Із яким тонуванням авто можна виїжджати за кордон
Та що варто знати українським водіям? Адже у певних випадках можна отримати на чималий штраф
Водії часто намагаються усілякими методами захистити своє авто. Одним з таких є тонування скла. Так, іноді його наявність слугує суто для «крутості», як гадають деякі, але все ж основне його покликання — саме захист.
Попри це, далеко не все тонування скла дозволене. Як наслідок, це може призвести до штрафу або навіть позбавлення права керування автомобілем на певний час.
Мова не лише про Україну, а й про Європу, де покарання значно суворіші.
Утім, перше, про що варто пам’ятати у випадку, коли ви зібралися за кордон — не забудьте про Зелену картку. З нею вам не доведеться переплачувати на кордоні. Дізнатися умови та навіть замовити Зелену картку з вигодою можна вже на Finance.ua.
Перш за все, тонування скла захищає від сонячних променів, допомагаючи знизити рівень тепла в салоні автомобіля. Як наслідок це робить поїздки більш комфортними, особливо в спекотну погоду.
Окрім того, тонування може блокувати до 99% ультрафіолетових променів, які можуть викликати вигорання інтер’єру автомобіля та пошкодження шкіри пасажирів. Це допомагає зберігати кольори й текстуру салону та захищає шкіру від небажаного ультрафіолетового випромінювання.
Також тонування скла допомагає зменшити відблиски від сонця і фар інших автомобілів, що покращує видимість і знижує навантаження на очі водія, а також забезпечує додатковий рівень захисту для скла, утримуючи його разом у разі розбиття, що знижує ризик травм від розсипаних уламків.
Типи тонування для автомобілів:
- Дзеркальні плівки. Ці плівки не пропускають сонячне світло всередину салону і створюють відблиск ззовні, що може призвести до осліплення. В Україні такі плівки заборонені через потенційну небезпеку на дорозі.
- Атермальні плівки. Оснащені спеціальним покриттям, яке відбиває інфрачервоні промені та запобігає перегріванню салону, при цьому зберігаючи нормальний рівень світло проникнення.
- Плівки «хамелеон». Відрізняються здатністю змінювати колір залежно від кута освітлення. У темряві вони прозорі, а при денному світлі надають автомобілю затінений вигляд.
- Кольорові тонувальні плівки. Дають змогу надати автомобілю унікальний вигляд завдяки різноманітності відтінків — від легкого затемнення до яскравих кольорів.
- Затемнювальні плівки. Повністю блокують видимість салону ззовні, часто використовуються на автомобілях спецслужб.
- Захисні або армовані плівки. Мають посилену конструкцію і призначені для захисту скла від пошкоджень при зіткненнях або стрілянині.
Перш за все, зазначимо, що в Україні забороняється використовувати дзеркальні тонувальні плівки на автомобільних склах. Їхнє світлопропускання не відповідає нормам і може серйозно знижувати видимість на дорозі.
Загалом, згідно з чинними Правилами дорожнього руху, пропускання світла лобовим склом повинно становити не менше 75% від загального світлового потоку. Для переднього бічного скла це значення трохи нижче — 70%. Задні вікна авто жодних обмежень не мають.
Як наслідок, порушення цих норм карається штрафом у 340 гривень за перший випадок. Якщо протягом року правопорушення повториться, водія можуть позбавити права керування на термін від 3 до 6 місяців.
Щодо дзеркального тонування скла, такий вид тонування абсолютно заборонений в Україні. Розмір штрафу за перше порушення становить 340 грн, а за повторне порушення сума збільшується до 8 500 грн.
Попри це, у багатьох країнах Європи існують свої регуляції щодо рівня тонування вікон автомобілів. Перед проведенням тонування важливо ознайомитися з місцевими законами, щоб уникнути штрафів та інших правових наслідків. Про це ми розповімо нижче.
Перед тим, як розповісти про тонування скла в Європі, зазначимо, що за промокодом «НОВИНА» ви отримуєте кешбек 10% від вартості поліса на банківську картку в разі купівлі «Зеленої картки» на будь-який термін.
Тонування скла на автомобілях у Європі регулюється різними законами в кожній країні, але існують загальні правила, що стосуються рівня затемнення скла для забезпечення безпеки дорожнього руху. Основні обмеження та штрафи можуть відрізнятися залежно від конкретної країни Європейського Союзу (ЄС).
Це все регулюється правилом № 43 Європейської економічної комісії ООН «Скло безпечне для наземного транспорту», яке визначає вимоги до світлопропускання скла та кольорових плівок.
Основні правила включають:
- дозвіл на затемнення заднього, бічного скла та півсфери (конкретних обмежень на світло пропускну здатність не встановлюється);
- заборона на тонування переднього, бічного та лобового скла, за винятком використання прозорої атермальної плівки зі світлопроникністю не менше 80%.
Зважайте, що у багатьох країнах заборонене тонування вітрового та передніх бокових вікон, тому тонування скла не має бути, або може бути так зване «європейське тонування» — коли передні вікна не тоновані, а задні пасажирські затоновані.
До речі, це одна з найрозповсюдженіших причин того, чому на кордоні не пропускають автівки наших громадян.
У Європі перевірка рівня прозорості скла зазвичай проводиться поліцією під час дорожніх перевірок або технічних оглядів. Інспектори можуть використовувати спеціальні вимірювальні прилади для визначення рівня затемнення, такі як тауметр.
Так, у Німеччині та Франції вимоги до прозорості лобового скла є одними з найжорсткіших, з максимально допустимим затемненням близько 30%.
У Великій Британії та Іспанії правила менш суворі, проте вони все ще передбачають певні обмеження для різних частин автомобіля.
Обмеження на тонування скла в європейських країнах:
- Німеччина та Франція. Вимоги дуже суворі: тонування лобового скла заборонено, за винятком 10 сантиметрів у верхній частині. Для бокових вікон на передніх дверях дозволено затемнення не більше 30%. Тонування задніх вікон має менше обмежень, але плівка повинна відповідати стандартам якості.
- Іспанія. Лобове скло повинно залишатися прозорим, за винятком певних випадків. Затемнення бокових вікон на передніх дверях дозволено до 30%, тоді як задні бокові та заднє вікно можуть бути затемнені сильніше.
- Велика Британія. Тонування лобового скла заборонено. Бокові передні вікна можуть бути затемнені до 30%, і тонування має бути виконане плівкою, що відповідає встановленим стандартам.
- Італія. Тонування лобового скла заборонено, окрім незначних відступів у верхній частині. Щодо задніх вікон, існують більш гнучкі правила, які дозволяють більше варіацій у тонуванні.
- Угорщина. Прозорість тонування вітрового скла та передніх бічних вікон не повинна перевищувати 75% та 70% відповідно.
- Швеція. У Швеції норми тонування трохи жорсткіші порівняно з іншими країнами. Тут потрібно, щоб передні бічні скла пропускали не менше 75% світла, а переднє скло — не менше 80%.
Штрафи за порушення правил тонування можуть суттєво варіюватися залежно від країни. Наприклад, в Німеччині штрафи можуть становити до 75 євро, у Франції — до 135 євро, а в Великій Британії — до 1 тис. фунтів стерлінгів за повторне порушення.
Водіям, які порушили правила тонування, може бути видано припис на усунення порушення, що може включати видалення тонувальної плівки або приведення автомобіля у відповідність до стандартів.
Порушення правил тонування може також вплинути на страхове покриття в разі ДТП, оскільки страховики можуть відмовити в компенсації, якщо автомобіль не відповідає встановленим стандартам.
У деяких країнах автомобілям з незаконним тонуванням можуть відмовити у проходженні технічного огляду до усунення порушення.
Перш за все, зазначимо, що до Польщі взагалі не можна потрапити на авто, якщо рівень тонування скла перевищує 10%. Причиною не пропуску авто стає тонування лобового скла та передніх пасажирських. Такі правила діяли на польському кордоні до 24 лютого, але потім поляки суттєво пом’якшили перетин кордону для українських біженців. Утім, потім частина правил повернулася.
Популярним серед водіїв в Україні є «Євро тонування», яке дозволяє затемнення задніх бічних скел і півсфери без обмежень пропускання світла. Передні бічні та лобове скло в такому випадку не тонуються, або обклеюються прозорою атермальною плівкою з пропусканням світла не менше 80%.
Тож, плануючи виїзд за кордон чимало українців обирають «Євро тонування» для власного авто.
Важливим фактором є те, якщо поліція в Європі побачить що лобове скло або передні бічні вікна в автомобілі мають чорний відтінок то можуть виписати штраф від 50 євро. Тож, якщо передні та лобове скло затоновано саме чорною плівкою то ніхто вас з України не випустить і вас попросять демонтувати плівку.
Тому, щоб уникнути неприємностей і зберегти свої нерви та час, завчасно перед поїздкою за кордон розтонуйте передні вікна на дверях авто та лобове скло.
Усе найважливіше, що треба знати про оформлення авто для поїздки за кордон, ви можете подивитись на нашому YouTube-каналі Finance.ua-Страхування.
В одному з останніх відео ми детально розглядаємо: як оформити авто для поїздки за кордон та послідовне оформлення авто. Окрім того, ми розкриваємо, як правильно оформити авто для подорожі, які документи та процедури необхідні, а також навіщо потрібна «Зелена Картка».