Сплатити за комуналку онлайн: місія «можливо»
Корисна інструкція
З одного боку ми маємо технології, щоб платити з мобільного телефону або з ноутбуку без відвідування банків. А з іншого – не дружні інтерфейси сайтів та застосунків. У них інколи важко розібратися навіть тим, хто народився зі смартфоном в руці. Не кажучи вже про тих, хто пам’ятає, як використовувати дротовий телефон.
Отже, як сплачувати за комуналку онлайн і не витрачати при цьому нерви (але це не точно). Для початку підпишіться на наш канал в телеграмі – там ми часто публікуємо корисні інструкції.
Для сплати комунальних послуг потрібно обрати сайт або застосунок, за допомогою якого ви будете сплачувати рахунки.
Власникам ноутбуків і стаціонарних комп'ютерів зручніше використовувати сайти.
Тим, хто «живе» в мережі зі смартфону, підходять застосунки та месенджери.
Принцип роботи з усіма ресурсами схожий. Вам необхідно зареєструватися на сайті або через застосунок.
Потім створити шаблон платежу по газу, електроенергії, воді, ввести дані лічильників, зробити платіж або разом по всіх комунальних послугах, або по кожній окремо.
Існують різні способи сплатити за комуналку онлайн:
- сайт чи застосунок банку, послугами та карткою якого користуєтеся. Наприклад, monobank, ПриватБанк, Ощадбанк, Мегабанк тощо. Зазвичай у банків є комісія за користування. Monobank, наприклад, працює без додаткових стягнень;
- сайти-платіжні системи. Найвідоміші серед користувачів – Portmone та iPay. Є можливість сплатити всім регіональним компаніям-постачальникам послуг. Є комісія за користування;
- окремий сайт комунального підприємства-постачальника послуги в конкретному регіоні: наприклад, Yasno працює для Донецької та Дніпропетровської областей, Київоблгаз Збут – для Київської області, а Киівводоканал – для Києва тощо;
- чат-бот в месенджері Viber або Telegram від постачальника послуги. Є комісія за користування при здійсненні платежу;
- на сайті центру комунального сервісу ЦКС. Є комісія за користування.
За посиланням знайдете розширену інструкцію сплати.
Зайдіть в особистий кабінет. У вкладці «Платежі» оберіть опцію «Комунальні платежі».
Введіть дані компанії, послуги якої будете сплачувати. Ви знайдете їх у паперовій або електронній квитанції.
Оберіть зі списку, що з’явився, свою компанію і введіть дані особового рахунку.
У наступному віконці перевірте, чи правильно вказані ваші дані, реквізити компанії, адреса, призначення платежу, а також виберіть картку, за допомогою якої будете сплачувати.
Обов’язково додайте дані лічильників. Ви самостійно прописуєте суму для сплати, орієнтуючись на тарифи у квитанціях.
Підтвердіть, чи правильно введена інформація.
Останнім кроком буде саме оплата з картки.
Увійдіть у застосунок, оберіть вкладку «Інші платежі», а потім опцію «Комунальний платіж».
Введіть реквізити компанії, послуги якої хочете сплатити.
Оберіть зі списку свою компанію-постачальника та введіть особові дані для створення шаблону платежу.
Введіть дані лічильників та суму до сплати. Ви маєте самостійно визначити місячну суму платежу, орієнтуючись на тарифи компанії. Після чого перевіряєте правильність введених даних та сплачуєте.
Потрібно зареєструватися на сайті, щоб не створювати шаблони платежів щомісяця. Але можна здійснити платіж і без реєстрації на сайті.
Оберіть вкладку «Оплатити комуналку».
Знайдіть компанію постачальника за допомогою пошуку або введіть власну адресу й побачите всі компанії, які її обслуговують.
Оберіть компанію та введіть особові дані для платежу.
Перевірте вказану інформацію та сплатіть.
Ресурс підходить лише для жителів Києва, Одеси та Южного. Текстова інструкція з онлайн-реєстрації та сплати послуг – за посиланням.
Також є інструкція на 1,5 хв для тих, кому зручніше сприймати інформацію через відео. Застосунок «Комуналка» від ЦКС з AppStore та Android.
Окрім платіжних систем немає єдиного комунального ресурсу для жителів усіх регіонів України. У кожній області свої постачальники води, газу й електроенергії. У кожної з таких компанії є власний сайт, застосунок або месенджер.
На сайтах постачальників є рекомендації щодо подачі показників лічильників, термінів сплат, способів платежів у форматі текстових порад або відеоінструкцій.
Деякі з компаній надають інструкції щодо користування особистим кабінетом, застосунком або месенджером для сплати своїх послуг.
Наприклад, у відео Київводоканалу за 3 хвилини розповідається, як сплатити за водопостачання та водовідведення онлайн через мобільний застосунок.
Також є цілий розділ, який показує на скрінах послідовність подачі показників та сплати за допомогою банківської картки у платіжних системах та особистому кабінеті сайту.
Інші компанії, наприклад, Yasno, обмежуються переліком варіантів і дають посилання на завантаження застосунків в AppStore або Android, а також на месенджери для сплати газу й електроенергії без інструкції до користування.
За допомогою застосунків і месенджерів по кожній послузі можна передавати дані лічильників, зберігати історію показників, сплачувати онлайн, контролювати баланс розрахунків та дати платежів, сплачувати рахунки за декількома адресами.
Наведемо приклад сплати за газ за допомогою чат-бота в месенджері Viber від регіонального постачальника газу 104.ua.
Завантажте Viber, додайте чат-бот 7104ua. Після чого скористайтеся порадами бота та зробіть налаштування особового рахунку.
Вам потрібно буде ввести номер особового рахунку, підтвердити приналежність до нього, вказавши суму останнього платежу або номер лічильника.
Якщо ви ввели дані неправильно, бот скорегує ваші дії, уточнивши ту чи іншу інформацію щодо вашого рахунку.
За допомогою головного меню бота ви можете з’ясувати актуальний стан ваших платежів, чи є борги або переплати, передати показники лічильника та одразу сплатити за газ.
Окрім незручних інтерфейсів та не завжди інтуїтивних користувацьких шляхів існують і проблеми, які створюють додатковий стрес:
- через технічні збої «злітають» шаблони на сплату послуг, тому користувач має повторно вводити вручну реквізити на сплату компанії-постачальника;
- немає синхронізації даних від одного користувача на всіх ресурсах компанії (на сайті, у застосунку та месенджері), або є затримка у синхронізації, тому не зрозуміло, які суми правильні до сплати;
- показники лічильників, які надаєте ви, фіксує компанія, і вказані у квитанціях цифри, можуть бути різними, тому виникають різні суми до сплати та борги;
- не приходить сплата на рахунок компанії, тому виникає необхідність у звірках квитанції після сплати з особистою присутністю в офісі компанії-постачальника послуг, а також у викликах співробітників компанії для звірки показників.
Наприклад, у месенджері газовик вказує борг у кілька тисяч, в особистому кабінеті на сайті вже є переплата за доставку газу, водночас показники не збігаються з реальними.
Ці проблеми не залежать від адреси чи її зміни, конкретного застосунку чи сайту.
На жаль, жоден з наявних варіантів не вирішує комплексно сервісну проблему сплати послуг: кожен користувач обирає ресурс, в якому йому найзручніше сплачувати, незважаючи на велику комісію, або складний інтерфейс.