0 800 307 555
0 800 307 555

Електромобілі чи бензинові авто: що вигідніше обрати у 2025

Розповідаємо, що зараз вигідніше для вашого гаманця

Протистояння між електромобілями та автомобілями з двигунами внутрішнього згоряння (ДВЗ) вже давно перестало бути виключно технічним питанням. Сьогодні вибір транспорту стає дедалі більше фінансовим викликом. Що вигідніше купити у 2025 році: електрокар чи авто з традиційним типом двигуна? Finance.ua в цьому матеріалі розібрав це питання з позиції грошей.
Зміст

Що з ціною зараз на електрокар та авто з ДВЗ

Ціни на електромобілі за останні роки суттєво знизились, однак у більшості випадків вони все ще дорожчі за свої бензинові аналоги. Утім, завдяки зниженню вартості акумуляторів та виходу на ринок нових доступних моделей, ситуація для «зелених» авто поліпшується.

Так, середня ціна на електромобілі у світі сьогодні впала на 25%, починаючи від 2018 року. Однією з головних причин цього є Китай, де середня ціна нового електромобіля в першій половині 2022 року становила 33 400 доларів, порівняно з 58 600 доларів в Євросоюзі та 67 тис. доларів в США.

До речі, допомогти в купівлі електрокара вам може сервіс Finance.ua. Так, у нас ви можете отримати певну суму за 10−20 хвилин собі на карту, якщо вам не вистачає грошей на придбання «зеленого» авто.

У наступні роки розрив середніх цін на електромобілі між Китаєм, Європою та США лише збільшувався. Не даремно саме китайська марка електрокара BYD Song Plus стала найпопулярнішою новою моделлю серед українців за підсумками березня 2025 року. Наразі його ціна в Україні становить від 22 до 24 тис. доларів.

Утім, на сьогодні різниця цін на електромобілі та авто з ДВЗ зменшується швидше, ніж багато хто думає. Наприклад, з США цей розрив зменшився від 53% 2018 року до 15% 2024-го. За цей проміжок часу ціни на електромобілі впали на 11%, а вартість авто з ДВЗ зросла в середньому на 14%.

Яка вартість електрокарів та авто з ДВЗ в Україні

Перш за все, зазначимо, що українці віддають перевагу, якщо йдеться про нові «зелені» авто, саме моделям із Піднебесної. Як доказ, саме три з п’яти моделей, які стали найпопулярнішими в березні 2025 року, є саме китайськими — BYD Song Plus (22−24 тис. доларів, Zeekr 001 (близько 43 тис. доларів) та Zeekr 7X (близько 37 тис. доларів). Як бачимо, і в Україні рушійною силою купівлі нових електрокарів є саме Китай.

Якщо ж брати до уваги вживані автівки, то тут вже: Tesla Model Y та Tesla Model 3, а також Nissan Leaf. Нові електромобілі Ілона Маска не надто мають попит в Україні, хоча їх і беруть втричі більше, ніж, наприклад, «нульових» електрокарів із Китаю. Все ж таки на нові моделі Tesla ціна трошки «кусається» (від 40−42 тис. доларів)

Щодо традиційних авто, то тут серед нових екземплярів пальму першості в Україні утримують такі моделі, як: Kia Sportage (близько 30 тис. доларів), Toyota RAV4 (від 35 тис. доларів), Renault Duster (від 22 тис. доларів) та Skoda Octavia (від 25 тис. доларів).

В Україні зберігається певний паритет щодо цін на електромобілі та авто ДВЗ. Принаймні, якщо йдеться про нові та найпопулярніші екземпляри. Можливо, ситуацію не на користь «зелених» авто могла б змінити Tesla, але поки ця марка в нас популярна лише, як вживана.

Якщо думаєте, що купувати найближчим часом — електрокар чи традиційне авто, то на користь першого варіанту податкові преференції для покупців електромобілів.

На сьогодні розмитнення електромобілів звільнене від наступних платежів:

  • податок на додану вартість (ПДВ) — економія 20% від вартості авто;
  • мито (10%) — додаткова знижка, що робить імпорт вигіднішим.

Ці пільги діють лише до кінця 2025 року. Вже від 1 січня 2026 року всі електромобілі, ввезені до України, обкладатимуться стандартними податками.

Після цього розмитнення відбуватиметься на загальних умовах, що зробить придбання електромобілів значно дорожчим. Орієнтовно, вартість таких авто може зрости щонайменше на 30%.

Можливо, саме із цими преференціями й пов’язана популярність на електромобілі, яка суттєво зросла за останні п’ять років. Так, 2020 року кількість зареєстрованих нових та вживаних «зелених» авто становила близько 7 тис. екземплярів, тоді як 2024-го — понад 25 тис. (+350%).

Не забувайте про власну безпеку на дорозі. На Finance.ua можна оформити автоцивілку, каско, та навіть оптимальну Зелену картку для свого авто.

Вартість зарядки vs вартість пального

Один з головних аргументів на користь електромобілів — дешевизна «заправки». Утім, тут варто наголосити на тому, що кількість зарядних станцій в Україні все ще не на 100% покриває загальну кількість «зелених» авто, хоча й останнім часом ситуація з цим значно поліпшилася — особливо у великих містах і на основних магістралях.

Утім, у віддалених регіонах зарядна інфраструктура все ще розвивається, що може створювати певні труднощі для власників електромобілів, які часто подорожують за межі міст.

Інша справа — заправки, які розташовані чи не на кожних 100 метрах. В цьому випадку взагалі немає різниці, де саме ти їдеш — чи в місті, чи далеко від цивілізації… Заправка знайдеться для кожного.

Якщо ж брати до уваги ціни, то наразі середня ціна на електроенергію для «зелених» машин на основних мережевих електростанціях становить 14,8 грн/1 кВт-год за повільне заряджання. Якщо хочете зарядити свій електромобіль швидше, в такому разі треба буде віддати 17,4 грн/1 кВт-год. Так, можна зарядити електрокар удома, але така можливість є далеко не в багатьох, тому за орієнтир для підрахунку беремо саме зарядку на станції.

Про те, в яку суму обійдеться проїзд 1 км для BYD Song Plus та Tesla Model Y ми розповідали в минулій статті. До речі, окрім цього, написали там й про те, скільки загалом служать електромобілі та чи вигідно його утримання.

Сьогодні за приклад візьмемо Zeekr 001 та Nissan Leaf. Щодо Zeekr 001, то тут стандартний акумулятор має ємність в 86 кВт/год, а паспортна дальність ходу — 526 км. Таким чином, аби зарядити батарею цього авто до 80%, треба буде віддати 1 020 грн — на повільному заряджанні та 1 200 грн — на швидкому заряджанні. Тож, проїхати 1 км на цьому авто коштує 1,93 грн, якщо йдеться про повільне заряджання, та 2,28 грн — про швидке заряджання.

А в яку суму обійдеться зарядка для Nissan Leaf? Місткість його акумулятора становить 40 кВт·год із запасом ходу в 380 км. Тож, якщо ви хочете зарядити його батарею до 80%, то вам доведеться сплатити 473 грн — якщо йдеться про повільне заряджання, та 556 грн — якщо хочете це зробити швидше. 1 км проїзду на Nissan Leaf обійдеться вам у 1,24 грн та 1,46 грн відповідно.

Скільки коштує заправити авто з ДВЗ

А в яку ж ціну обходиться 1 км для традиційних машин? Для прикладу Kia Sportage, машина витрачає вісім літрів пального на 100 км. Враховуючи середню ціну бензину А-95 на момент написання статті (54,40 грн/літр), то проїхати на цьому авто 100 км коштує 435 грн. Виходить, 1 км коштує 4,35 грн.

Аби не спиратися лише на кросовери, то другим прикладом ми вирішили взяти Skoda Octavia. На 100 км це авто витрачає близько шести літрів. Тож, 100 км цією машиною обійдеться вам у 326 грн, тоді як 1 км — 3,26 грн.

Тож, як бачимо, електрокари в цьому плані виходять значно економнішими за авто з ДВЗ. Утім, чи все так райдужно для «зелених»?

Зовсім — ні. Річ в тому, що на користь традиційних авто говорять три важливих фактори: швидкість заправки значно швидша за заряджання. Заправитися можна за 2−4 хвилини, тоді як на зарядку електрокара йде від 20 хвилин до кількох годин.

Другим фактором на користь бензинових та дизельних машин виступає запас ходу. Поки автомобілі з класичним двигуном можуть проїхати на повному баку понад тисячу кілометрів, їхні електричні аналоги максимум здатні протриматися без підзарядки до 500 кілометрів. Так, на сьогодні вже є версії електрокарів й понад цю цифру, але ж і ціна тоді на них відповідна.

Третім важливим фактором, який виступає за авто з ДВЗ, є те, що з віком батарея електрокарів втрачає заводські показники та стає менш продуктивною. Цей показник може варіюватися від 10 до 20%.

***

У другій частині статті ми незабаром розповімо про те, скільки коштує акумулятор для електромобілів та обслуговування як авто з ДВЗ, так і «зеленої» машини.