Велике оновлення Дії: пенсійні, посвідки на проживання, шеринг техпаспорта та інше
Детально про нові функції, що з’явилися в застосунку
«Мета Мінцифри – трансформувати 100% державних послуг в онлайн. Попри повномасштабне вторгнення ми дотримуємося цієї цілі та продовжуємо зацифровувати послуги. З 24 лютого ми запустили багато нових послуг в застосунку Дія. Ми ведемо війну на кіберфронті та паралельно запускаємо нові послуги. Зокрема була послуга отримання грошей для людей, які перебувають на території бойових дій. Дія.Радіо, ДіяTV, послуга, пов’язана з пошкодженим майном… Ми що кілька тижнів запускаємо нові послуги», – зазначив Михайло Федоров.
Finance.ua зібрав в одному матеріалі все, що потрібно знати про оновлення Дії, яка сьогодні уже має 18 млн унікальних користувачів.
Ще більше інформації про Дію та її можливості – в нашому телеграм-каналі. Підпишіться, щоб не пропустити нові функції.
Щоб отримати електронне пенсійне посвідчення, потрібно оновити застосунок до останньої версії через Play Market (для Android) або App Store (для iOS).
Пенсійне за віком підтягнеться автоматично після оновлення. А от пенсійні спецгрупи чи за вислугою років додається вручну, як COVID-сертифікат або свідоцтво про народження дитини.
Якихось особливих маніпуляцій для цього робити не потрібно. Дія робить запит у відповідний реєстр, якщо в ньому є необхідна інформація, документ з’явиться в застосунку.
Напередодні великого оновлення Дії, яке, до речі, стало найбільшим за останні пів року, керівник з розвитку електронних послуг у Мінцифри Мстислав Банік казав в інтерв’ю Finance.ua, що питання з пенсійними можуть виникнути лише, якщо людина вийшла на пенсію дуже давно.
«В Дії будуть відображатися пенсійні посвідчення, видані після 2014 року. В Україні сьогодні таких 6 млн 300 тис. Якщо є пенсійне посвідчення-книжечка, його потрібно оновити. Звернутися до Пенсійного фонду та, по суті, верифікувати своє посвідчення, отримати нове. Ви одразу будете в новому реєстрі та зможете використовувати пенсійне посвідчення в Дії», – уточнив міністр цифрової трансформації Михайло Федоров.
Електронне пенсійне посвідчення має таку ж юридичну силу, як і паперове. В усіх життєвих ситуаціях, в яких потрібне пенсійне, тепер можна використовувати аналог у Дії.
Сьогодні така посвідка – основний документ для іноземців в Україні. Завдяки цьому документу вони отримують різні державні послуги або ж відкривають рахунки в банках.
За словами Михайла Федорова, наразі в Україні видано понад 200 тис. посвідок на проживання. З них:
- на тимчасове проживання – більш ніж 130 тис.;
- на постійне проживання – понад 70 тис.
Нині ця послуга зацифрована. У Дії відображатимуться документи, видані після 2018 року, тобто біометричні. Також для електронної посвідки потрібний податковий номер.
Цифрова посвідка на проживання в Україні має таку ж юридичну силу, як і паперовий варіант. Однак зараз документ завжди буде під рукою.
«Іноземці з посвідками на проживання матимуть можливість згенерувати Дія.Підпис у застосунку. Це відкриває для них світ онлайнових послуг в Україні. Важлива послуга, адже іноземцям, які проживають в нашій країні та працюють на українську економіку показуємо, що таке цифрова держава. Й з іншого боку – дуже спрощуємо для них життя», – підкреслив Михайло Федоров.
Посвідка на проживання в Україні додається вручну. Для цього потрібно зчитати камерою пластикову посвідку, просканувати інформацію з чипа на документі через NFC-модуль смартфона, а також пройти перевірку за фото.
Мільйони українців через війну, повномасштабну фазу якої росія розв’язала 24 лютого, опинилися за кордоном. Європейці й американці дізналися про Дію та її можливості.
За словами очільника Мінцифри, за кордоном часто приймають Дію, але виникала проблема з перекладом документів, адже ця можливість була складно реалізована.
Зараз закордонний паспорт, водійське посвідчення та технічний паспорт на авто можна перекласти англійською мовою буквально в кілька кліків.
Для цього потрібно обрати документ, що потребує перекладу. Натиснути на три крапки в правому нижньому куті документа та обрати «Перекласти англійською».
Щоб повернути документ на рідну мову, зробіть усе те саме, тільки цього разу оберіть «Перекласти українською».
Ця функція не зовсім нова. Мінцифри вже запускало її раніше, але через вторгнення росіян мало призупинити таку можливість з огляду на безпеку. У нинішньому перезапуску функцію допрацювали та покращили.
Що цікаво, відповідальність за керування автомобілем, пошереним у такий спосіб, повністю лягає на так званого належного користувача, тобто того, хто автівкою кермуватиме. Відповідно, усі штрафи в разі порушення правил дорожнього руху приходитимуть на цю людину.
Також у Дії відображатимуться штрафи, які виписує поліція. А найближчим часом у застосунок приходитиме і фотофіксація – технічна сторона цього питання вже готова, наступний крок за МВС.
Шеринг авто доступний в розділі «Послуги».
Потрібно обрати опцію «Поділитись авто». Для цього Дії потрібні такі відомості про власника:
- ПІБ;
- документ, що посвідчує особу;
- податковий номер;
- місце проживання;
- контактні дані.
Усе це Дія підтягує автоматично з відповідних реєстрів або через BankID. Якщо якихось відомостей про вас немає, система попросить їх вказати.
Загалом шеринг авто відбувається в сім кроків:
- Крок 1. Потрібно обрати транспортний засіб, яким ви хочете поділитися.
- Крок 2. Необхідно зазначити кінцеву дату призначення належного користувача. Простими словами – вказати строк, протягом якого людина зможе користуватися вашою автівкою.
- Крок 3. Вказати свій контактний номер і e-mail.
- Крок 4. Вказати адресу місця проживання.
- Крок 5. Перевірити сформовану заяву про належного користувача.
- Крок 6. Належний користувач має зчитати згенерований застосунком QR-код своїм смартфоном. Або ж можна надіслати посилання.
- Крок 7. Підписати заяву про належного користувача через Дія.Підпис.
Коли власник авто підпише заяву, свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу з’явиться в Дії того, кому ви дозволили керувати вашою машиною.
Насамперед ідеться про запуск купівлі військові облігацій. Очільник Мінцифри каже, що для них це зараз ключова послуга.
Також міністерство працює над питанням виїзду дитини за кордон.
«Ми хочемо, щоб в кілька кліків, без нотаріусів один з батьків міг зробити дозвіл для виїзду за кордон. Зараз це коштує 600-1000 грн, навіть 3 тис. грн у Києві. Потрібний нотаріус, витрачати час. Якщо Верховна Рада проголосує «За», то ця послуга буде онлайн. Але зараз у нас 90% готовності щодо запуску цієї послуги», – зазначив Михайло Федоров.
Паралельно з цим Мінцифри працює над послугою «Доступна іпотека». Запуск планується на 1 жовтня, у вересні триватиме бета-тестування.
«Це зміна філософії щодо отримання іпотеки. Не буде ходіння по банках, збирання документів, телефонування всім, кому можливо, щоб щось підтвердити. Ви просто в кілька кліків зможете пошерити інформацію в банківську установу й отримуєте відповідь, на яку суму ви можете отримати іпотеку, щоб потім з цим документом отримати у забудовника квартиру та виплачувати іпотеку. Це революційна послуга», – розповів міністр.