0 800 307 555
0 800 307 555

А чи знали ви це про Temu?

Розповімо про історію виникнення, можливості заробітку, особливості маркетингу та безпеки

Temu — це відносно новий та доволі неоднозначний «герой» на ринку. Чому «неоднозначний»? Не лише тому, що працює за принципами агресивного маркетингу. Finance.ua детально розповідає все, що треба знати про цей маркетплейс.
Зміст

Temu: визначення та історія виникнення

Temu… Коротка назва швидко запам’ятовується. На рівні підсвідомості, завдяки якісно продуманій рекламі, формується щось на кшталт «О, TEMU!!! Тут можна одразу купляти без перевірок…». А насправді це просто добре спланований «прицільний вогонь» рекламної компанії Temu, онлайн маркетплейса, який дуже активно, навіть агресивно наступає на всі ринки світу, зокрема й на ринок України.

Для роботи обрано слоган «Team Up, Price Down», тобто «Об'єднуємось, знижуємо ціни». Належить Temu китайській компанії PDD Holdings.

Марку Temu зареєстрували в Бостоні, штат Массачусетс 2022 року. Є орієнтованою на міжнародний ринок і за мету має з’єднати виробників з кінцевими споживачами, пропонуючи різноманітні товари безпосередньо з Китаю.

Temu одразу стала конкурентом для інших платформ електронної комерції. Причини цьому в широкому асортименті товарів та в доступних цінах. Оформлене все на «майданчику» дуже професійно. Яскраві привабливі відео, сюжети які «гарантують» неймовірну вигоду користувачам. Обіцянки елементарного користування: натисни сюди, ось тут завантаж, отримай вподобане безкоштовно…

Компанія PDD Holdings відома в Китаї. Це не перший її проєкт. Тож, сумнівів користувачі не мали, а тому активно почали випробовувати нову пропозицію онлайн-шопінгу.

Щоб було більш наочно зрозуміло, порівняймо умови від AliExpress та Temu:

Критерій Temu AliExpress
Асортимент Обмежений, фокус на моді та дому Широкий, будь-які категорії товарів
Ціни Конкурентоспроможні, трохи вищі Низькі, часті розпродажі
Мінімальний платіж 400 гривень $1
Зручність додатка Простий, інтуїтивно зрозумілий Функціональний, але складний
Терміни доставки 10−30 днів 15−60 днів
Способи доставки «Укрпошта», кур’єрські служби «Укрпошта», «Нова Пошта», тощо
Служба підтримки Швидший час відповіді, чат Чат, e-mail, середній час відповіді
Відгуки користувачів Позитивні Змішані

В чому ж секрет Temu? По-перше, в прямому зв’язку між продавцем та покупцем. Посередники тут відсутні, тож, економія суттєва та беззаперечна.

«Амазоном-астероїдом» стали іменувати Temu деякі аналітики. І звісно ж, що не просто так. Сама поява Temu стала чимось неймовірним. Але паралельно з наявним успіхом компанії у спостерігачів виникали й певні сумніви, занепокоєння та питання.

Наприклад:

  • чи не є ця компанія загрозою для ринків та бізнесів на місцях?
  • чи зможуть «місцеві» з нею конкурувати?
  • чи можна довіряти гроші та особисті дані компанії з такою агресивною маркетинговою стратегією?

І дійсно, компанія Temu, як і всі користувачі її сервісу можуть опинитися під наглядом китайського уряду, можуть стати учасниками збору даних тощо.

В чому секрет такої фінансової доступності товарів? Чи не виявиться реальна ціна за примарну вигоду шокуючою? Як пояснити чутки, що маркетплейс працює собі у збиток, причому у суттєвий? Обов’язково знайдемо відповіді на ці питання, але для цього треба все розглянути покроково.

До речі, якщо вам не вистачає грошей на купівлю товару, то отримати кілька тисяч гривень за 10−20 хвилин собі на карту цілком реально. Для цього достатньо скористатися сервісом Finance.ua.

Можливості заробітку з Temu

Почнемо з того, що платформа цілком реальна і не просто працює, а ще й користувачам пропонує різноманітні можливості для отримання доходу.

Першочергово, користувачі можуть заробляти, беручи участь у партнерських програмах, наприклад:

  • пропонувати продукти Temu іншим через власні канали та виступати посередником за комісійні;
  • робити афілійовані посилання. Сенс у тому, що користувач реєструється в партнерській програмі Temu, отримує унікальні посилання на товари, рекламує їх. І за кожне придбання, що здійснюється за допомоги такого посилання, йому нараховується передбачена винагорода;
  • здійснювати промоцію через соцмережі. Передбачається просування товарів з Temu на платформах (Instagram, Facebook, TikTok) і заробіток на цьому.

Далі ще є можливість здійснювати власну роздрібну торгівлю. Так, безпосередньо на платформі підприємці можуть відкривати свої «магазини». Тобто співпраця з Temu з метою заробітку може бути вигідна як підприємцям, так і звичайним користувачам.

Особливості маркетингу та безпеки Temu

В роботі Temu використовуються принципи агресивного маркетингу. Беззаперечно, вони включають набір стратегій та підходів, які допомагають досягти бажаних результатів та суттєво збільшити свою частку на ринку.

Першочергово варто виокремити:

  1. Цілеспрямоване та чітке визначення потрібної цільової аудиторії, фокусування на ній.
  2. Розуміння потреб і бажань клієнтів, створення на підставі цього персоналізованих пропозицій.
  3. Інтенсивну рекламу на чисельних каналах з метою максимального охоплення кола потенційних клієнтів.
  4. Цінову конкурентоспроможність, великі знижки та акції, деколи навіть цінові війни з конкурентами.
  5. USP (унікальні торгові пропозиції).
  6. Швидку, гнучку адаптацію під зміни в ринкових умовах, під реакцію споживачів.
  7. Соціальні дослідження з метою дізнатися та використати на власну користь відгуки споживачів, підвищити довіру до бренду.
  8. Активну взаємодію з клієнтами за допомоги платформи.
  9. Створення цікавого контенту, який також виконує маркетингові ролі, залучає та зацікавлює клієнтів.
  10. Ефективність моніторингу, вимірювання, аналітики для підвищення рентабельності, для оптимізації витрат на рекламу.

Тобто, агресивний маркетинг Temu базується на чітких принципах, які дозволяють компанії своєчасно реагувати на зміни на ринку, ефективно залучати нових клієнтів.

Та головне, щоб було дотримання етичних принципів, щоб від споживачів не спостерігалася негативна реакція.

Чому ж тоді йдеться про «агресивність»? В чому вона проявляється? Перш за все, в активності. Постійні, причому значні знижки та акції ефективно залучають нових й нових користувачів. Часто проводяться розпродажі, які ще більше підвищують попит на товари.

Візьмемо за приклад Супербоул 2024 р. Після виходу під час його трансляції рекламного 30-секундного ролика Temu «Купуй, як мільярдер», пошукові запити стосовно онлайн-майданчика лише в межах США збільшилися на 1139%.

Витрати на маркетинг в компанії не шкодують. Компанія продовжує розширення, попри деякі етичні звинувачення, про які ми згадували в матеріалі.

Постійні значні знижки та акції ефективно залучають нових й нових користувачів. Часто проводяться розпродажі, які ще більше підвищують попит на товари. Тобто, Temu йде вперед, розвиток не зупиняється. На конкурентів, умовно, не озирається.

Реклама має значення. Для просування продуктів Temu активно використовуює Facebook, Instagram, TikTok тощо. Важливо, що інфлюенсерів також залучають. Бо одна справа просто поставити рекламу, а інша, коли власник сторінки з кількома десятками тисяч підписників в тій самій соцмережі в черговому сюжеті розповість про те, як йому подобається Temu… Як круто з ними співпрацювати, які там якісні товари та зручні умови доставки.

Звичайно, це й суттєво довіру до бренду підвищує, і продажі стимулює. Цікаво, що розповіді такі не замовлені, в сенсі, не вигадані. Temu використовує незвичний підхід. Від компанії блогерам надсилаються вподобані ними ж товари безкоштовно. Умова одна — лишити відгук. І блогери це залюбки роблять. Клієнтів через це у Temu стає все більше.

Локалізована подача контенту також є відмінністю маркетингу агресивного плану. Сенс у врахуванні споживчих звичок, у використанні локальних мов, в адаптації пропозицій під конкретні ринки.

Тобто, те, що актуальне в Україні не будуть, умовно, пропонувати на іншому боці земної кулі та навпаки.

Аналітика для сегментації аудиторії, розробка персоналізованих рекламних кампаній підвищують ефективність маркетингу Temu.

Утім, звідки ж тоді беруться негативні чутки про Temu? Чи може справді від цього маркетплейсу можуть бути загрози користувачам та конкурентам? Питання серйозне.

Так, наприклад, на конференції «Як детінізувати роздрібну торгівлю та мінімізувати контрабанду в Україні?», організованої Українською Радою Бізнесу, Данило Гетманцев розповів, що «спілкувався з бізнесом і чув жахливі речі, що у нас в країні до кінця 2025 року не буде ритейлу — Rozetka не буде, не буде бізнесу, який створює робочі місяця і сплачує податки, бо прийдуть китайці. Навіть не „прийдуть“, а залишаться на території Польщі в якості логістичних складів і будуть звідти комплектувати відправлення чи через „Нову пошту“, чи навіть їм „Нова пошта“ не потрібна буде, бо вони і її витіснять потім. Така є стратегія цих компаній».

Урядовець не називав конкретно Temu, але тим, хто цікавиться цим напрямком, і так все зрозуміло.

Чи є загрози від Temu?

Досягнення Temu неринкової переваги над іншими створює значні загрози для економік локального, національного та місцевого характерів. По суті, через роботу Temu на рівні країн втрачаються податкові надходження, через це меншають промислові бази. Паралельно з тим агресивний маркетинг відносно споживачів спричиняє занепокоєння щодо захисту їхніх прав.

Річ у тому, що в Temu, з метою стимулювати людей купляти більше, активно використовуються темні патерни та чисельні психологічні методи. Вони призводять до імпульсивного ухвалення покупцями рішень та до виникнення через це у користувачів подеколи навіть фінансових проблем.

Паралельно є серйозні приводи підозрювати порушення принципів конфіденційності споживачів, безпеки їхніх даних. Причому на доволі високому рівні. І це не просто припущення. Одним з таких досліджень став аналіз коду Temu групою кіберфахівців Grizzly Research. «Програмне забезпечення застосунку Temu має повний набір характеристик найбільш агресивних форм шкідливого / шпигунського ПЗ… Вважаємо, що Temu — найнебезпечніший застосунок у широкому поширенні! Негайно видалить його», — йдеться у звіті.

Цікаво, що наявність такого коду не могла лишитися непоміченою для уряду КНР. І можна навіть припустити (просто припустити), що код цей був розроблений фахівцями, які на уряд КНР працюють з певною метою. З дуже цікавою метою, якщо враховувати розповсюдженість застосунку світом. Є над чим замислитися.

І останнє. Існують ґрунтовні підстави вважати, що праця під час вироблення представлених на платформі товарів примусова. Тобто українцям, якщо їх не злякають агресивний маркетинг та інші загрози від користування Temu, слід замислитися, чи варті їхні дешеві покупки того, що товари ці виробляють, по суті, в рабстві.

З чого такі припущення? Одразу зазначимо, що все це не доведено, але чутки просто так не народжуються. Про Temu кажуть, що співробітники там працюють без наявности віз, дозволів на перетин кордону (тобто нелегали). Праця виходить дуже дешевою, але це є порушенням законів. І чутки про значно перебільшений робочий час, про відсутність вихідних, про погане утримання та харчування також не можуть виникати безпідставно.

Ось така справа. Загалом, користуватися Temu чи ні — ви маєте вирішувати самостійно. Але після опрацьованої інформації ми зробили наступні висновки:

  1. Temu — відносно новий та дуже яскравий «герой» на ринку агресивного маркетингу. Агресивність проявляється в нав’язливій рекламі, у використанні підходів, які буквально примушують купувати те, що людині й не потрібно.
  2. Викликає питання не лише його «неоднозначність» та робота за принципами агресивного маркетингу. Додаток може містити в собі шкідливе ПЗ.
  3. З Temu можна заробляти, але з урахуванням ризиків отримати неякісне та втратити вкладені в закупку гроші.

А поки, платформа працює в усьому світі. Зараз нею дуже цікавляться органи контроль деяких держав. Будемо стежити за ситуацією й одразу повідомимо, якщо стане відомо щось цікаве з цього приводу.