Гроші зняли, але кешбек не нарахували: що робити
Детальна інструкція в чотири кроки
Останніми роками у побут українців, які активно користуються банківськими картками, міцно увійшло нове поняття — «кешбек».
Кешбек — особлива функція банківської платіжної картки, що дозволяє її власнику повернути частину коштів, витрачених на покупку. Таким чином, банк стимулює лояльність своїх клієнтів, привчаючи їх користуватися саме його картками.
Зазвичай нарахування кешбеку на спеціальний рахунок відбувається відразу після здійснення розрахунку банківською карткою, на якій увімкнуто функцію кешбеку.
А ми продовжуємо оновлювати комбінації карток для максимального кешбеку. За цим посиланням ви можете подивитися огляд кредиток з кешбеком, в якому ми розповімо, які картки в серпні вигідні для тих чи інших категорій покупок і як їх можна вигідно комбінувати.
Існує два підходи до нарахування кешбеку. Перший — банк за замовчуванням нараховує кешбек на деякі категорії покупок (залежно від МСС-коду операції) або взагалі на всі покупки (за деяким винятком).
В цьому разі від клієнта нічого не залежить: він просто розраховується карткою, а банк автоматично нараховує йому кешбек у випадках, за які він передбачений.
Другий — банк на початку кожного нового місяця пропонує клієнту самостійно обрати з переліку 2−3 категорії (наприклад, у «Сенс Банк» — до 7 категорій), при здійсненні покупок в яких нараховуватиметься кешбек. Після вибору клієнт має підтвердити свій вибір, натиснувши ту чи іншу клавішу на екрані смартфона.
Одна з найпоширеніших причин, через яку після списання грошей з картки кешбек не нарахувався, полягає в тому, що клієнт забуває підключити кешбек, не звернувши увагу, що почався новий місяць.
Щоб так не відбувалося, банки в додатку тим чи іншим способом нагадують клієнту про необхідність підключити кешбек. Але людський чинник повністю виключити не можна.
Нерідко трапляється ситуація, коли клієнт сплатив покупку, а кешбеку немає, хоча за всіма правилами він належить. Можлива причина — на POS-терміналі у торговій точці було встановлено неправильний МСС-код.
Цей 4-значний код класифікує вид діяльності продавця під час операцій з банківською карткою. Його встановлює банк — власник терміналу.
Деякі МСС-коди близькі за змістом. І співробітник банку, який налаштовував термінал, міг прописати в ньому код, що не входить до переліку категорій, за якими належить виплата кешбеку.
Трапляються випадки, коли POS-термінал залишився у власника від попереднього місця роботи, іншого виду діяльності і не переналаштований.
Тому якщо кешбеку немає (хоча він вчасно підключений або взагалі має бути за замовчуванням. — Ред.), є сенс уточнити в самому банку МСС-код операції. У випадку, якщо на терміналі був налаштований МСС-код, який не «окешбечується», звісно, клієнт нічого не отримає.
Уточнити МСС-код можна двома способами.
По-перше, деякі банки відображають його у виписці за рахунком (після проведення операції). В цьому разі достатньо вивчити виписку.
По-друге, якщо такої можливості немає, можна зателефонувати на гарячу лінію та, озвучивши дату та суму операції, попросити назвати МСС-код.
Навіть якщо банк заявляє, що платить кешбек за всіма операціями, сплаченими його карткою, насправді це не так. Існує перелік операцій, за якими кешбек банк не виплачує. До них відносяться:
- зняття готівки у банкоматах;
- Р2Р перекази з картки на картку;
- оплата лотерей, азартних ігор, казино;
- поповнення різних «електронних гаманців»;
- погашення кредитів та будь-які операції на користь фінансових та кредитних організацій;
- купівля дорожніх чеків, облігацій, банківських металів;
- оплата банківських комісій.
Повний перелік таких операцій краще уточнити у банку, який оформив картку. Наприклад, одні банки не платять кешбек за операціями поповнення рахунку мобільного телефону, інші — платять.
Тому якщо пройшла операція, гроші зняли, а кешбек не нарахували, треба уточнити, чи не є МСС-код щодо цієї операції у списку винятків. Якщо так, то кешбеку не буде.
Можливі випадки, коли і кешбек підключено, і МСС-код операції правильний, а кешбек все одно не нарахований. Це може статися через програмний або технічний збій у роботі банку. У подібних ситуаціях банки найчастіше йдуть назустріч клієнту та донараховують кешбек.
Щоб це відбулося, необхідно звернутися до служби підтримки, повідомити представнику «гарячої лінії» дату та суму операції, за якою не було нараховано кешбек, та попросити його донарахувати.
Банк прийме заявку (іноді на її розгляд йде кілька днів. — Ред.) та майже у 100% випадків донарахує кешбек.
Якщо цього не сталося, наприклад, протягом 7−10 днів, варто повторно звернутися до служби підтримки та з’ясувати, чи виконано заявку, і якщо виконано, чому кешбек не нарахований. Може спрацювати людський фактор, який варто виключити.
Як правило, банки цінують лояльність своїх клієнтів і завжди намагаються виконувати взяті на себе обіцянки. Кешбек — це саме демонстрація того, що банки цінують та поважають клієнтів, і своєчасна його виплата — найкращий прояв цього.