Впровадження нових технологій, інновацій у платіжних системах та цифрових рішень формують сьогодні нову економіку. Та як це все довести до ідеалу і покращити роботу фінтеху та ритейлу, щоб був задоволений клієнт?
Це обговорили експерти під час конференції FinRetail 2025, яка є однією з ключових подій для представників фінансового сектору та роздрібної торгівлі. Конференція збирає провідних експертів, банкірів, ритейлерів та фінтех-компанії, щоб обговорити нові тренди, інновації та виклики галузі. На FinRetail презентуються найсвіжіші рішення для розвитку бізнесу, цифровізації сервісів та підвищення лояльності клієнтів, а також формується бачення майбутнього українського ритейлу у взаємодії з фінансовими технологіями.
Так, однією з тем під час заходу, стало те, як саме ритейлу втримати клієнта та покращити продаж завдяки оплаті онлайн.
Зокрема, як зазначила виконавча директорка iPay.ua — Ольга Неділько, наразі ритейл бореться не з конкурентами, а з кнопкою «назад» під час купівлі клієнтом, адже за статистикою 99% платників, коли в них не виходить розрахуватися, розчаровуються.
Разом з тим 55% з них — не повертаються до цієї оплати. Тому, як приклади, які дозволяють поліпшити для ритейлерів продаж є функція BNPL (купуй зараз — плати пізніше. — Ред.), QR-коди, а також tap-tp-phone.

Виконавча директорка iPay.ua — Ольга Неділько
Також під час конференції була піднята тема й того, як зрештою ритейлу поліпшити можливість розрахунків за товар? Та, відповідно, утримувати клієнтів і заробляти більше?
Неділько виділила кілька факторів: навчання, побудова власної екосистеми, уніфікація та персоналізація. Виконавча директорка iPay.ua зазначила, що ті компанії, які вміють це робити, отримують на 40% більше доходу, а сам персоналізований досвід на 19% підвищує продаж.
Звісно, не обійшлося й без дискусій. Так, однією з тем, яка була обговорена під час дискусії, стала колаборація. А саме: як зробити гарний продукт, коли над проєктом працюють 2−3 компанії.
Зокрема, зі слів директора з маркетингу WOG Геннадія Карлінського, «ви повинні готові бути швидше, слухати інші сторони, а також розуміти, що колаборація це лише win-win. Якщо ви не думаєте про мету та успіх партнера, то колаборації не буде».
Директор Департаменту карткового бізнесу та споживчого кредитування Акордбанк Олександр Кутас, своєю чергою, сказав, що секретом для успішно створеної колаборації є довіра один до одного з боку партнерів та вигода для клієнта.
«Якщо немає довіри, то не варто розпочинати, все просто зупиниться на якомусь етапі. Якщо клієнт не отримує вигоду, то ми говоримо тоді про бюджетні або державні комерційні проєкти», — сказав він.

Спікери під час дискусії (зліва-направо): Олександр Кутас, Геннадій Карлінський, Юлія Терехова, Володимир Довгаль та модераторка — Лідія Ольшанська
На питання про те, що для спікерів означає колаборація, вони відповіли: вихід із зони комфорту, поєднання сильних сторін партнерів та їхнього досвіду, мультиплікація та помноження.
Жодна колаборація не матиме успіху без розуміння мети партнера, з яким, як сказали одноголосно спікери, треба все обговорювати «на березі».
Успішною колаборація може бути лише тоді, коли немає внутрішньої конкуренції. Зо словами експертів, основними критеріями, що впливають на створення успішної колаборації, є:
- правильний вибір партнера та поставлених з ним цілей;
- синхронізація команд;
- віра в спільний продукт;
- розуміння, нащо це клієнту і собі зокрема.
До речі, щодо колаборацій, то під час FinRetail було представлено спікерами чимало нових продуктів, які були зроблені сумісно. Одним із таких прикладів є спільний проєкт CreditPlus та Акордбанк — pluscard, який вийшов на ринок у липні 2025 року.
Ця фінансова послуга надає віртуальну платіжну картку з можливістю оформлення кредитної лінії, доступну в мобільному застосунку. Це спільний продукт, який поєднує банківські послуги (відкриття рахунку) з кредитною послугою для зручних видаткових операцій через мобільний застосунок. Тож, що ж зрештою pluscard це:
- нижчі процентні ставки;
- більша сума кредиту;
- просте отримання коштів;
- зрозумілі умови;
- віртуальна картка + кредитний ліміт до 50 тис. гривень;
- проста онлайн-реєстрація;
- швидкий розгляд заявки;
- можливість використання картки в Apple Pay чи Google Pay;
- відсутність плати за обслуговування/щомісячної комісії;
- безкоштовні операції шляхом кредитних коштів: платежі, перекази та поповнення.
Якщо брати перші результати pluscard, то наразі продукт має наступні показники:

На FinRetail 2025 були і представники НБУ, які розповіли про миттєві платежі. Так, директор Департаменту платіжних систем та інноваційного ринку НБУ Андрій Поддєрьогін зазначив, що вони разом з учасниками платіжного ринку побудували базову інфраструктуру, яка дозволяє організувати приймання миттєвих платежів за товари та послуги та яка складається з регулювання, технологічної реалізації, обміну реквізитами та клієнтського досвіду.

Також, як зазначив Поддєрьогін, від 1 листопада 2025 року набувають чинності оновлені Правила формування, передачі та обробки структури даних і графічного зображення QR-коду для обміну реквізитами кредитового та миттєвого кредитового переказу. У платіжних застосунках надавачів платіжних послуг (банків) такі перекази найчастіше називають перекази або платежі на рахунок/IBAN/за реквізитами.
- Кожен платник, який має рахунок матиме сканер QR-коду у платіжному застосунку на екрані, який виконує роль стартового (початкового), для можливості сканування QR-коду з платіжного застосунку.
- Згенерований QR-код матиме єдиний логотип — знак національної грошової одиниці гривні на фоні білого кола для швидкої ідентифікації платником такого способу оплати.
- У межах одного мобільного пристрою буде реалізована можливість генерування, відображення та обміну між застосунками графічним зображенням QR-коду/структурою даних QR-коду для подальшого ініціювання платежу з метою використання миттєвих платежів, зокрема в інтернет комерції.
- QR-код дозволить передавати зазначені роздрібним торговцем ідентифікатори місць продажу та виставленого рахунку на оплату для автоматизації обробки інформації про оплату в SAP роздрібних торговців.
- QR-код дозволить торговцю встановлювати заборону редагування полів, що надає можливість визначити поля, які захищені від зміни платником під час ініціювання миттєвого платежу, наприклад, з метою оплати платником конкретно вказаної торговцем суми.

Директор Департаменту платіжних систем та інноваційного ринку НБУ — Андрій Поддєрьогін
Також під час FinRetail 2025 фахівці одноголосно відповіли, що за 3−5 років правитимуть у цьому середовищі AI-агенти.
Як зазначили експерти, AI-агенти точно автоматизують рутину та згодом захоплять платіжний ринок, заробляючи гроші власникам компаній. Утім, фахівці не відкидають й фактор людини, адже все одно остаточний вибір буде саме за нею — особливо, якщо йдеться про купівлю коштовного товару.
Українська фінансова галузь прогресує з кожним днем, а клієнт і ритейл отримують спільну вигоду. Віримо, що наступного року під час FinRetail спікери нас порадують ще більшою кількістю нововведень, які вони впровадили в свої продукти, щоб приносити користь як B2B-сегменту, так і кінцевому споживачеві і навіть державі.
