0 800 307 555
0 800 307 555

7 способів економити на таксі

Як їздити в таксі і не переплачувати

Поїздки на таксі – найбільш зручний, але і витратний вид пересування. Втім, витрати на нього можна зменшити відсотків на 50, якщо враховувати нюанси роботи перевізників та акції їхніх партнерів. Я розбиралася, як це можна зробити.
Зміст

Порівнюйте ціни

Столичний ринок таксі живе в умовах жорсткої конкуренції. За даними порталу Taxi.in.ua, сьогодні в Києві працює 113 служб таксі. У кожної своя тарифна сітка.

Для наочності я проаналізувала вартість послуг різних служб таксі за маршрутом, за яким мені доводиться їздити найчастіше: з вулиці Глибочицької в район Києво-Печерської Лаври. Найкоротший шлях між двома точками – 6,4 км. Я обрала кілька компаній, чиїми послугами періодично користуюся сама.

Так, в суботу 3 листопада 2018 року о 13:30 поїздка за моїм маршрутом на авто від «Таксі Бос» обійшлася б мені в 99 гривень. Компанія «Аврора", що позиціонує себе як одне з найдешевших таксі Києва, показувала цінник 66 гривень – на 33% менше. За поїздку економ-стандарту на Uber, онлайн-сервісі перевезень з динамічними тарифами, які постійно змінюються залежно від попиту, орієнтовно пропонували заплатити 74 гривні – на 25% дешевше. Головний конкурент Uber по Києву – онлайн-служба Uklon – був готовий підвезти за 87 гривень, або на 12% дешевше. В Uklon можна пропонувати свою ціну, знижуючи заявлену, але потрібно розуміти, що низька ціна не завжди означає, що знайдеться машина.

Висновок

Порівнюючи ціни різних перевізників, цілком реально знизити вартість поїздки на 15%-30%. Щоправда, не факт, що найдешевший сервіс знайде машину відразу, в потрібний вам час. Тому якщо поїздка не термінова, а запланована, я спочатку намагаюся знайти машину в дешевшому сервісі. В разі невдачі, поступово підвищую тариф або замовляю її у більш надійних, але більш дорогих сервісів – Uklon або Uber. На відміну від традиційних служб таксі, вони можуть гарантувати подачу машини.

Враховуйте час поїздки

Є періоди, коли через знижений попит на послугу перевізники ставлять мінімальні тарифи на поїздки в таксі. Це будні дні (крім п'ятниці) з 11:00 до 15:00 і з 23:00 до 7:00, а також вихідні. Нетермінові поїздки краще планувати в цей час.

Є також години пік, коли попит на послугу навпаки максимальний, що позначається на її вартості. Це будні дні з 8 до 10 і з 17 до 19 годин, друга половина дня п'ятниці і до пізнього вечора, а також пізній вечір (після 22:00) суботи. Також різко зростає кількість замовлень в погану погоду або після проведення масових заходів – футбольних матчів, концертів. В цей час перевізники використовують підвищувальні коефіцієнти.

Uber в години пік використовує коефіцієнти 1,1-1,3, рідше 1,5-1,8. Після концертів або футбольних матчів тариф може бути і втричі вищим за звичний. Наприклад, якщо в четвер 8 листопада об 11:50 орієнтовна вартість економ-поїздки на Uber за моїм маршрутом була 75 гривень, то наступного дня о 17:18 вона зросла рівно вдвічі, а до 20:25 ціна впала до 117,5 гривень.

Висновок

Намагайтеся планувати поїздки не в години пік. Інакше ризикуєте заплатити за таксі в 1,5-2 рази більше, ніж зазвичай. Якщо ж перенести поїздку неможливо, то користуйтеся службами таксі з фіксованими тарифами. Вони можуть довше шукати вам машину, але довезуть набагато дешевше. Замовляти в піковий час сервіси з динамічними тарифами, такі як Uber і його аналоги, невигідно. Перед замовленням програма показує лише приблизну ціну. У процесі поїздки вона може збільшуватися на 50-100 гривень.

Обирайте оптимальний маршрут

Якщо говорити про онлайн-сервіси замовлення таксі, такі як Uber і TaxiFy, то на кінцеву вартість поїздки впливає не тільки відстань і час замовлення авто, але і час, проведений в дорозі. Чим довше їхати – тим дорожче вийде. Якщо проїзд за обраним маршрутом утруднений через затори, то вигідніше буде їх об'їхати.

Приклад. 12 листопада моя знайома викликала Uber для того, щоб доїхати з Либідської площі до вулиці Михайлівської. Не подивившись на карту заторів, вона вирішила поїхати найкоротшим маршрутом – 5,2 км. у підсумку за годину стояння в заторах їй довелося викласти 450 гривень. Поїздка в годину пік за вдвічі довшим об'їзним маршрутом (понад 10 км) обійшлася б приблизно в 171 гривню. Тобто в 2,5 разу дешевше. А до 21:30 тариф впав до «смішних» 66 гривень.

Висновок

Користуючись сервісами з динамічними тарифами, заздалегідь вивчіть ситуацію із заторами на своєму маршруті. Інакше за простій в них ви значно переплатите. Оцінити завантаженість доріг можна за допомогою додатків Google Maps або Waze, які можна встановити на смартфони на базі iOS і Android. Програми самі запропонують оптимальний маршрут, враховуючи затори в поточний момент часу.

Виходьте вчасно

Намагайтеся не спізнюватися на посадку після замовлення таксі. Безкоштовно машина буде вас чекати не більше, ніж 3-5 хвилин. Далі за кожну хвилину стягується додаткова плата. Так, в Uber, TaxiFy хвилина простою коштує 1,15 гривні в поїздках економ-класу. У традиційних службах вони дорожчі. Наприклад, «Абсолют таксі» включає лічильник з 11-ї хвилини очікування при термінових викликах або відразу ж, якщо було попереднє замовлення. Тариф – 2 гривні за хвилину.

 

Висновок

Виходите в призначений час або контролюйте факт подачі авто з вікна будинку або офісу, якщо є така можливість. Інакше за вам доведеться заплатити за його простій.

Користуйтеся запрошувальними промокодами

З'явившись на українському ринку, Uber став законодавцем нової моди – преміювання клієнтів за реєстрацію в сервісі і за залучення друзів до користування послугами компанії.

Скачавши тиждень тому додаток Uber на свій смартфон, я отримала знижковий промокод на поїздки на 30 гривень, який спрацює автоматично під час найближчої поїздки. Крім того, кожен користувач Uber в додатку може знайти свій запрошувальний код. Якщо відправити його друзям/знайомим і вони за його допомогою зареєструються в системі, то по 30 гривень знижки отримають всі: той, хто зареєструвався і здійснив першу поїздку, а також той, хто відправив запрошення.

Таку схему залучення користувачів підхопили й інші гравці ринку. Наприклад, онлайн-сервіс «Максим» після скачування програми на смартфон нараховує на особовий рахунок бонуси в розмірі 40 гривень. Ними можна оплачувати до 30% вартості поїздки протягом 90 днів. Також клієнту присвоюється промокод. Якщо інші користувачі зареєструються в сервісі за його допомогою, то також отримають 40 гривень бонусами. Але за кожного залученого клієнта компанія нараховує по шість гривень, якими можна оплачувати майбутні поїздки.

Висновок

Вивчіть пропозиції перевізників для нових клієнтів. Користуйтеся з друзями послугами тих сервісів, які пропонують знижки.

Користуйтеся програмами лояльності

У боротьбі за клієнта сервіси таксі запускають власні програми лояльності для постійних клієнтів. З ними можна економити до 5% від вартості поїздки.

Приклади. З лютого 2017 року свою бонусну програму запустила компанія Shark Taxi. Клієнти в кінці поїздки отримують на свій рахунок 5% від її вартості у вигляді бонусів. Цими бонусами можна частково або повністю оплачувати подальші поїздки.

Своя програма лояльності є в компанії «Оптимальне таксі 579». Після реєстрації в мобільному додатку новому клієнту відразу «капає» 10 гривень на рахунок. Надалі йому нараховуються бонуси від кожної поїздки: 3% із замовлення таксі по телефону і 5% – якщо машину викликали через мобільний додаток.

Висновок

Користуйтеся послугами компаній, у яких є бонусна програма для постійних клієнтів. Знижка, як правило, невелика – до 5%, але з часом можна накопичити на безкоштовну поїздку.

Вивчайте акції партнерів

Сервіси таксі час від часу проводять партнерські акції з різними компаніями: платіжними системами, банками, мобільними операторами, торговельними центрами та іншими. Особливо активний в цьому напрямку Uklon.

Одну з таких акцій сервіс запустив спільно з мобільним оператором Vodafone. У компанії є своя програма лояльності. Оплачуючи її послуги, клієнти заробляють бонуси, якими потім можна оплачувати мобільний зв'язок або обмінювати їх на знижки від партнерів. Приміром, 300 бонусів можна обміняти на 30 гривень знижки на поїздку в сервісі таксі Uklon. Додаткові бонуси можна накопичити, оформивши кобрендову Vodafone Bonus Card від ОТП Банку (до 1000 бонусів після відкриття картки і до 2 бонусів за кожні 5 гривень витрат з картки).

Також знижку в Uklon можна заробити, купивши річну підписку від відеосервісу Megogo. Наприклад, за оплату річної вартості пакету «максимальний» сервіс дарує знижковий сертифікат на таксі на 75 гривень.

Щоб ним скористатися, потрібно в мобільному додатку прив'язати банківську картку, якою буде оплачена поїздка, і додати надісланий промокод у відповідному меню. Знижка спрацює автоматично в момент найближчої поїздки.

Сервіс Uber проводить цікаву акцію спільно з платіжною системою Visa. Якщо з 20 лютого 2018 року до 1 березня 2019 року оформити картку Visa Platinum або Visa Infinite і прив'язати її до оплати послуг Uber, то протягом року в аеропорти «Київ» і «Бориспіль» і назад можна буде їздити зі знижкою 50%. Зокрема, така пільга буде, якщо

Висновок

Звертайте увагу на спільні акції сервісів таксі та їхніх партнерів. Іноді це дає можливість заощадити як на поїздках, так і на товарах або послугах компанії-партнера.

Що в підсумку

При правильному підході до замовлення таксі можна заощадити до 50% від середньої стандартної ціни на певному маршруті. Щоб не переплачувати за поїздки:

  • порівнюйте ціни хоча б у двох-трьох компаніях;
  • намагайтеся не замовляти машини в години пік, а якщо доведеться, то звертайтеся до традиційних служб таксі з фіксованою вартістю проїзду;
  • користуючись онлайн-сервісами, об'їжджайте пробки;
  • не спізнюйтеся на посадку;
  • користуйтеся запрошеннями і промокодами;
  • уточнюйте у компаній, послугами і товарами яких користуєтеся, чи немає у них партнерських акцій зі службами таксі.