0 800 307 555
0 800 307 555

Як правильно бути клієнтом «Сільпо»

І витрачати в магазинах менше грошей і часу

Так вже вийшло, що я часто буваю в магазинах «Сільпо». Один з них знаходиться недалеко від мого будинку, ще один – біля роботи. Їх взагалі багато: мережа складається з 263 супермаркетів у 60 містах України. Як і в багатьох інших, у неї є своя програма лояльності. Постійні клієнти можуть накопичувати бали, отримувати знижки тощо. Оскільки вже я – одна з них, то вирішила її детально вивчити. Я розповім про всі доступні клієнтам «Сільпо» корисності і способи економити на покупках.
Способи економії

Зареєструйтеся у програмі «Власний Рахунок»

«Власний рахунок» – це програма лояльності «Сільпо» для постійних клієнтів. Зареєструвавшись у ній, покупець отримує картку, яку потрібно пред'являти при розрахунках на касі. Залежно від суми чека і виду товару на неї нараховуються бали, які потім переводяться в «особисті гроші» (бонуси), і ними вже можна розраховуватися за покупки.

Єдина необхідна умова для того, щоб стати постійним клієнтом «Сільпо» – купити щось у магазині на суму більше ніж 39,99 гривень. Після цього касир видасть анкету для реєстрації, тимчасову паперову картку і нарахує на неї перші бали. Далі можливі два варіанти. Перший – заповнити анкету і опустити її в спеціальну поштову скриню (є в кожному магазині). Максимум через 10 днів ви отримаєте постійну пластикову картку учасника і брелоки для сім'ї. Другий – зареєструватися в онлайн-сервісі «Власний рахунок» та отримати картку наступного дня. Я вибрала другий.

Реєстрація в «Власний рахунок»

Для цього потрібно зайти на сайт my.silpo.ua і вибрати розділ «Зареєструватися».

Потім потрібно вказати номер тимчасової картки, e-mail, номер мобільного телефону та дату народження. Ці поля обов'язкові для заповнення. День вашого народження «Сільпо» потрібен не просто так: раз на рік ви будете отримувати персональні святкові спеціальні пропозиції. Якщо хочете відмовитися від додаткових розсилок або від участі в споживчих опитуваннях, проставте галочки внизу сторінки. Натискаємо «Відправити».

На зазначений e-mail прийде пароль від акаунта «Власний рахунок». Він знадобитися пізніше. Поки що продовжуємо реєстрацію. Далі потрібно заповнити «Мою анкету». Усе стандартно і просто. Обов'язково заповнюємо всі поля із зірочкою: ім'я, прізвище, стать, сімейний стан, телефон, адреса і знову дата народження.

Також можна залишити додаткову інформацію про домашніх тварин, уподобання в їжі, вказати імена і дати народження рідних тощо. Це допоможе «Сільпо» створювати для вас більш релевантні спеціальні пропозиції. Зберігаємо зміни.

Скільки б інформації ви не внесли в анкету, вона буде заповнена на рівні 37%. Не звертайте уваги. З часом, коли «Сільпо» збере більше даних про ваші вподобання, він підвищиться.

Реєстрацію завершено. Тепер, використовуючи номер картки і надісланий пароль, можна зайти у свій акаунт. Але це ще не все. Після цього потрібно прийти в магазин і обміняти на касі тимчасову паперову картку на постійну пластикову. Касир видасть конверт із новою карткою і брелоками. Після цього вхід в акаунт потрібно здійснювати вже з новим номером картки і старим паролем.

Збираємо бали і витрачаємо

Отже, картка на руках, брелоки роздані рідним. Тепер при кожній покупці їх потрібно показувати на касі і накопичувати бали. За кожну витрачену гривню «Сільпо» нараховує 1 бал. Раз на три місяці вони «конвертуються» у бонуси за курсом 1 бал = 1 бонус = 1 копійка. Накопичений бонус – це знижка, яку ви отримуєте поштою у вигляді сертифіката – паперового флаєра, у якому вона буде вказана в гривнях. Пред'явивши його на касі разом із карткою, ви зменшуєте чек покупки на зазначену в ньому суму.

Разом із сертифікатом приходять і «спеціальні пропозиції» у вигляді відрізних купонів. «Сільпо» стежить за тим, що ви купуєте і скільки витрачаєте. І, виходячи з цього, щокварталу формує індивідуальні спеціальні пропозиції. По суті це подарунки у вигляді додаткових балів, які можна накопичити в цьому, а витратити в наступному кварталі. Але, щоб їх отримати, потрібно виконати певну умову. Наприклад, купити овочів або фруктів на суму понад 70 грн і додатково отримати 700 балів (одна з моїх поточних спецпропозицій). Тобто якщо я витрачу на овочі та/або фрукти, наприклад, 71 грн і пред'явлю купон на касі, то мені зарахується 771 бал: 71 за витрачені гроші і 700 як подарунок від мережі.

Умови для спецпропозицій бувають різні. Наприклад, потрібно:

  • Купити чогось на суму, вищу за конкретну;
  • Купити товарів певної категорії на суму, вищу за конкретну;
  • Купити товарів певного виробника на суму, вищу за конкретну.

Можна обійтися і без папірців. Для цього потрібно перейти на електронну форму бонусу і спецпропозицій, що я дуже рекомендую зробити. Так набагато зручніше. Тоді накопичені бонуси будуть відображатися на касі автоматично, і у вас просто будуть питати, хочете ви їх витратити чи ні. Те саме стосується і спецпропозицій. Вони будуть спрацьовувати автоматично при виконанні потрібних умов. Самі умови будь-якої миті можна переглянути у своєму «особистому кабінеті». Перейти на електронну форму бонусів можна там же – в кабінеті, або просто зателефонувавши в службу підтримки.

Також на сторінці можна побачити і свій поточний баланс:

Крім того, накопичені бонуси будуть відображатися на ваших товарних чеках.

Важливо.

Знижка за бонусом не діє на алкоголь і сигарети. 

Бали конвертуються в бонус раз на квартал. Коли саме – можна побачити у своєму обліковому записі. Після цього вони стають доступними для використання. Ще один момент, який потрібно знати: бонус можна розділити на кілька разів. Його можна витратити одноразово, і сума чека при цьому повинна перевищувати суму знижки. Тобто, якщо мій поточний бонус – 64,38 грн, то щоб його використовувати, мені потрібно купити товару, наприклад, на 70 грн і доплатити при цьому 5,62 грн своїми грошима. Розрахуватися за покупку ціною, припустимо, в 60 грн не вийде. Факт використання бонусу відображається в чеку:

Якщо ви витрачали мало, то квартальний бонус може і не прийти. Сертифікат (паперовий або електронний) отримують тільки ті клієнти, які за три місяці зібрали понад 1000 балів, тобто купили продуктів більше, ніж на 1000 грн. Витратити таку суму цілком реально, навіть якщо ви непостійний клієнт «Сільпо». У разі недобору накопичені бали переносяться на наступний квартал.

Важливо.

«Термін придатності» бонусів – один рік з моменту зарахування. Невикористані «згорають».

Картки банку «Восток»

За бажання замість звичайної картки (чи додатково до неї) можна оформити одну з трьох платіжних карток банку «Восток» (як і мережа «Сільпо», є частиною компанії Fozzy Group):
  1. «Власний рахунок» з платіжною функцією;
  2. «Власний Рахунок» Вільний;
  3. «Власний Рахунок» Преміум.
 
Усі три одночасно є як бонусними в мережі «Сільпо», так і звичайними банківськими картками, які можна поповнювати грошима (це можна зробити на касі магазину), знімати готівку в банкоматах і розраховуватися в магазинах або ресторанах.

Перша, крім додаткової платіжної функції, нічим від звичайної бонусної не відрізняється. Але, якщо розраховуватися нею у «Сільпо», ваши бали подвоюються. Її можна «купити» на касі за 2 гривні, які потім повернуться на ваш баланс у вигляді 200 балів. Щоб оформити дві інші, доведеться з'їздити в банк.

Картка «Власний Рахунок» Вільний» також подвоює бали на кожну гривню, витрачену в мережі «Сільпо», і дає по одному балу при розрахунках в будь-яких інших магазинах. Її оформлення безкоштовне (0,01 грн), а щомісячне обслуговування коштує 15 гривень. Але, якщо витрачати більше ніж 1000 грн на місяць, то за обслуговування банк грошей не візьме.

Ще більше балів можна збирати з картою «Преміум». Якщо розраховуватися нею, бали потроюються. І вона також дає +1 бал за кожну гривню, витрачену поза мережею. Але її випуск обійдеться вже в 150 гривень, а щомісячне обслуговування – 20 грн. Безкоштовним воно стане, якщо витрачати більше ніж 5000 грн на місяць.

Для наочності візьмемо приклад розрахунку кожною з них. Припустімо, клієнт скупився на 250 грн. Сплативши покупку карткою «Власний рахунок» з платіжною функцією (те саме стосується оплати готівкою або карткою іншого банку з пред'явленням бонусної картки), на його рахунок «впаде» 500 балів. У разі оплати картками «Вільний» і «Преміум» це буде 500 і 750 балів відповідно.

Де ще можна набрати балів

Отримувати і витрачати бонуси можна не тільки в «Сільпо» та Le Silpo (три люксові магазини мережі в Києві, Дніпропетровську та Харкові), але і в магазинах-партнерах мережі – аптеках «Біла ромашка», турагентствах «Сільпо Voyage», магазинах мобільного зв'язку ringoo і при оплаті тарифу Yezzz! від мобільного оператора Vodafone.

Як правило, за кожну гривню, витрачену у партнерів «Сільпо», ви отримуєте стандартний 1 бал. Але «курс обміну» може бути й іншим. Наприклад, «Сільпо Voyage» нараховує по 2 бали за кожну гривню при купівлі авіаквитків. Зараз діє акція при поповненні Yezzz!, який коштує 60 грн на місяць: за них можна отримати 180 балів. Я ним не користуюся, але тариф мені здався цілком прийнятним за ціною і набором послуг. На касах «Сільпо» його поповнювати можна без комісії. Зустрічається і менш вигідний курс: ringoo при поповненні мобільного телефону дає лише 1 бал за 4 гривні.

Корисні послуги для клієнтів

Реєстрація на сайті my.silpo.ua дає ще кілька корисних функцій для постійних клієнтів «Сільпо»

«Електронна скарбничка»

Щоб не колекціонувати в гаманці дрібні, краще активувати сервіс «Електронна скарбничка». Зробити це можна на своїй персональній сторінці. При розрахунках готівкою вашу решту округлятимуть в менший бік до найближчої гривні, а копійки, що залишилися, нарахують у вигляді балів за курсом один до одного.

На сайті можна встановити режим використання послуги. Дрібні можуть «капати» автоматично, або ж касир щоразу буде запитувати, чи ви хочете цього. Особисто у мене послуга працює в автоматичному режимі. За бажання її можна відключити.

Завантаженість магазинів

«Сільпо» допоможе вам спланувати графік відвідувань ваших найближчих магазинів. На сайті можна побачити схему їх завантаженості і, виходячи з цього, обирати найкращий час для покупок. Так ви будете менше стояти в чергах.

Щоб щоразу не шукати свій супермаркет, потрібно вибрати місто, адресу магазину, поставити біля нього галочку і натиснути «Зберегти параметри». З'явиться схема роботи та завантаженість магазину.

Годину пік можна спрогнозувати і самому, але бувають несподівані відкриття. Наприклад, сайт показав, що по суботах з 13.00 до 14.00 мій супермаркет завантажений так само, як і у будні вечорами. Дивний час для черг, але надалі, плануючи покупки на вихідних, я користуватимуся цією підказкою.

«Мій список покупок»

У цьому розділі можна складати списки покупок. Підказки від «Сільпо», створені на підставі історії ваших попередніх покупок, запропонують товари, які ви купуєте найчастіше, нагадають, які запаси слід поповнити. Створені списки можна зберегти, роздрукувати або надіслати на електронну пошту.

Повертайте гроші у вигляді кешбеку

Ще один реальний спосіб економити, купуючи у «Сільпо», – розраховуватися картками з кешбеком. Це вже бонус не самої мережі, а конкретних банків, який вони дають до конкретних карток.

Подивитися список таких карток та умови їх випуску можна тут. У кожної є свої нюанси, тому потрібно детально вивчати умови. Але є декілька моментів, які в цілому варто знати про кешбек.

По-перше, як правило, банки повертають його лише за ті покупки, які оплачені кредитними коштами. Він нараховується не одразу, а протягом перших 5-15 днів наступного після покупки місяця.

По-друге, нарахований кешбек за законом вважається доходом, тому з нього банк віднімає в Пенсійний фонд податок на доходи фізосіб (18%) і військовий збір (1,5%). Тобто вам не повернеться вся заявлена сума у відсотках. Але, знову-таки, бувають винятки. Приміром, з карткою Weekend Card Таскомбанку можна повернути «чистих» 3% кешбеку, але за умови, що покупки здійснювалися кредитними коштами і тільки на вихідних. Покупки, здійснені у будні дні, не враховуються. А кредитна картка від Universal Bank взагалі дозволяє повернути повних 5% від суми покупок, але тільки якщо вони робилися в певних магазинах (їх можна обрати).

По-третє, банки обмежують мінімальну і максимальну суми, яка може зарахуватися за кешбеком, а також визначають мінімальну суму покупки для винагороди. Приміром, Forward Bank за карткою «Выручалка» повертає 0,5% за покупки від 100 грн. Мінімальна сума кешбеку за місяць – 5 грн, максимальна – 1000 грн. Альфа-Банк за карткою «Максимум» повертає 2% за покупки від 25 грн і обмежує кешбек 500 грн на місяць. Ідея Банк повертає 2% за покупки на будь-яку суму і видає до 500 грн/міс до оподаткування. Але за перший календарний місяць, у якому оформлена картка, максимальний ліміт кешбеку становитиме 200 грн.

Якщо суми ваших покупок не досягли необхідних мінімумів, то кешбек не нараховується і на наступний період не переноситься.

Що обрати?

Щоб зрозуміти, як краще економити на покупках в «Сільпо», я взяла середню суму, яку наша сім'я щотижня витрачає на продукти (1500 гривень) і порівняла кілька варіантів. Для розрахунків обрала чотири найкращі, на мій погляд, картки із кешбеком і дві картки банку «Восток». Серед перших я взяла кредитку Universal Bank, у якій найвищий відсоток повернення за кешбеком – 5%, картку Weekend Card від Таскомбанку, з якої можна повернути повних 3%. Також для повноти картини додала дві картки, що дають 2% кешбеку: «Максимум» від Альфабанк (віднімає податок) і «Велика п'ятірка» від Таскомбанку (повні 2%). Також я враховувала бали, які пропонуються мені в списку поточних спецпропозицій. Зазвичай за квартал я встигаю всі їх використовувати.

В результаті у мене вийшла така картина:

Як видно, найбільш вигідними виявилися картки з кешбеком. Лідерами мого «рейтингу» стали картка Universal Bank і Weekend Card від Таскомбанку. Навіть незважаючи на те, що їх обслуговування платне, на відміну від карток банку «Восток». Найкраща з карток «Сільпо» – «Преміум» – дає таку саму вигоду, як не найкраща картка з кешбеком «Велика п'ятірка». Ще один важливий плюс на користь карток інших банків – кешбек – це живі гроші, і їх можна витрачати там, де сам вважатимеш за потрібне. А бонуси, які дають картки «Вільний рахунок» – віртуальні гривні, придатні для використання тільки у «Сільпо» і у партнерів мережі. Причому у них є свій «термін придатності».

Висновки

У «Сільпо» створили для своїх клієнтів дещо мудровану програму лояльності. Але якщо в ній розібратися, то все не так страшно, а іноді може бути навіть зручно. Якщо ви, як і я – постійний клієнт цієї мережі, я б рекомендувала зробити наступне:

  1. Вивчіть пропозиції банків і підберіть собі картки з кешбеком. З ними можна заощаджувати більше, отримуючи при цьому реальні гроші, а не віртуальні бонуси. Випускати платіжні картки «Власний рахунок» особливого сенсу я не бачу.
  2. Перейдіть на електронну форму бонусу і спецпропозицій. Так вам не доведеться морочитися з паперовими сертифікатами та відрізними купонами спецпропозицій.
  3. Не полінуйтеся зайти і налаштувати під себе особистий акаунт у програмі «Власний рахунок». Деякі функції і «фішки» можуть здатися вам корисними.