В Україні послуга зміни оператора зі збереженням номера буде безкоштовною. Скористатися нею зможуть лише зареєстровані користувачі мобільного зв'язку. Зареєструвати за собою номер можна, заповнивши заявку на сайті оператора або прийшовши в центр обслуговування абонентів з паспортом і кодом.
Міняти оператора можна буде не частіше ніж один раз на 30 днів.
Приймати заявки оператори будуть в будь-який час, але обробляти їх будуть тільки в робочі дні. Процес перенесення номера займе три робочі дні. З урахуванням свят і вихідних перші заявки можуть бути виконані не раніше 6-7 травня.
Алгоритм процесу такий:
-
Оператор, якому зроблено запит на перенесення номера в його систему, обробляє його протягом 8 робочих годин і інформує базового оператора;
- Далі протягом наступного робочого дня базовий оператор заявляє про можливість такої послуги або називає причини відмови;
- Якщо базовий оператор дав добро, абоненту повідомляється про час і місце отримання нової SIM-картки. При цьому після її активації протягом трьох годин може бути відсутній зв'язок.
Як дізнатися, що номер перенесено? Після набору номера спочатку буде звучати спеціальний звуковий сигнал. Його приклад є на сайті НКРЗІ. Далі піде голосове повідомлення, але воно буде різним у різних операторів. Також перевірити, який оператор в даний момент обслуговує певний номер, можна буде на сайті УДЦР. Але поки що сторінка з цією послугою перебуває в розробці.
Як це позначиться на ринку? Можливо, почнеться суворіша боротьба за клієнтів. «Ключовий інструмент утримання абонентів від переходу до іншого оператора – спеціальні пропозиції, – зазначає Роман Химич, експерт ринку телекомунікацій. – Створення штучних перешкод з виконанням передбачених процедур та іншого легко викривається і піддає оператора небезпеці санкцій».
Процес міграції номера складається з трьох етапів.
Якщо ви абонент передплаченого сервісу, спочатку доведеться зареєструвати номер на своє ім'я. Це можна зробити двома способами – прийти в пункт обслуговування абонентів свого оператора з паспортом (або іншим документом, що посвідчує особу) та ідентифікаційним кодом і написати заяву, або ж заповнити заявку на сайті оператора:
Контрактним абонентам реєструвати номер не потрібно.
Подати заявку можна також можна або в пунктах обслуговування абонентів, або на сайті оператора. Трійка найбільших гравців ринку вже створила на своїх сайтах відповідні розділи:
У разі схвалення заявки, потрібно буде отримати SIM-карту у свого нового оператора.
Відмовити в перенесенні мобільного номера можуть з кількох причин:
номер зареєстрований на іншу особу або не зареєстрований взагалі;
за номером не надаються послуги в зв'язку з законодавчими обмеженнями (шахрайство та ін.);
- абонент подав запит на перенесення номера відразу декільком операторам;
- після останнього перенесення не минуло 30 днів;
- абонент вказав в заявці неповні або недостовірні дані.
Всю необхідну інформацію про надання послуги MNP можна знайти на сайті НКРЗІ. У цю ж держструктуру можна звертатися із запитами в разі виникнення проблем.