком, то він також буде нарахований.

Більш того, при оплаті додатком можна заробити в 1,5 раза більше балів, ніж зазвичай. У цьому випадку вони нараховуються за курсом 1 витрачена гривня = 1,5 бала. При розрахунку карткою «Востока» через додаток курс нарахування ще привабливіший – 2,25 бала за 1 гривню.

Висновок

Що сподобалося
Мені подобається мобільний додаток, який значно спрощує користування програмою. Йдучи в магазин, достатьно взяти з собою телефон. Також приємно отримувати більше балів, використовуючи спецпропозиції й оплачуючи покупки програмою на смартфоні. Ще одна зручна фішка – графік завантаженості магазинів і сервіс «Електронна скарбничка», яка звільняє від дрібної решти при розрахунках готівкою, зараховуючи її на рахунок.

Що не сподобалося
На мій погляд, «Сільпо» створили дещо хитромудру програму лояльності: паперові та електронні сертифікати багатьох вводять у ступор. Потрібний час, щоб у цьому розібратися і налаштувати під себе. Також не дуже зручно те, що знижкою можна скористатися лише раз на квартал.

Програма лояльності в «Новусі»

У чому суть?

У «Новуса» все простіше. Учасники програми лояльності отримують бонус – 1% від кожної покупки. Не враховуючи тих, які купуються зі знижкою або оплачуються самими бонусами. До дня народження клієнта магазин збільшує розмір винагороди до 5% і дає можливість користуватися цією пільгою протягом двох тижнів. Також на окремі товари нараховується бонус до 40%.

Щоб стати учасником програми, досить купити на касі бонусну картку за 25 гривень і заповнити анкету на місці. При купівлі на суму понад 250 гривень картка дається безкоштовно (за 0,10 грн). Як і в «Сільпо», у «Новуса» є накопичувальний сервіс, який збирає дрібну решту – «Скринька».

Інформація про бонуси відображається у фіскальному чеку і дублюється в персональному кабінеті на сайті мережі.

Накопичені бонуси доступні для використання вже при наступній покупці. Воні діють протягом поточного календарного року – з 1 січня до 31 грудня. Але якщо ви раптом не вклалися в цей термін і не встигли все витратити, в січні наступного року «Новус» ще дозволить це зробити. Остаточно торішні бонуси анулюються 1 лютого.

Свого мобільного додатку у «Новуса» немає, але мережа пропонує скористатися партнерським – додати бонусну картку у віртуальний кардхолдер CardKit, який можна встановити на смартфон. Щоб збирати або витрачати бонуси, достатньо на касі сканувати QR-код з екрану, не показуючи пластиковий «оригінал».

Висновок

Що сподобалося
Що мені подобається в програмі лояльності від «Новуса», так це її простота: просто підрахувати бонус, легко перевірити баланс, бонуси доступні відразу на наступну покупку, і я можу ними скористатися в будь-який момент, не чекаючи цілий квартал. Додаток CardKit не такий функціональний, як у «Сільпо», але має свій приємний мінімалізм. Це саме кардхолдер, який тримає картки різних мереж в одному місці та не перенавантажує смартфон програмами.

Що не сподобалося
З іншого боку, програма «Новуса» занадто проста. Не вистачає цікавих фішок, які виділяли б її серед інших магазинів. У «Сільпо», наприклад, я користуюся графіком завантаженості магазинів, чого немають конкуренти. Також бонуси «Новуса» працюють тільки супермаркетах мережі, тоді як бонуси «Сільпо» і «Фуршета» діють і в їхніх партнерів.

Fishka в «Фуршеті»

У чому суть?

Fishka – програма лояльності, яка діє не тільки в «Фуршеті», але і в партнерських магазинах, яких більш ніж 70, включаючи українські і зарубіжні інтернет-майданчики. За будь-яку покупку в будь-якого партнера покупець отримує бали.

«Фуршет» нараховує їх за такою схемою. Купуючі соціальні продукти, за кожну витрачену гривню клієнт отримує 1 бал, купуючі звичайні продукти – 2 бали, імпортні товари – 3 бали. Є акції, які дають додаткові бали за окремі продукти. А якщо оплачувати покупки кредитною карткою Fishka від Райффайзен Банку Аваль, то отримуєш додаткові 0,5% балів від суми чека. Кожні 100 балів дають 1 гривню знижки на наступні покупки в супермаркетах мережі і в її партнерів.

Накопичені бали відображаються у фіскальному чеку і в персональному кабінеті на сайті мережі. Щоб скористатися знижкою, клієнт називає на касі суму, яку хоче списати.

Щоб отримати картку учасника, потрібно зробити покупку від 75 гривень і зареєструватися на сайті.

У «Фішки» є свій мобільний додаток, який дозволяє швидко зареєструватися в програмі, стежити за балансом, переглядати історію покупок, відстежувати акції у «Фуршеті» і в його партнерів. Він також замінює собою пластикову картку, але цією функцією, на жаль, не можна скористатися. На касах супермаркетів немає обладнання для зчитування віртуальних карток.

Висновок

Що сподобалося
«Фішку» також можна похвалити за те, що вона зрозуміла. Ти витрачаєш гроші і отримуєш бонуси, які відразу використовуєш на наступні покупки. Подобається широкий вибір партнерів, де можна отримати знижку або навпаки використовувати її: аптеки, АЗС, магазини техніки, мультибрендові інтернет-магазини, кафе і ресторани та інше.

Що не сподобалося
Незручно те, що в супермаркетах «Фуршет» не можна користуватися віртуальною бонусною карткою з мобільного додатку Fishka. Потрібно завжди носити при собі пластикову.

«Подяка щодня» від «Еко-маркету»

У чому суть?

Програма лояльності в «Еко-маркеті» дуже зрозуміла: клієнт отримує бонусну картку, збирає бонуси в розмірі 1% від суми покупок. Вони зараховуються відразу і їх можна витрачати коли завгодно. Інформація про баланс доступна на фіскальному чеку і в кабінеті на сайті. Бонуси діють рік з моменту нарахування.

У покупців є кілька варіантів того, як їх можна примножити:

  • зараховувати дрібну решту від покупок на бонусний рахунок;
  • отримувати додаткові бонуси за акційні товари;
  • розраховуватися кобрендовою кредитною карткою «Еко-Максимум» від Альфа-Банку. 10 000 бонусів дається за її відкриття. Картка подвоює (2%) кількість бонусів, що нараховуються від покупок в «Еко-маркеті». До того ж, вона, на відміну від звичайної картки учасника, дає можливість заробляти еко-бали за всіма іншими витратами.
Висновок

Що сподобалося
Програма лояльності «Подяка щодня» зрозуміла і зручна в користуванні: немає додаткових умов, як збирати і витрачати бонуси. Якщо користуватися карткою «Еко-Максимум», то участь у програмі стає цікавішою.

Що не сподобалося
З мінусів я б назвала відсутність мобільного додатку. З додатковими джерелами бонусів (кешбек від покупок в інших магазинах за кобренд-карткою) важче встежити за балансом. Та й необхідність завжди носити з собою пластикову картку теж не надто подобається.

VARUS PЕRFЕCT від «Варуса»

У чому суть?

Програма VARUS PЕRFЕCT також не вирізняється оригінальністю. Отримуєш бонусну картку і збираєш бонуси. За замовчуванням кожна 1 витрачена гривня приносить 1 бонус. 100 бонусів дають 1 гривню знижки на наступні покупки. Додаткові бонуси можна отримати:

  • поповнюючи рахунок дрібними з решти від покупок;
  • купуючи акційні продукти;
  • витрачаючи на покупки від 2000 гривень на місяць, щоб у наступному місяці можна одержувати +1 бонус на кожну гривню в чеку.

Кількість бонусів можна перевірити в особистому кабінеті на сайті, у мобільному додатку, на чеках або за допомогою вайбер-бота. Бонуси дійсні аж 3 роки.

Крім того, бонусною карткою «Варус» можна скористатися як платіжною: вносити на грошовий рахунок живі гроші як передоплату за товар і знімати на касах з неї готівку (до 1000 гривень протягом доби). Жодних додаткових бонусів за це не буде. Функція цікава, але її сенс мені не надто зрозумілий.

Є мобільний додаток, у якому зручно перевіряти баланс і відстежувати поточні продуктові акції. Але в ньому немає віртуальної картки учасника, тому пластик «Варуса» повинен бути завжди з вами.

Висновок

Що сподобалося
Програма «Варуса», як і у більшості інших мереж з мого списку, гранично проста. Приємно, що мережа додатково заохочує найвідданіших клієнтів, які витрачають понад 2000 гривень на місяць. Цікава задумка з поповненням бонусної картки живими грошима. Хоча як її застосовувати – я поки що не придумала.

Що не сподобалося
З мінусів я б назвала відсутність віртуальної картки і можливості витрачати бонуси в інших магазинах, наприклад, аптеках.

Порівняльна таблиця

Я порівняла, скільки бонусів можна заробити за рік, якщо витрачати на продукти 3500 гривень на місяць (42 000 гривень на рік), по максимуму використовуючи в кожній з програм усі додаткові можливості, які діють на постійній основі. Наприклад, у «Сільпо» найбільше балів можна заробити, розраховуючись карткою банку «Восток» за допомогою мобільного додатку. Я взяла за основу саме цей спосіб оплати. При цьому я не враховувала тимчасові спецпропозиції, які дозволяють заробляти додаткові бали, оскільки мережа надає їх індивідуально. Розрахунок приблизний, оскільки не враховує індивідуальні акції. Тим не менш, він дає можливість оцінити кожну з програм лояльності загалом.