Гроші, бонуси та акції: які реферальні програми пропонують банки українцям
Огляд реферальних програм від банків на старті 2025 року
Реферальна програма — маркетингова стратегія, яка дозволяє компаніям залучати нових клієнтів через рекомендації тих, які вже існують.
Її суть полягає в тому, що задоволені клієнти, або партнери компанії рекомендують продукти чи послуги своїм друзям, родичам, колегам, а за це отримують винагороду. Звести цей процес можна до виразу: «приведи друга — отримай бонус».
Головна умова — бути дійсним клієнтом банку та користуватися його продуктами. Ще одна необхідна умова — привести в банк нового клієнта. Алгоритм дій схожий у більшості банків, які пропонують реферальні програми, різниця може бути в деталях — бонусах, які можуть бути різними залежно від того, який саме продукт обере новий клієнт.
Наприклад, в абанк взяти участь у реферальній програмі просто — для цього новий клієнт має оформити картку за реферальним запрошенням. Загалом, звернути увагу на цю програму від банку варто, тому що тут присутні: простота умов, швидкі виплати, можливість отримати унікальні пропозиції та підвищений бонус. Після оформлення картки новий клієнт може й сам запрошувати друзів та отримувати бонуси.
Щоб це зробити, достатньо в мобільному застосунку абанк24 перейти в меню «Запросити друга» та надіслати запрошення тому, кого ви обрали. Після того, як ваш друг проходить за отриманим від вас посиланням та оформлює картку, ви отримуєте бонус.
В абанку користувачі за залучення нових клієнтів отримують стандартний бонус — по 50 гривень для агента та нового клієнта.
Так само діє програма «Приведи друга» у monobank — чинний клієнт надсилає реферальне посилання своєму другу чи колезі, за яким той переходить до мобільного застосунку та реєструється. Бонуси отримають обидва відразу після того, як новий клієнт активує картку. Також для нього стане доступною партнерська програма monobank.
В Ощадбанк діє програма «Залучайте друзів». Для того, щоб отримати винагороду, необхідно надіслати другові (у якого ще немає картки Ощадбанк) запрошення, згенероване у чат-боті Ощад, за яким ваш друг має зареєструватися впродовж 90 днів.
Щойно він це зробить, ви обоє отримаєте по 50 гривень кешбеку. Кількість людей, яких можна запросити за реферальною програмою, в Ощадбанк не обмежують і за кожного обіцяють заплатити 50 гривень.
Таскомбанк пропонує за нового клієнта 100 гривень. Для цього треба або, як і у попередніх випадках, надіслати йому посилання з мобільного застосунку Таскомбанк, або просто повідомити менеджеру банку телефон потенційного клієнта.
Однак є умова — власник телефону має бути в курсі того, що ви це зробите, та бути згодним на відкриття рахунку в Таскомбанк. Він також отримає 100 гривень після відкриття рахунку. Кількість запрошень, які може надсилати клієнт, тут також не обмежується.
ПУМБ обіцяє за запрошення клієнтів, що відкриють картки банку, до 300 гривень бонусу. Причому йдеться не лише про нових клієнтів, бонус обіцяють і за запрошення вже клієнтів банку, які існують. Бонуси в цьому разі будуть нараховані лише у випадку, якщо той відкриє картку для власних та кредитних коштів.
ПУМБ обіцяє виплатити по 300 гривень за відкриття кредитної картки як рефереру (тобто тому, хто привів клієнта. — Ред.), так і рефералу (того, кого привели в банк. — Ред.). У разі, якщо буде відкрита дебетова картка, обоє отримають по 100 гривень.
Кількість людей, яких можна запросити й, відповідно, кількість винагород, не обмежується.
Досить цікаву реферальну програму має цифровий O. Bank, який діє на ліцензії АТ «Ідея Банк».
Ця програма називається «Запроси друзів» і передбачає винагороду як рефереру (чинний клієнт банку, який запросив друга приєднатися), так і рефералу (особа, яка за запрошенням клієнта приєдналася до банку).
Сума винагороди становить 300 гривень, які отримують обидві сторони після того, як реферал став клієнтом O. Bank, оформив у ньому О. Картку+ та здійснив операцію на суму не менше 500 гривень.
Умови участі в програмі стандартні: чинний клієнт банку ділиться власним реферальним посиланням з родичами, друзями чи знайомими. Посилання доступне в мобільному O.Bank.
Після того, як всі умови виконано, обидві сторони отримують на свої бонусні рахунки гроші. Потім ці кошти можна переказати на власний картковий рахунок. O. Bank не обмежує кількість клієнтів, яких можна залучити, тобто сума винагороди також не обмежена.
По-перше, необхідно слідкувати за акціями. Так, наприклад, абанк надає можливість клієнтам отримувати бонуси за кілька реферальних запрошень одночасно — жодних лімітів тут нема.
Тобто можливо одночасно запросити декілька нових клієнтів та отримати бонус за кожного з них — сума бонусів не обмежена, як і кількість залучених клієнтів.
У monobank також діють акції — 17 вересня, коли банк святкує «День друзів», перехід за реферальним посиланням принесе обом користувачам по 100 грн. У випадку оформлення рахунку ФОП за вашим посиланням нараховується 150 гривень. Це може бути як новий клієнт monobank, так і уже дійсний, однак відправити запрошення мають можливість лише фізичні особи-підприємці.
Деякі банки обмежують максимальну суму, яку можна отримати за залучення нових клієнтів. Тому варто уважно вивчати умови реферальних програм на сайтах відповідних банків, щоб не виникало непорозумінь.
Також не варто забувати про податок на такі виплати, який також нараховується у всіх банках.
Інколи банки виплачують бонусні кошти у «чистому» вигляді, тобто обіцяна сума у 50 гривень буде становити саме 50 гривень. Інколи з неї вирахують податки — так, наприклад, monobank вираховує із суми винагороди в 50 грн. 18% ПДФО і 5% військового збору, тому клієнт отримує в чистому вигляді 38,50 грн.
А ще гроші можуть бути зараховані або на основний рахунок, і їх можна буде витрачати відразу… Або на бонусний. Й для того, щоб ними розпоряджатися, треба буде виконати певні умови.
Тому детально читайте умови у кожному конкретному випадку.
Окрім реклами та сайтів банків, цю інформацію можна віднайти у мобільних застосунках відповідних фінансових установ.
Також періодично умови акцій змінюються, тому варто оперувати актуальною інформацією. Наприклад, абанк 2025 року планує оновлення меню реферальної програми. Зокрема, запровадження «рангів» по клієнтах з різними бонусами, введення завдань з нагородами, подарунки для найактивніших агентів тощо.
Збільшення клієнтів, що користуються банківськими послугами. Крім того, це популяризує продукти банку, який залучає нових клієнтів за допомогою старих та підтримує його реноме.
У підсумку всі залишаються в «плюсі» — клієнт, який привів до банку свого друга, отримує за це винагороду, банк отримує нового клієнта, а новий клієнт, своєю чергою, отримує перевірений банківський продукт.