0 800 307 555
0 800 307 555

Туристичне страхування: це треба знати перед мандрівкою

Відпустка без проблем

Готуючись до поїздки за кордон, особливо у реаліях світу з COVID-19, варто дізнатися про всі нюанси туристичного страхування.
Зміст

Якщо ви купуєте стандартний пакетний тур, страховка туди вже включена. Це зручно – прийшов, заплатив турагенту й у визначений строк летиш собі до моря.

Утім, тим, хто любить організовувати своє дозвілля власноруч, потрібно насамперед звернути увагу на найпотрібнішу річ у подорожі, без якої омріяна відпустка може стати не тільки нічним жахіттям, а й фінансовою прірвою.

На старті туристичного сезону, яким би він не був в умовах пандемії, Finance.ua вирішив розповісти про туристичне страхування: навіщо воно потрібне, на що звернути увагу, де та як вас можуть надурити.

Нагадаємо, у нас є телеграм-канал, де ми публікуємо корисні поради й інструкції, користуючись якими ваш гаманець точно буде вам вдячний. Підпишіться, воно того варте.

Що таке туристична страховка та навіщо вона потрібна?

Згідно з чинним законом України «Про туризм», громадяни при виїзді за кордон зобов’язані мати туристичну страховку. Вона потрібна й для того, щоб отримати візу в низку країн.

Так, доволі часто на прикордонному контролі не просять показати документ. Проте, пам'ятаймо, що страховка – це не формальність, а гарантія безпеки.

Стандартний поліс покриває медичні витрати страхувальника на суму до 30 тисяч доларів (або ж євро, якщо ви подорожуєте країнами ЄС). А от для США, Канади, Японії стандартною сумою покриття є 50 тисяч доларів. Сюди входять:

  • вірусні та інфекційні захворювання;
  • травми;
  • хірургічні втручання та стоматологія;
  • призначені медикаменти;
  • трансфер до лікарні;
  • репатріація тіла.

Зауважте, що дія полісу не поширюється на загострення хронічних захворювань (але їх можна включити у додаткові опції), а також на лікування травм, які отримані в стані алкогольного сп'яніння (хоча і тут деякі страхові компанії готові запропонувати таку опцію).

Або ж, скажімо, вас вкусила акула, бо ви купалися, не дивлячись на заборони та попередження про небезпеку. Звичайно ж, компенсацію ви не отримаєте.

Додаткові опції страховки залежать від країни, у яку ви збираєтеся. Ознайомтеся перед купівлею полісу, що там можна підчепити.

Наприклад, якщо ви збираєтеся до азійських країн, то переконайтеся, що список покриття страхової компанії містить лихоманку Денге, яку переносять комарі.

Також важливо повідомити страховому агентові, якщо у ваших планах активний відпочинок: лижі, віндсерфінг, дайвінг, політ на параплані, стрибки з парашутом тощо. Тоді вам запропонують відповідний поліс, ціна його буде вищою в декілька разів.

І це стосується не лише закордонних мандрівок. Поліс також не завадить, якщо ви збираєтеся підкорювати українські Карпати. Як правило, стандартна страховка не покриває ризики при катанні на лижах у горах. Та, якщо пошукати, можна знайти. Скажімо, є спеціальні пакети для любителів спорту. Хоч вони й розраховані на професіоналів, скористатися ними може будь-хто.

Взагалі, якою б обережною людиною ви не були, і якщо плануєте лише спокійний відпочинок на пляжі, передбачити всі ризики просто неможливо. Як зазначають страхові агенти, найчастіші «неприємності» подорожувальників – розлад шлунково-кишкового тракту через незвичну їжу, застуда (акліматизація у всіх різна), сонячні опіки. А іноді можна просто спіткнутися на вулиці.

Говорячи про туристичне страхування, йдеться не лише про медичну допомогу, з якою часто асоціюється поліс у мандрівників. А й про юридичну та адміністративну підтримку.

Скажімо, ви втратили свій багаж, або ж вас пограбували, чи рейс перенесли, як то часто буває, чи то цивільна відповідальність – це все можуть компенсувати, якщо ви обрали «правильний» страховий пакет.

Якщо ви подорожуєте автівкою, в поліс також додається окрема опція, яка допоможе отримати відшкодування при ДТП, за ремонт автомобіля, оплатити його транспортування.

Як оформити страховий поліс?

В Україні безліч компаній, які пропонують страхові послуги туристам. Обирати радимо серед тих, хто має позитивні відгуки на ринку.

Важливий критерій – велика кількість виплат за страховими випадками. І звісно – чи пропонує компанія усі необхідні вам опції.

Існує два види полісів – електронні та паперові. Вони мають однакову юридичну силу, відрізняються лише способом оформлення.

Онлайновий поліс

Не треба витрачати час на дорогу, чекання в чергах і т. д. Лише смартфон чи комп’ютер – й електронний документ прийде на вашу пошту через декілька секунд після оплати.

Він завжди буде під рукою і його навіть не потрібно роздруковувати. Проте, робити це варто завчасно. Бо бувають випадки, коли машина дає збій, гроші списані, а страховки ви так і не отримали.

Утім, такого не станеться, якщо ви оформлюватимете поліс через сервіс від Finance.ua.

Потрібно тільки вказати до якої країни ви їдете, коли й скільки людей необхідно застрахувати. Система видасть вам найвигідніші пропозиції на ринку, з яких ви зможете обрати таку, що повністю відповідає вашим потребам.

Звичайне страхування

Щоб отримати документ на руки, доведеться відвідати відділення страхової компанії.

У цьому разі заздалегідь підготуйтеся і складіть необхідний перелік опцій у своєму полісі. Адже часто менеджер намагається нав'язати «найвигідніші» умови угоди за звичайно ж більшу суму.

Скажімо, ви збираєтеся усю відпустку провалятися на пляжі, а вас застрахують від нещасного випадку при пірнанні з аквалангом.

Уважно читайте умови договору. Переконайтеся, що все необхідне включено у поліс, а також, що немає нічого зайвого (бо це додаткові витрати).

Із документів для оформлення потрібен лише закордонний паспорт. Вартість страхування залежить:

  • від країни, у яку прямуєте;
  • тривалості подорожі (тут радимо додати до кінцевої дати перебування за кордоном декілька днів. Бо якщо дія полісу закінчується сьогодні, а ваш рейс перенесли на завтра, то додаткове проживання в країні вам можуть не компенсувати);
  • переліку ризиків, які покриватиме поліс;
  • від віку туриста (якщо ви пенсіонер або ж купуєте дитячу страховку, доведеться заплатити більше).

Стандартний страховий пакет на тиждень відпочинку, який також покриває лікування коронавірусу та втрату багажу, обійдеться вам від 100 до 200 гривень (це залежить від цінової політики обраної компанії).

Для затятих подорожувальників пропонують річні поліси. Але тут також треба бути уважними: їхнє покриття розраховане на весь термін, і не обнуляється у кожній новій поїздці.

Тобто, якщо ви придбали річну страховку, але при першій подорожі повністю витратили ліміт на стаціонар, то в наступних госпіталізаціях платити доведеться зі своєї кишені.

Купуючи страховку, зверніть увагу чи містить вона франшизу – мінімальну суму, яка не відшкодовується за умовами договору.

У туристичних пакетах вона становить від 50 до 100 євро. Звичайно, вигідніше придбати поліс без франшизи, хоч і коштує він дорожче. Але покриває будь-яку суму при настанні страхового випадку.

Також уточніть, як відбуватиметься компенсація: чи ви спочатку будете сплачувати свої кошти, а потім їх відшкодують, чи послуги вам нададуть безкоштовно.

Куди звертатися, якщо сталося лихо?

Запам’ятайте: за межами України в разі чого відповідає не ваша страхова компанія, а її представник в країні перебування – асистанс.

Це організація, яка при настанні страхового випадку надає вам весь спектр супровідної та організаційної підтримки. Вона по суті є посередником між клієнтом і виконавцем (медичним закладом).

Саме асистанс обирає лікарню, в яку необхідно направити застраховану особу, погоджує процес лікування й оплачує його згідно зі страховим полісом.

Асистанс працює 24/7, персонал має медичну освіту, а також володіє іноземними мовами. Якщо англійську ви знаєте погано, уточніть перед поїздкою, чи є в асистанс у країні, куди ви прямуєте, українсько- чи російськомовні консультанти. Або ж, перекладач у поміч.

При настанні страхового випадку відразу телефонуйте за номером, вказаним у полісі. Оператор страхової компанії називає адресу найближчої лікарні, куди потрібно звернутися за допомогою, або ж викликає лікаря прямо до вас у готель.

Самостійно викликати швидку варто лише в екстрених випадках, інакше доведеться все оплачувати власним коштом. Якщо була надана екстрена медична допомога, відразу ж повідомте страхову компанію. Поліс завжди має бути під рукою (краще зберігати його у смартфоні).

Навіть якщо ви придбали найдорожчий поліс, треба бути готовими до реалій медичного обслуговування країни, в яку ви подорожуєте. Не розраховуйте, що вас лікуватимуть у найдорожчих клініках.

Також, у лікарнях деяких країн доведеться заплатити за зустріч, попри страховку. Тож краще запастися певною сумою про всяк випадок.

При виникненні інших страхових ризиків (втрата багажу чи документів, затримка або перенесення рейсу, пограбування) також звертайтеся в асистанс.

Пам'ятайте, страховка – це добре, але про свою безпеку дбаєте ви самі. Будьте уважними, обережними та подорожуйте із задоволенням.