Щоб не за всі гроші: як змінити оператора, але зберегти номер
Що загалом треба знати
Значення звичного телефонного номеру для людини переоцінити важко. З ним організуються та підтримуються контакти з близькими/рідними. Налагоджуються та укріплюються ділові зв’язки. Організується прив’язка до банківських рахунків. А також відбувається ідентифікація в соцмережах та багатьох інших сучасних системах.
Тобто, це не просто цифри, хоча й звичка власника до них також має значення. Це частина фінансового життя, частина навчання, кар’єри та розвитку.
Наведена статистика базується на узагальненні відкритих джерел, публікацій у ЗМІ, маркетингових звітів операторів мобільного зв’язку, а також результатів соціологічних опитувань та споживчого досвіду користувачів у різних регіонах України. Точні офіційні дані про частку ринку по регіонах не публікуються НКРЗІ чи іншими державними органами, тому надані відомості є орієнтовними, але відображають загальні тенденції вибору мобільних операторів населенням.
В деяких випадках (зміна місця проживання, поява контактів в інших регіонах країни) абоненти починають дізнаватися, як перейти на іншого оператора без зміни звичного номера. Ми вже підготували всю актуальну інформацію за цією темою, бо додзвонитися операторам, маючи іншу сім-картку не завжди вдається.
Vodafone та lifecell відповідають швидко. Відповіді надаються як в усному, так і в письмовому вигляді. А ось з Київстар, неочікувано, виникли складнощі. Офіційно тут передбачена гаряча лінія для вже наявних абонентів, є номер для абонентів іншого оператора. Але в останньому випадку розмова з оператором практично нереальна. Відповідає виключно робот, пропонує варіанти питань, поставити власні йому важко. Він не розпізнає, що йому кажуть та перериває розмову.
Варіант звернення в соцмережах також для абонентів інших операторів не підійде. Ми, наприклад, звернулися в телеграм до @Zoriana_Kyivstars_bot, стосовно якої зазначено, що це «розумний бот-консультант, знає все про тарифи і послуги Київстар. З радістю відповість на всі ваші питання».
Тож, авторизацію з номера абонента іншого оператора вийшло пройти без проблем, але потім треба було підтвердити, що це звертається не робот. Для цього на введений номер було надіслано смс з кодом. На цьому етапі спілкування завершилося, бо на код, що вводився у відповідне поле, «Зоряна» відповідала «щось пішло не так, спробуйте ще раз».
Також звернулися на електронну пошту. Там від бота отримали відповідь, що розгляду підлягають виключно звернення, які оформлені відповідно до вимог законодавства, впевнились, що наш запит їм цілковито відповідає і приготувалися чекати.
Але на момент випуску матеріалу не дочекалися. Тож, відомості надаємо ті, що зазначені на сайті оператора.
В Київстар покроково все відбувається приблизно так:
1. На https://mnp.kyivstar.ua/ треба або переглянути інформацію, ознайомитися з тарифами (радимо почати саме з цього), або одразу подати заявку на перехід.
2. Вам буде запропоновано верифікуватися шляхом введення наявного номеру, який і хочете перенести.
3. Вводьте той, що використовуєте. Чекайте на нього смс для підтвердження операції.
4. Вводьте отриманий в ньому код та починайте знайомитися з перевагами MNP від Київстар, тобто з послугою, яка дозволяє перейти на обслуговування до цього оператора зі збереженням свого звичного телефонного номера.
Якщо виникнуть питання, пробуйте звертатися до @Zoriana_Kyivstars_bot в телеграмі.
Докладну інформацію надала нам Вікторія Павловська, прессекретарка Vodafone Україна. За її словами, «впродовж останніх років послуга перенесення номеру все популярніша серед клієнтів Vodafone.
Компанія проводила опитування українських абонентів, зокрема тих, що обирають
мережу Vodafone для переходу зі своїм номером. Серед основних причин, чому українські абоненти наважуються на перенесення можна зазначити:
- незадоволеність вартістю послуг попереднього мобільного оператора;
- низька якість мобільного зв’язку чи мобільного Інтернету під час попереднього підключення;
- незадоволеність умовами тарифу, що пропонує оператор, або недовіру до оператора.
Згідно з дослідженням, серед основних факторів, які впливають на вибір мережі Vodafone, клієнти компанії називають вигідні умови тарифів та високу якість покриття.
Процедура переходу відбувається наступним чином:
1. На www.vodafone.ua/mnp подається заявка.
2. В зазначеній точці продажів Vodafone забирається карта та фіналізується процес.
3. Після отримання смс про те, що портація відбулася, вона завершена, — можна вставити до телефона нову картку та розпочати спілкування.
Стосовно портації номера в lifecell відділ зі зв’язків з громадськістю надав нам доволі вичерпну інформацію.
За словами консультантів, перейти від будь-якого українського оператора до lifecell з повним збереженням номера може будь-який користувач.
Для цього йому достатньо виконати три кроки:
1. Подати заявку та пройти ідентифікацію через BankID/КЕП. Зробити це можна самостійно в онлайн на https://mnp.lifecell.ua/uk/mnp/.
Якщо варіант не підходить, якщо з’являються складнощі, можна зробити це в магазині lifecell за наявності документа, що підтверджує особу.
2. Далі слід придбати SIM-картку lifecell.
Вона обов’язкова для перенесення номера. Придбати її можна нову в будь-якому магазині lifecell. Можна отримати безкоштовно у вигляді eSIM, якщо телефон підтримує такий формат картки.
Ще в lifecell передбачена доволі цікава послуга, що має назву «Закріплений номер».
Сенс в перенесенні на активну SIM-карту lifecell номера іншого мобільного оператора зі збереженням поточного номера lifecell. Так абонент може користуватися двома номерами на одній SIM-карті за єдиним тарифним планом.
Якщо перенесення номера робитимете самостійно, не активуйте та не вставляйте нову SIM-карту lifecell у телефон, поки не зробите її прив’язку до заявки на зміну номера. Лише після отримання SMS про те, що процес перенесення розпочато, можна вставляти картку чи додавати у вигляді eSIM у телефон.
Зручно, що абонент самостійно обирає собі дату та час для переходу до нової мережі, сам визначає, коли припиняє користуватиметься послугами попереднього оператора. Перехід до lifecell з власним номером можливий вже наступного дня після подання заявки в робочі години державної Центральної бази даних.
За даними НКЕК лише за 2024 рік до мережі оператора lifecell приєдналося понад 260 тисяч абонентів — це майже 80% від усіх, хто скористався послугою MNP.
Тож, наразі вам відомо, яким чином можна змінити оператора, але лишити собі звичний номер. Не дуже складна процедура, особливо, коли все вже відомо та лишається просто все зробити покроково.