Як підготувати авто до весни
Що можна визначити або власними силами, або з допомогою майстра на СТО за кілька хвилин
Ще більше корисної інформації для автомобілістів – в нашому телеграм-каналі. Підпишіться, щоб нічого не пропустити.
Найперше, що приходить в голову – весною слід «перевзути» машину.
Так, дійсно, наш клімат вимагає взимку їздити на зимовій гумі, а в теплий період року – на літній. Часи «всесезонних» шин, які до того ж були страшним дефіцитом, дякувати Богу, вже давно минули. Тому дефіциту на цьому ринку не спостерігається, а автомагазини пропонують якнайширший вибір шин – на будь-який смак і ціну.
Звісно, у лютому, яким би він теплим не видався, поспішати на шиномонтаж не варто – спеціалісти давно дійшли висновку, що сезонну заміну шин варто робити тоді, коли температура впевнено перейшла через позначку +7 градусів. У нашому випадку це означає, що вона не падає нижче цієї позначки навіть уночі. Саме тоді варто «перевзуватися» на літню гуму.
До цього, звісно, ще далеко – такий температурний режим настане не раніше кінця березня – однак, як відомо, «готуй сани влітку, а віз – взимку». Тобто вже зараз варто проревізувати стан ваших літніх шин (якщо, звісно, вони у вас є) і вирішити – купувати нові чи ще походять старі.
Якщо ви розумієте, що потрібна нова гума – якраз час поспішити її придбати, поки немає ажіотажного попиту. До всього ж взимку ви маєте шанс зекономити від кількасот гривень до кількох тисяч на її купівлі, в залежності від розміру коліс та обраної марки гуми. Ну і в момент, коли ви зберетеся на шиномонтаж, все, що доведеться вам зробити – це завантажити її у багажник, а не досліджувати пропозиції продавців.
Однак заміна гуми, яка є очевидною процедурою, зовсім не є єдиною та найважливішою роботою з підготовки автомобіля до весни.
Взимку, особливо з огляду на ту погоду, яка панувала в Україні в цьому сезоні, кузов автомобіля дуже страждав від забруднення.
Особливо небезпечними в цьому плані є хімічні реагенти, які застосовуються для обробки доріг під час снігопадів і ожеледі.
Тому виберіть наприкінці лютого чи на початку березня сухий і теплий день та ретельно відмийте машину. Причому зробіть це не лише зверху, а постарайтеся відмити днище та вузли підвіски.
Стан лакофарбового покриття ви зможете оцінити власними силами, як і вирішити, що робити у разі виявлення його пошкоджень.
А от стан підвіски та антикорозійної обробки днища автомобіля ви навряд чи зможете оцінити власноруч. Тому, відмивши машину від бруду, заїдьте на найближчий автосервіс і попросіть підняти машину на підіймач та перевірити як стан антикорозійного покриття, так і стан вузлів і деталей підвіски.
Річ у тім, що вона містить багато гумових деталей та різьбових з’єднань, на які негативно впливають ті самі хімічні реагенти з доріг.
Крім того, і це очевидно, сам стан наших доріг ніколи не був бодай задовільним. Війна лише додала в цьому плані проблем. Тому попросіть майстра ретельно продіагностувати всі деталі підвіски – від найменшої гумки до амортизаторів і рульових механізмів.
А чистота всіх цих деталей як полегшить роботу майстра, так і буде виявом поваги до його роботи.
Під капотом вашої автівки – не лише її серце, а й багато важливих елементів, справність яких можна перевірити візуально.
Звісно, в нашому матеріалі не йдеться про ретельну діагностику, ми говоримо лише про те, що можна визначити або власними силами, або з допомогою майстра на СТО за кілька хвилин.
Тому, відкривши капот, ретельно огляньте двигун на предмет підтікання мастила, деформації чи пошкодження різноманітних ремінних приводів, шківів та проводки.
Ті, хто ніколи не заглядав у підкапотний простір, будуть вражені кількістю різноманітних деталей, які там є.
Однак насправді в більшості випадків, якщо щось із цього «господарства» не в порядку, помітити це не так важко, як здається.
Перевірте рівень всіх рідин – місткості для них також знаходяться під капотом. Це гальмівна рідина, рідина гідропідсилювача керма (якщо у вас не електропідсилювач), холодильна рідина. Ці бачки переплутати складно, на них є відповідні мітки з рівнем.
Також зверніть увагу на повітряний фільтр і за необхідності замініть його.
Що стосується мастила, то його рівень бажано перевіряти регулярно, а щодо заміни, то його треба міняти згідно з регламентом – зазвичай це 8-10 тисяч кілометрів пробігу.
Однак якщо ви використовуєте сезонні оливи – зимову та літню – то, відповідно, треба їх міняти.
Стосовно мастила КПП, то це вже трохи складніший процес, і, якщо ви не розумієте, про що написано в цьому абзаці, то зверніться до майстра на СТО. Якщо розумієте – то вам нічого пояснювати не треба, просто не забудьте про це.
У більшості моделей машин акумулятор розміщений там же – під капотом. Перевірте його місткість (це знову може легко зробить електрик на СТО. – Ред.) та зарядіть його повністю.
Не варто покладатися на штатний генератор автомобіля і на те, що начебто все працює нормально: після зими, коли акумулятор працював у екстремальних умовах, його перевірка і зарядка зовсім не буде зайвою. Тим паче, що це зовсім не складна процедура.
Заодно перевірте клеми на предмет окислення та зачистіть їх за необхідності. І зверніть увагу на надійність їх під’єднання до акумулятора.
До речі, на Finance.ua можна придбати картку Assistance. Якщо раптом ви застрягнете десь посеред поля через акумулятор, що сів, спущене колесо або через ще якусь халепу вам нададуть усю необхідну технічну допомогу. Ще й пальне можуть підвезти. Коштує такий сервіс на рік лише як 10 чашок кави. Детальніше – за посиланням.
Перевірте, чи він постачає холодне повітря у салон, в разі якихось проблем зверніться до майстра. Зазвичай тут потрібно лише дозаправити його фреоном.
Згадайте, коли ви останнього разу міняли фільтр, через який до салону від кондиціонера надходить повітря. І замініть його за потреби – це те, чим ви дихаєте.
Справність роботи гальм не обмежується наявністю рідини у бачку гальмівної системи. Перевірте стан колодок, дисків, барабанів та супортів.
Зверніть якнайретельнішу увагу на гальмівні шланги, які також зазнають впливу агресивного зовнішнього середовища. Вони мають бути цілими, без жодних пошкоджень і підтікань.
Спеціалісти радять також промивати паливний бак і паливопровід. Однак це вже складна і кваліфікована робота.
Тому радимо звернутися до спеціаліста і прислухатися до його порад.
До того ж варто зазначити, що фахівці щодо щосезонної промивки цих систем далеко не одностайні.
Крім того, якщо ви їздите небагато, то й нагальної потреби у цьому немає. Єдине – варто все ж замінити паливний фільтр, це недорого і нескладно.
Всі ці роботи не займають багато часу і не є чимось складним. Так, цей перелік не є вичерпним. Наприклад, стан двірників ви бачите щоразу, коли йде дощ.
Те ж саме й зі станом ущільнювачів на дверцятах чи вентиляторів, які гонять до салону тепле повітря від пічки – все це ви бачите і чуєте щодня.
Зверніть увагу на стан фар та іншої оптики, всього того, чим ви користуєтесь під час кожної поїздки.
Визначити, що треба зробити у вашій автівці, не так важко: просто станьте біля неї та уважно огляньте. І ви самі зрозумієте, що все зовсім не так складно, як здається на перший погляд.
А ось не така вже й очевидна річ – страховка. Перевірте термін дії ваших полісів, насамперед ОСЦПВ, адже Автоцивілка – обов’язковий вид страхування в Україні, його повинен мати кожний водій.
Якщо раптом ваш поліс уже прострочений або термін його дії добігає кінця найближчим часом, ви завжди можете добрати собі нову страховку на Finance.ua.
Усе, що вам потрібно зробити – вказати параметри вашого авто, після чого система видасть вам наявні варіанти, які ви зможете порівняти та обрати найкращий для свого гаманця.