Як зменшити розхід пального в авто
Прості, однак дієві поради
За таких умов середньостатистична машина в Україні на 100 км у середньому «з’їдає» 10 літрів пального.
Але через неправильну експлуатацію транспортного засобу або навіть манеру їзди власника розхід палива може збільшуватися в рази – до 40%.
Це своєю чергою б’є по кишені автомобіліста, адже замість 2-2,5 тис. літрів бензину на рік доведеться залити в бак 2,8-3,5 тис. літрів. Мовою грошей – це 135-168 тис. грн, якщо ви заправляєте А95.
У цій статті Finance.ua розбирав, що впливає на підвищений розхід пального, та як це мінімізувати. Ми також розкажемо про помилки, яких найчастіше припускаються водії та навіть не здогадуються, продовжуючи добровільно спалювати сотні тисяч гривень на рік у ненажерливому череві «залізного коня».
Ще більше корисних порад автомобілістам – у нашому телеграм-каналі. Підпишіться, щоб нічого не пропустити.
Розхід палива може збільшуватися з об’єктивних причин, на які, на жаль, неможливо вплинути. Це стан доріг, щільність руху та погодні умови.
У великих містах затори – звичне явище. На відстань, яка зазвичай долається за 15-20 хвилин, у години пік може йти година, а то й більше. Увесь цей час двигун працює, спалюючи пальне, тому якщо стояти доведеться довго, краще заглушити мотор.
Узагалі ж часте чергування педалі газу й гальма саме по собі дуже енерговитратне. Для економії пального (читайте – грошей) і нервів потрібно уникати заторів: раніше/пізніше виїжджати, обирати альтернативні маршрути, або ж узагалі користуватися громадським транспортом.
У зимово-весняний та осінній періоди, коли дороги вкриваються брудом і снігом, також збільшується розхід пального, адже подолання таких перешкод вимагає додаткових зусиль двигуна.
Впливатиме на розхід також і температура за бортом, точніше – використання обігрівача та кондиціонера, адже вони відбирають на себе частину потужностей, що виробляються двигуном, а нестача покривається завдяки збільшенню споживання пального.
Кондиціонер обійдеться у додаткові 0,8 літра палива на кожні 100 км. Пічка ж «з’їсть» трохи менше – приблизно 0,5 літра.
Узагалі всі прилади, які споживають електроенергію, будуть збільшувати розхід пального. Тому вмикати їх потрібно лише за потреби.
Усе, що впливає на аеродинаміку автомобіля, впливатиме на розхід пального. Наприклад, декоративні спойлери, широкопрофільні шини, які не передбачені виробником, різноманітні накладки на капот, дахові багажники та бокси тощо.
Узагалі є хитрість – прилаштуватися за фурою, щоб максимально зменшити аеродинамічний опір. Також це вплине на манеру їзди, вона буде плавнішою, без різких розгонів і гальмувань. Експерименти на наших дорогах показали, що в такий спосіб можна зекономити до 10% пального.
До речі, при швидкості понад 50 км/год потоки повітря, що вриваються в салон через опущене скло, скорочують економічність авто в середньому на 4%.
Новенькі машини, щойно з конвеєра, або ті, які перенесли капітальний ремонт двигуна, потребуватимуть на 10% пального більше, ніж ті, що подолали вже не одну тисячу кілометрів.
Річ у тім, що деталі рухомих вузлів мають притертися між собою до оптимального робочого стану.
Неякісне пальне також дуже швидко «вивітрюватиметься» з вашого бака. Чим нижчої воно якості, тим більше його згоратиме.
Якщо бензин або дизель за своїм хімічним складом не відповідають нормативам, то його згоряння відбувається позаштатно. У такому разі блок управління двигуном намагається виправити проблему та дає команду збагатити суміш, подавши більше палива.
На перевитрату також може впливати неякісне моторне мастило або його несвоєчасна заміна.
Ще одна поширена причина – забруднені або зношені свічки. Їхня функція – запалювати паливну суміш (бензин і повітря), але зі зношеним електродом або через нагар на ньому запалювання відбуватиметься з перебоями. Перевитрата в такому разі може вирости вдвічі.
Якщо в шинах упав тиск, то це також може бути однією з причин перевитрати палива.
Окрім того, підвищиться навантаження на ходову та погіршиться керованість машиною.
Тому потрібно щомісяця, відповідно до технічного регламенту, перевіряти тиск у шинах, щоб не допускати його зменшення. Оптимальне значення для легковиків коливається у межах 2-2,5 атмосфери.
Якщо у вас раптом в дорозі спустило колесо, закінчилося пальне або трапилася якась інша халепа, у пригоді стане картка Assistance від Finance.ua. З нею ви отримаєте цілодобову технічну допомогу в дорозі на весь рік, а коштує вона, як каністра бензину. Одна з «фішок» такої картки – вона закріплюється за автомобілем та поширюється на всіх водіїв, які користуються машиною.
А от віра у перекачані шини, ніби завдяки цьому можна зменшити розхід пального, на практиці не працює.
Доволі серйозно на розхід впливає і завантаженість машини. Кожні 45 кг додаткової ваги збільшують витрати палива на 2%. Для економії краще витягнути з автівки все зайве.
Через забитий паливний фільтр тиск палива падає нижче розрахункового. Блок керування двигуном дає команду на триваліше відкриття форсунок, щоб привести подачу палива в норму.
Із забитим паливним фільтром тиск стрибає нерівномірно й часто, а це призводить до нерівномірного надходження палива в камеру згоряння і непередбачуваним, здебільшого підвищеним, витратам пального.
Ще один фільтр, який може вплинути на перевитрату, – повітряний. Забитий брудом і пилом повітряний фільтр не пропускає в камеру згоряння необхідну кількість повітря.
Через це двигун більше навантажується та намагається компенсувати нестачу паливно-повітряної суміші додатковою порцією пального.
Зрештою ви не тільки переплачуватимете за пальне, але й дуже швидко отримаєте проблеми з двигуном.
Повітряний фільтр потрібно міняти через кожні 10-15 тис. км пробігу, тобто в середньому раз на пів року.
Манера їзди водія – це найоб’єктивніша з причин, чому витрачається більше пального. Пропорційний і передбачливий рух економить паливо.
Прораховуйте дорожню ситуацію, уникайте зайвих прискорень і руху на повну потужність. Перед червоним світлом завчасно прибирайте ногу з педалі газу та рухайтесь накатом, якщо дозволяють погодні та дорожні умови, замість того щоб інтенсивно гальмувати перед машиною попереду.
Найголовніше в раціональному водінні – відсутність різких рухів на дорозі. Дотримуйтесь швидкісного режиму, лихачі витрачають на 40% пального більше. При швидкості 50-60 км/год можна зекономити 1,5 літра бензину на 100 км.
Смикання на дорозі в пошуках кращого місця спалюють на 20% більше палива, тому варто зберігати рівномірність руху.
Зриватися з місця також не варто, машину слід розганяти в тому режимі, де мотор має максимальний ККД. Їздити на нейтралці теж не потрібно, адже на холостому ходу витрачається 1,5-2 літри бензину на годину.
Для гальмування краще використовувати двигун – у такий спосіб витрати пального мінімальні. Чим менше ви натискатимете на педаль гальма, тим краще. Часте гальмування – показник того, що швидкість обрана неправильно.
Прогрівання двигуна до робочої температури після холодного запуску також «з’їдатиме» пальне понаднормово. Рушайте, як тільки можливо. Під навантаженням двигун прогрівається набагато швидше, ніж на холостому ходу. Прогріваючи мотор, ви спалите зайві 10-15% палива.
Резюмуючи, дамо кілька порад, як не платити за пальне більше, ніж необхідно:
- Перегляньте манеру своєї їзди. Вона має бути плавною і раціональною. Саме манера їзди водія найбільше впливає на перевитрату палива.
- Не перетворюйте багажник на комору, викладіть усі зайві речі. Додаткова вага – більший розхід.
- Позбудьтесь усього, що впливає на аеродинаміку автомобіля. Декоративні елементи може й тішитимуть око та виділятимуть із загального потоку, але ваш гаманець вам за них не подякує.
- Перевірте та за потреби замініть усі елементи, які того потребують.
- Своєчасно перевіряйте тиск у шинах, не допускайте, щоб він падав нижче за робочі показники.
- Використовуйте якісне мастило та пальне. Намагання зекономити на них призведуть до ще більших витрат.