Як підготувати авто до зими
Корисні поради
Якщо ви читали наш матеріал Як підготувати авто до весни, то розумієте, що ця робота не складна і під силу будь-якому автомобілісту. І багато в чому повторює те, що ви робили з машиною навесні.
Переважна більшість автомобілістів розуміє, що зі зміною сезону необхідно «перевзувати» й автомобіль, тобто навесні ставити літню гуму, восени – навпаки, зимову.
На щастя, часи «всесезонного» та тотального дефіциту давно закінчилися і ринок пропонує широкий вибір автошин на будь-який смак та гаманець.
Спеціалісти рекомендують міняти гуму, як тільки середньодобова температура перетне відмітку у сім градусів Цельсія. Однак тут варто розуміти нюанс – уночі може бути й нуль, і навіть мінус, а вдень сонечко прогріває атмосферу й до двадцяти. А автомобільна гума зроблена так, що змінює свої властивості десь у діапазоні восьми-десяти градусів – літня «дубіє», зимова, навпаки, «м’якне».
Міняти літню гуму на зимову треба тоді, коли ночі стають холоднішими за десять градусів
Тому потрібно міняти літню гуму на зимову тоді, коли ночі стають холоднішими за десять градусів – вдень все одно вже не буде настільки спекотно, що ви пошкодите покришки, а от вночі (а особливо при несподіваних заморозках) ваша передбачливість стане вам у пригоді.
Раз ви вже поїхали на шиномонтаж, то з вашого авто там зніматимуть колеса – заміна шин цього потребує. У такий спосіб у вас відкриється чудова нагода оглянути стан підвіски авто – амортизаторів, важелів, стабілізаторів та всяких гумових прокладок, які там є.
Якщо ви на цьому не розумієтеся, попросіть майстра все оглянути – для розуміння, наскільки воно зношене, особливої кваліфікації не треба. У разі виявлення дефектів ви зекономите час і гроші, особливо, якщо міняєте гуму на великій СТО. Якщо ж все нормально – будете їздити зі спокійним серцем, знаючи, що з підвіскою вашої машини все в порядку.
Те ж саме стосується і стану гальм – більшість сучасних автомобілів мають дискові гальма, стан колодок і дисків при знятому колесі видно неозброєним оком. Тому скористайтеся нагодою оглянути їх стан і при потребі – замінити.
Якщо вже ми згадали гальма, то на практично всіх легковиках вони гідравлічні. Тобто зусилля від педалі у салоні на колодки передається з допомогою рідини, яка тече у гальмівних магістралях.
По-перше, перевірте її рівень – бачок з рідиною розташований під капотом, його видно. Якщо там рідини немає або її рівень значно нижче відповідної позначки – у вас проблема, потрібно обов’язково звернутися до спеціаліста. Не нехтуйте цим – це реально загрожує катастрофою.
Якщо ж рівень рідини впав незначно (вона, як і всякі рідини, може випаровуватися), то долийте її до необхідного рівня.
По-друге, гальмівна рідина гігроскопічна. Тобто всмоктує у себе вологу з атмосфери. А це означає, що вона з часом втрачає властивості, тому її рекомендують міняти хоча б раз на три-чотири роки.
Ще одна рідина – тосол, рідше – антифриз. Тобто рідина із системи охолодження. Як і в попередніх випадках, перевірте її рівень. І згадайте, що там налито – якщо ви влітку доливали туди дистильовану воду, то, найімовірніше, рідину доведеться міняти – взимку вода може замерзнути і у вас вийде з ладу вся система охолодження, а це вже досить серйозний ремонт.
Рівень рідин обов'язково потрібно перевірити
Тосоли та антифризи мають різний колір, не змішуйте їх. Тобто, якщо у вас залитий тосол червоного кольору, червоним і доливайте. Якщо зелений – зеленим.
Ще одна важлива річ – бачок з рідиною для омивання скла. Влітку для цього цілком годиться звичайна вода, однак перед зимою її обов’язково необхідно замінити на «незамерзайку». Причина очевидна.
Всі перелічені місткості, або бачки, зазвичай видно при відкритому капоті, вони мають відповідне маркування і переплутати їх важко. Зверніть увагу – бачків омивача скла може бути два – якщо у вас є омивач заднього скла, то для нього може бути окрема місткість, вона – у багажнику.
Ну і поки у нас відкритий капот, огляньмо двигун. Звісно, складної діагностики ви не зробите, але якщо він у мастилі, то це помітно. У такому разі зверніться в автосервіс.
Якщо ви бачите неозброєним оком привідні ремені (на сучасних автівках вони часто закриті кожухами), то огляньте їх на предмет пошкоджень. Якщо вони є, ви їх помітите, не переживайте. І якщо помітили – рецепт той же – СТО.
Перевірте рівень моторної оливи та за потреби долийте. З оливою та ж історія що й з тосолом – не всі їх можна змішувати. Однак тут показник не колір, а маркування та яка саме олива – мінеральна, синтетична, напівсинтетична. Тому, якщо ви не розумієте, про що попереднє речення – зверніться до майстра. Якщо розумієте – то вам нічого не потрібно пояснювати, просто нагадуємо про перевірку та вчасну заміну.
Не забудьте перевірити двигун
На зимову оливу у кліматі України переходити потреби нема, тому замінювати її (якщо, звісно, не настав сервісний інтервал) немає потреби.
Перевірте місткість акумулятора та рівень його зарядки. Перед зимою це куди важливіше, ніж навесні – взимку акумулятору працювати важче, від холоду він частково втрачає свої властивості. І ви можете це виявити у найнеприємніший спосіб, коли після стоянки не зможете завести машину.
Процедура перевірки нескладна, її виконає за кілька хвилин будь-який електрик. До речі, у деяких автівках акумулятор також розміщений в багажнику. Тому, якщо ви не виявили його під капотом, не панікуйте – він нікуди не дівся, просто конструктори розмістили його в іншому місці.
Хоча й здається, що взимку кондиціонер не потрібен, перевірити його роботу зовсім не зайве. Річ у тім, що з допомогою кондиціонера добре сушити вікна при запотіванні. Тому не лінуйтеся. Заодно перевірте систему опалення – у нас уже холодно, ви вже нею користуєтеся. У більшості випадків у разі якихось несправностей у цих системах це помітно, тому, якщо вас щось тривожить у їхній роботі – зверніться на сервіс.
Щодо паливної системи, то багато хто радить її промити та замінити фільтри. Однак справа це складна і марудна, а особливої потреби в тому немає, особливо, якщо у вас новий або доглянутий автомобіль і ви заправляєтесь не в «гаражі у дяді Васі» за пів ціни.
Тому єдина рекомендація – при мінусових температурах, намагайтеся тримати бак повним – так ви уникнете утворення конденсату (водяних парів) у ньому, який можуть замерзнути у системі та значно ускладнити вам життя. Ну і лийте якісне пальне, звісно.
Крім того, взимку у машині не зайвими будуть пускові дроти (для того, що водії називають «прикурити»), лопата, щітка для обмітання снігу та скребок для чистки скла від льоду, балончик з проникливою рідиною (на кшталт WD-40), трос.
Якщо ви їздите далеко і часто, то варто зробити собі невеличкий аварійний набір – щось типу «тривожної валізки», де буде щось тепле, трохи їжі та води. В разі аварії поза межами населеного пункту він не дасть вам замерзнути і дочекатися допомоги.
До речі, з карткою Assistance в дорозі від Finance.ua ви отримаєте евакуацію авто з місця ДТП/поламання, організаційну допомогу, заміну колеса, запуск двигуна й навіть доставлення пального. І все це 24/7. Детальніше – за посиланням.
Звісно, досвідчені водії можуть доповнити цей перелік – як відомо, досконалості немає меж. Але ми говоримо про мінімум, який можна зробити самому або ж витратити на нього невеликі гроші та невеликий час. Тому просто увімкніть логіку і подивіться на машину уважно – ви самі побачите, що ще треба зробити.