Робота в таксі: доходи, ризики та все, що треба знати
🚕 Перевірено особисто
Мені 20 років. Я – студент-заочник. Працюю повний тиждень за стандартним графіком з 9 до 17 години. Утім, не можу сказати, що зарплата повністю мене влаштовує, тому доводиться шукати додаткові способи заробити.
Для мене таким способом стало таксі. Я зареєструвався на трьох найпопулярніших сервісах: Bolt Driver, Uber Driver, Uklon Driver. Усе, що для цього потрібно – машина та водійське посвідчення.
Uber — компанія зі США, що створила застосунок для пошуку, виклику й оплати таксі або приватних водіїв. Застосунок доступний у 67 країнах світу.
Bolt (раніше Taxify) — естонська компанія з послугами пошуку, замовлення й оплати поїздок на автомобілі, мотоциклі чи самокаті через мобільний застосунок.
Uklon — українська IT-компанія, сервіс виклику авто. Він працює у 27 містах України. Навесні 2021 року в застосунку Uklon було понад 7,5 млн завантажень і більше ніж 2 млн замовлень на місяць.
Усі три названі вище платформи запитують стандартну інформацію про особу:
- прізвище, ім’я, по батькові;
- вік;
- банківські реквізити для отримання виплат;
- фотографію водія.
Також потрібно надати типовий набір документів:
- свідоцтво про реєстрацію транспортного засобу;
- водійське посвідчення;
- поліс ОСЦПВ.
На цьому схожість реєстрації закінчується і починаються «квести», які в кожної служби таксі свої.
Так Bolt Driver вимагає фото автомобіля з усіх боків та із салону. Теоретично, якщо їм щось не сподобається, вам можуть відмовити в реєстрації. У моєму разі компанію все влаштувало.
Uber Driver для завершення реєстрації змушує пройти тести, які направлені на коректний вихід з досить різних нестандартних ситуацій та чемне спілкування з пасажирами (хто б пасажирів змушував такі тести проходити?).
Також необхідно переглянути навчальні відео щодо форм співпраці та проведення виплат – по цьому також потім буде тест. Якщо щось пішло не так, вас можуть не допустити до роботи водієм Uber.
А далі мене очікував перший сюрприз.
Своє водійське посвідчення я отримав півтора року тому. Мені й на думку не спало, що можуть виникнути якісь проблеми. Але мені зателефонували з контактного центру Uklon Driver і пояснили, що відповідно до умов співпраці вони не можуть допускати до роботи людей, які мають менш як два роки водійського стажу. Перевірив на сайті – точно.
Працювати через такі сервіси – задоволення не безкоштовне. За надання вам клієнтів кожна з платформ утримує свій сталий відсоток із зароблених вами коштів:
- Bolt Driver – 25%;
- Uber Driver – 25%;
- Uklon Driver – 15%.
Під час замовлення поїздки клієнту надається вибір варіанту розрахунку – готівковий чи безготівковий. Після прибуття до точки висадки потрібно перевірити наявність безготівкового розрахунку, або ж отримати готівку від пасажира.
Із загальної суми заробітків і вираховується комісія. У моєму разі – це 25%. Знімається вона з безготівкових розрахунків. Решта приходить на картку, яку ви вказали під час реєстрації, з неділі на понеділок або ж з понеділка на вівторок вночі.
Отриманої готівки вистачає хіба на їжу та пальне.
Сервіси таксі утримують свою комісію. Ще частина грошей іде на паливо
Тут хочу наголосити, що служба підтримки ставиться до своїх водіїв дуже лояльно. Розповім щодо цього історію.
Після висадки пасажира на Виноградарі (район на околиці Києва. – Ред.) надійшло замовлення від дівчини на Мінському масиві. Приїхав за вказаною адресою. Виявилося, що це стрип-клуб. Ну, думаю, всяке може бути, почав очікувати свою пасажирку.
Чекати довелося довго. Але до мене вийшла не дівчина. Працівники закладу вивели дуже п’яного чоловіка. Він був справжній амбал – метрів два зросту, кремезний. Його буквально закинули на заднє сидіння, тому довелося розпочати поїздку, сперечатися з охоронцями видалося мені марним.
Місцем зупинки був вказаний якийсь кооператив на Мінському проспекті, кілометрів 8 від Києва. Там уночі не те, що людей немає, машини рідко їздять.
Прибуваємо у кінцеву точку, а пасажир і говорить мені таким басистим, грубим голосом: «Тобі *** [каюк]». І тут я розумію, що ця точка може стати кінцевою не тільки поїздки, а й мого доволі недовгого життя.
Чоловік хвилинку помовчав, після чого видав: «Ні, не *** [кінець]». Ще кілька хвилин пасажир видавав якісь слова, але вловити їхній сенс ніяк не вдавалося, бо його просто не було. Я тільки кивав головою і мугикав, з усім погоджуючись.
«Чекай на мене тут», – каже клієнт і виходить з машини.
Продовжувати поїздку з невідомим закінченням історії мені не дуже хотілося. Тому я вирішив скористатися з подарунка долі. Б’ю по газах, розвертаюся, мчу в бік Києва.
Коли адреналін трохи спав, відкрив застосунок. Розрахунок цієї поїздки був готівковий. «Та й дідько з тими грішми», – подумав.
Тисну «завершити поїздку» та пишу скаргу про некоректну поведінку пасажира. За кілька хвилин мені нарахували 170 грн бонусу, що, в принципі, компенсувало витрачений час, пальне. Але хто компенсує мені нервові клітини?
Шкода тільки, що скарга пішла на дівчину, яка викликала таксі, щоб, мабуть, спекатися неадеквата. Яка ж в тому її провина?
Як не крути, таксі – це робота з людьми. А вони бувають різні. І це один із факторів, який робить роботу таксиста доволі складною.
Святвечір. Я за кермом уже не першу годину, абсолютно виснажений, мрію лише про душ і тепле ліжко. Приходить замовлення. Ок, думаю, мені, в принципі, по дорозі. Але це точно останнє замовлення на сьогодні.
Приїжджаю на Видубичі, забираю сім’ю з гостей. Вони попросили відкрити багажник – якісь у них були сумки. Поставили, повсідалися, рушили. Їхати треба було на Троєщину.
Десь на середині маршруту глава сім’ї питає: «А чи не думали ви останнім часом про самогубство?».
Питання пасажирів нерідко можуть загнати в глухий кут
Знаєте, є багацько анекдотів і мемів про таксистів, які постійно теревенять, розповідаючи про свої бізнеси, колишніх коханок, політику тощо? Так от, я не з таких. Коли за кермом, я повністю сконцентрований на дорозі й рідко звертаю увагу на оточення.
Пасажири ж теж різні трапляються: одні мовчать, хтось дивиться в телефон, а хтось сам заводить розмову. Мабуть, це якраз один із таких персонажів. Але зачин якийсь дивний.
«Ні, – кажу. – А ви?».
На цьому наша бесіда й скінчилася. Отакої.
Висадив я сім’ю на Троєщині. Починаю від’їжджати, але, чую, чоловік мене гукає. Спинився. Точно, сумки. Віддав пасажирам їхній багаж, вибачився. Хіба пам’ятатимеш про якісь там сумки, коли подумки ти вже в ліжку?
«Слухайте й далі свою диявольську музику», – кинув мені наостанок чоловік, і вони з дружиною розчинилися в під’їзді.
Виявилося, у мене грало радіо, де транслювали якийсь рок. Я і не звернув уваги. Але я ніколи не відмовляю, якщо мене просять вимкнути чи перемкнути на іншу хвилю. Для мене радіо – фон, який рятує від монотонності їзди. Думаю, для інших таксистів так само. Тому немає нічого поганого, якщо ви попросите вимкнути музику, яка вам не подобається, ми нею не насолоджуємося.
Хай там що, таксі – це робота з людьми. А вони бувають різні, як і їхні питання, навіть ті, яких ти не розумієш.
Кілька слів про мою «робочу конячку»: у неї об’єм двигуна 2,4 л, встановлене ГБО. Приблизно 25% із заробітку йде на пальне. Ще 25% вираховують сервіси Uber і Bolt. Тобто чистий прибуток складає десь 50% від усіх зароблених грошей. І це якщо не брати до уваги обслуговування ходової та інших розхідних матеріалів.
Ось на цьому джипі я підзаробляв у таксі
І тепер ближче до конкретних цифр.
Я не місцевий. Таксувати в Київ приїжджаю за можливості. Здебільшого на вихідних. У січні видалося багато святкових днів – якраз мені на руку.
Приїхав у столицю я під вечір середи, 4 січня, вийшов на лінію. Попрацював без фанатизму, десь до першої.
У четвер і п’ятницю їздив довше. Загалом вийшло десь 12-14 годин на добу. У суботу таксував менше – годин 10-12, а в неділю відпрацював лише кілька замовлень і вирушив на малу батьківщину на Чернігівщині.
За цей період я наїздив 9 669,5 грн загальної каси. З них:
- 4 626 грн – безготівкової оплати;
- 4 311 грн – готівкою;
- 552 грн – компенсації за знижки для поїздок за готівку;
- 70 грн – чайові;
- 110,5 грн – бонус.
Сервіс Bolt утримав 2 372,50 грн комісії. Тобто заробив я 7 297,25 грн «чистого прибутку», як він називається в застосунку.
Але цей «чистий прибуток» не враховує витрати на пальне, їжу, каву тощо.
Приїхавши додому, я мав близько двох тисяч готівки, а на картку мені потім впало 2 986,25 грн.
Тобто за чотири неповні дні я заробив трохи більш як 4 тис. грн.
Одна з особливостей сервісу – надання інформації про доходи вже з вирахуваною комісією. Навіть, коли ви приймаєте замовлення, вартість поїздки показується, як чистий дохід.
У жовтні мені вдалося цілий тиждень таксувати щодня по 3-6 годин (у суботу трохи довше). Зазначений у застосунку «чистий дохід» становив – 7 163,32 грн.
Для детальнішого розуміння долучаю розбивку по кожному дню.
А ось за 5 лютого. Я тоді пропрацював майже три години, закривши 7 замовлень. Вдалося заробити 436,95 грн. Це, грубо кажучи, по 145 грн за годину.
До речі, з 1 січня цього року мінімальна зарплата в погодинному розмірі складає 39,26 грн.
Щоб зекономити гроші на пальне та не їхати «порожняком» до Києва на підробітки, я користуюся сервісом BlaBlaCar. До того, як у мене з’явилася машина, я вже мав чималий досвід користування сервісом, але як пасажир. Зараз я виставляю оголошення вже в ролі водія.
У такій об’яві вказуються:
- час виїзду;
- кількість вільних місць;
- вартість поїздки;
- місце відправлення та місце прибуття.
Окрім цього, під час бронювання доступна загальна інформація щодо мого імені, марки авто, номерного знаку та телефонного номера.
Від мого дому до столиці приблизно 150 км. Я виставляю поїздку по 100-130 грн. Попутники завжди знаходяться, адже тим самим автобусом дорожче – 160 грн. Так за одну поїздку вдається заробити 300-400 грн, що цілком покриває витрати на пальне до Києва.
Однозначної відповіді на це питання немає. Факторів, які на неї вплинуть багато. Це і вільний час, і стан здоров’я водія, і бажана сума заробітку. Окремим пунктом стоять витрати на знос машини.
Особисто для мене робота в таксі – це не тільки додатковий дохід, а колосальний досвід у сфері обслуговування, роботи з людьми. Таксування навчило мене ще більше цінувати кожну зароблену гривню. Легких грошей не буває, і в таксі ти це розумієш ще виразніше.