0 800 307 555
0 800 307 555

Дія 4.0: які сервіси з’явилися в оновленому застосунку

І чого вдалося досягти за чотири роки

У вівторок, 19 грудня, у Києві відбувся перший за час повномасштабної війни Diia Summit. Команда Мінцифри за участі президента України Володимира Зеленського й інших перших осіб держави презентувала оновлений дизайн Дії та нові послуги в застосунку. Також вони підбили підсумки, чого вдалося досягнути за майже чотири роки роботи сервісу.
Зміст

За час повномасштабної війни в застосунку та на порталі Дія з’явилося понад 70 нових сервісів – від комплексної послуги для внутрішньо переміщених осіб (ВПО) до грантової програми єРобота. Саме через Дію можна повідомити про пошкоджене або зруйноване майно й отримати допомогу на відновлення чи відбудову.

«Щомісяця ми запускаємо по декілька нових сервісів, реагуючи на виклики реальності. За майже 4 роки Дія стала попкультурою в Україні, а нашим досвідом впровадження зручних послуг цікавляться в усьому світі – від Європи до Південної Америки», – зазначив під час свого виступу віцепрем’єр-міністр з інновацій, розвитку освіти, науки та технологій – Міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.

Наприклад, Еквадор запустить власний застосунок на базі української Дії. Перемовини щодо співпраці тривають ще з 10 країнами, серед них – Колумбія і Замбія.

Цифрові послуги – це не тільки про зручність, а й про економіку. У Мінцифри підрахували, що потенційний економічний ефект електронних послуг складає 34,3 млрд грн на рік, а потенційний антикорупційний ефект послуг у Дії – понад 5,3 млрд грн.

Амбасадорка США в Україні Бріджит Брінк оголосила про виділення 150 млн дол. на підтримку цифрової трансформації нашої країни. Кошти будуть надані протягом 5 років через проєкт «Підтримка цифрової трансформації» на створення ефективних цифрових екосистем для підтримки економічного зростання, прозорої відбудови та впровадження нових цифрових послуг для громадян та бізнесу, які мають антикорупційний ефект. А все тому, що комп’ютер не бере хабарів.

Оновлений інтерфейс

«У застосунку за останні три роки зʼявилось багато послуг, які змусили нас переосмислити дизайн Дії. Ми додали динамічний фон та єдиний стиль для всіх документів в середині, збільшили фото на них», – зазначив Федоров.

Насправді ж трансформації Дії глибші за косметичні зміни дизайну. Застосунок державних послуг, яким Дія задумувалася на старті, перетворився в справжнісінький «суперап», де можна почитати новини, допомогти армії донатом або ж через купівлю військових облігацій, повідомити про пересування ворожої техніки, подивитися телебачення чи навіть відчути себе оператором дрона у відповідній грі.

Розділом документів можна керувати з огляду на свої потреби – приховувати документи, якими ви не користуєтесь, або ж виводити наперед ті, яких потребуєте найчастіше.

Окрім того, триває робота над створенням ШІ-асистента в Дії. За словами Михайла Федорова, це необхідно, щоб розвантажити кол-центр і швидко відповідати всім користувачам, у яких виникають запитання.

Головне, що Дія, як і раніше, не зберігає персональні дані користувачів, а підтягує всю необхідну інформацію з відповідних державних реєстрів.

Нові послуги в Дії

Загалом на Diia Summit 2023 презентували чотири нові послуги:

  • внесення змін про ФОП;
  • перереєстрація авто;
  • е-Підприємець;
  • послуги для моряків.

Розповімо про кожну з них детальніше.

Внесення змін про ФОП

Відтепер фізичні особи-підприємці можуть в автоматичному режимі вносити корективи в інформацію про себе та свою діяльність. Більше не потрібно вказувати податкові дані, коли змінюєте інформацію про ПІБ, розташування бізнесу, КВЕДи чи контакти.

Дія сама підтягне все необхідне з реєстрів, а потім сформує заявку. Її потрібно підписати Дія.Підписом чи іншим електронним підписом фізичної особи.

Уся необхідна інформація надійде в податкову.

Зверніть увагу, що зміна контактної інформації чи КВЕДів проводиться безкоштовно, тоді як за зміну ПІБ чи адреси місця реєстрації передбачений адміністративний збір 200 грн.

На порталі Дія стверджують, що внесення змін про ФОП займає близько 10 хвилин.

Перереєстрація авто в Дії

У застосунку Дія запрацювала одна з найочікуваніших послуг для водіїв – перереєстрація авто онлайн. Відтепер продати чи придбати автівку можна в кілька кліків без зайвих перевірок і посередників. На першому етапі сервіс доступний для легкових автівок, мотоциклів і мопедів.

Отримати послугу дуже просто. Якщо ви продаєте авто:

  1. Оберіть послугу Продати транспортний засіб або натисніть Продати автомобіль у меню техпаспорта.
  2. Погодьтеся з умовами продажу та надайте гарантії (що авто не в розшуку абощо) через Дію, а також підтвердьте, що це перший продаж авто в поточному році.
  3. Вкажіть договірну вартість автівки.
  4. Внесіть дані про себе й ознайомтесь з проєктом договору.
  5. Поділіться проєктом договору з покупцем через QR-код або посилання.

Якщо ви купуєте авто:

  1. Проскануйте QR або перейдіть за посиланням, яке надасть продавець авто.
  2. Ознайомтесь і погодьтеся з умовами продажу через Дію.
  3. Виберіть номерний знак: залиште старий, змініть на новий чи замовте індивідуальний. До речі, детально про номерні знаки в Україні ми писали в цій статті.
  4. Зазначте, що ви ознайомилися з технічним станом, якісними характеристиками авто та погоджується з ціною.
  5. Надайте згоду на перереєстрацію авто.
  6. Виберіть версію техпаспорта: пластик та електронне свідоцтво в Дії або ж тільки електронне свідоцтво в Дії.
  7. Якщо вибрали пластик або новий НЗ, надайте дані для доставлення Укрпоштою.
  8. Оплатіть.
  9. Ознайомтесь з проєктом договору та відправте на перевірку. Вона відбудеться автоматично засобами Єдиного державного реєстру транспортних засобів.

Після успішної перевірки можна засвідчити договір Дія.Підписом, а потім обмінятися грошима й авто. Підписані документи надійдуть до адміністратора сервісного центру МВС, який закріпить вибрані номери та видрукує свідоцтво про реєстрацію машини. Готовий пакет документів надійде новому власнику у вибране відділення Укрпошти. А електронні документи на автівку підтягнуться в Дії.

е-Підприємець

Це комплексний сервіс, який дасть змогу за однією заявою отримати одразу 8 послуг, необхідних для запуску чи розвитку власної справи:

  • державна реєстрація ФОП;
  • державна реєстрація змін до ФОП;
  • реєстрація протипожежної декларації;
  • державна реєстрація потужності;
  • подання інформації про вакансії;
  • реєстрація платником єдиного податку;
  • реєстрація платником податку на додану вартість;
  • відкриття банківського рахунку.

е-Підприємець буде доступний як для новостворених, так і для дійсних бізнесів.

Зараз сервіс на етапі тестування, проте найближчим часом запрацює для всіх українців. Якщо хочете долучитися до бета-тесту, перейдіть за посиланням.

Раніше ж, щоб запустити бізнес, потрібно було ходити по держустановах і збирати дозволи. Увесь процес займав близько півтора місяця. Тепер достатньо заповнити заяву на порталі Дія за 20 хвилин.

Послуги для моряків

На порталі Дія моряки вже можуть подати заяву про отримання кваліфікаційних документів командного складу. А також записатися на кваліфікаційний іспит та подати скаргу на відмову в отриманні кваліфікаційних документів.

Як стверджують у Державній службі морського і внутрішнього водного транспорту України, понад 90% моряків скористалися послугою підтвердження кваліфікації в Дії та майже 10% – підвищення.

«Послуга працює так: моряк заходить на портал Дія подає заяву та підписує її електронним підписом, після чого його документи розглядає Державна кваліфікаційна комісія моряків. Результат розгляду заяви з’являється в особистому кабінеті та на електронній пошті: позитивне рішення про видачу кваліфікаційного документа або обгрунтована відмова», – пояснили в держустанові.

Зараз у роботі й інші послуги. Зокрема, модернізація процесу отримання кваліфікаційних документів для моряків, а також розширення категорії звань для рядового складу.

У найближчі місяці планується додати на порталі Дія замовлення Послужної книжки моряка зі зручним способом оплати й доставлення.

Плани на 2024 рік

Критики Дії часто аргументують свою позицію тим, що застосунок має закритий код, а це, на їхню думку, унеможливлює незалежну експертизу.

У прийдешньому році цей аргумент більше не діятиме, адже Мінцифри планує відкрити код Дії.

Окрім нових послуг, таких як декларація з лікарем, е-Шлюб або ж послуги для ветеранів, відомство Федорова планує запуск Дія.Офісу – окремого сервісу для держслужбовців у Дії, а також застосунку Мрія – нового освітнього продукту, який допоможе мільйонам людей навчатися, розвиватися та досягати успіху.

Що ж, побажаймо команді Мінцифри успіху. А тим часом розкажіть у коментарях, чи користуєтесь ви Дією і, якщо так, то якими послугами – найчастіше?