0 800 307 555
0 800 307 555

Що пропонують українські торгові мережі до Чорної п’ятниці

Знижки до 90%

Чорна п’ятниця в Україні з’явилася відносно недавно – з 2013 року, але за цей час стала абсолютною нормою для українських торгових мереж і їхніх клієнтів.
Зміст

Проводиться вона в останню п’ятницю листопада, одразу після Дня подяки в США. Цьогоріч Чорна п’ятниця в Україні припадає на 25 листопада. Утім, продавці вже запустили солідні знижки, які подекуди доходять до 90%.

Finance.ua зібрав для вас пропозиції, що цьогоріч підготували торгові мережі, а також нагадаємо, як виникла ця традиція – відпускати товари ледь не задурно.

Ще більше актуальної інформації – в нашому телеграм-каналі. Підпишіться, щоб нічого не пропустити.

Історія Чорної п’ятниці

Нескладно здогадатися, що батьківщина Чорної п’ятниці – США. Сама назва «Чорна п’ятниця» виникла на початку 60-х років минулого століття у Філадельфії. Це була така собі метафора щодо величезних заторів із транспорту та пішоходів, яка виникала в цей день.

Хоча є і друга версія походження назви. Нібито за нею приховується ідіома «In the black», яка означає «прибутковість», «позитивний баланс» – в США в гросбухах витрати записують червоним кольором, а прибутки – чорним.

Прибуток, який повністю перекриває витрати на знижки, досягається саме через великий наплив клієнтів і, зокрема, через імпульсивні покупки. Окрім того, це гарний спосіб позбутись певних товарів.

Під час святкового сезону 2021 року в США роздрібні продажі зросли на 14,1% порівняно з 2020 роком до 886,7 млрд дол. Продажі в онлайні досягли 8,9 млрд дол.

Продавці отримують найбільший прибуток саме в цей період – перед Різдвом, яке в США відзначають 25 грудня. Люди скуповують подарунки для рідних і близьких, тому не дуже жалкують грошей. У середньому американець минулоріч витрачав 450 доларів під час шопінгу.

В Україні ж, згідно з підрахунками Rozetka, 2020 року середній чек на Чорну п’ятницю становив 1 539 грн.

Узагалі ж розпродажі та знижки задовго до Чорної п’ятниці почав застосовувати Френк Вулворт, який створив найбільшу роздрібну мережу початку XX століття – Woolworth. Його нововедення в торгівлі сформували зрештою такі форми як супермаркети та дискаунтери.

Чорна п’ятниця 2022: акції і знижки

На багатьох майданчиках знижки триватимуть близько тижня. Ось декотрі пропозиції:

Побутова техніка, електроніка, товари для дому тощо:

  • Rozetka – знижки до 60% з 21 до 27 листопада;

  • Фокстрот – Чорна п’ятниця триватиме тут 21-28 листопада. Розмір знижок поки невідомий, але компанія обіцяє подарувати 100 грн бонусом на першу покупку за підписку;
  • Ельдорадо – знижки до 70% з 21 до 28 листопада;
  • Алло – тут знижки стартували ще минулого тижня, 18 листопада, а триватимуть до 27 листопада. Обіцяють знижки до 60% на понад 1 млн товарів.
  • Comfy – знижки до 50% триватимуть з 21 до 28 листопада. Передпродаж товарів через застосунок компанії стартував ще в неділю о 20:00;
  • MOYO – знижки вже діють у межах так званого «шопінг-драйв», а до Чорної п’ятниці тут підготували знижки на побутову техніку до 46%;
  • Жжук – 25 листопада заплановані знижки до 50%.
  • Епіцентр – знижки до 70% триватимуть в магазинах мережі з 21 до 28 листопада.
  • Jysk – з 3 листопада до 21 грудня компанія пропонує новорічні знижки до 50%.

Одяг, взуття, косметика:

  • Intertop – 25 листопада мережа запропонує «найвигідніші ціни на все». Конкретних цифр немає. Утім, у разі встановлення їхнього застосунку компанія обіцяє подарувати 10% знижки на першу покупку;

  • Answer – знижки до 70% діють уже. До речі, якщо за онлайн-покупки розраховуватися карткою monobank, можна отримати 7% кешбеку (треба вибрати відповідну опцію в розділі партнерських кешбеків);
  • Kasta – Чорна п’ятниця тут розпочалася ще 18 листопада, а триватиме до 28-го. Знижки – до 90% на все;
  • Eva – знижки до Чорної п’ятниці в магазинах стартували 17 листопада. До 27 числа можна буде придбати товари з дисконтом до 70%. Знижка при оплаті карткою Visa – 5% і ще 5 грн буде перераховано на проєкт «Дитинство без війни»;
  • Watsons – знижки до 70% діятимуть з 22 до 28 листопада;
  • Yves Rocher – знижки до 50% на понад 100 продуктів діятимуть до 28 листопада;
  • Makeup – знижки до 70%.

Інше:

  • Megogo – знижки до 50% на передплату. Акція триватиме до 30 листопада.

  • PlayStation Plus – знижка 25% на перші 12 місяців за умови придбання річної підписки. Тобто зараз PlayStation Plus Deluxe можна придбати за 1886,75 грн.
  • Serpstat – з 16 листопада до 20 грудня можна придбати будь-який тарифний план на рік зі знижкою 30%.
  • Видавництво «Наш формат» пропонує купити за 149 грн «Таємну чорну книжку». «Ми не скажемо, яке саме цікаве видання заховалось під назвою «Таємна чорна книжка». Хтозна, може, це ваша омріяна бажанка?», – зазначають видавці.

Кіберпонеділок

Це понеділок, що настає після Чорної п’ятниці – напружений день в інтернет-сегменті роздрібної торгівлі, в онлайнових магазинах, які пропонують товари за зниженими цінами.

Традицію започаткував у 2005 році ресурс Shop.org – відділення Національної федерації роздрібної торгівлі США.

Маркетингові дослідження показали, що саме в понеділок після Чорної п’ятниці у інтернет-продавців значно зростають продажі. Кіберпонеділок часто асоціюється з необґрунтованою думкою, що він є днем найактивніших покупок в онлайні, коли покупці в США продовжують шопінг, перебуваючи на роботі.

Цьогоріч Кіберпонеділок припадає на 28 листопада. Від Чорної п’ятниці він відрізняється тим, що знижки пропонують лише інтернет-магазини.

Корисні поради на Чорну п’ятницю

Медики визнають оніоманію, тобто неконтрольований потяг до здійснення покупок, серйозною хворобою на рівні алкоголізму та наркоманії. Але від різноманіття знижок і акцій втратити голову на якийсь час може й цілком здорова людина.

То як купувати товари на Чорну п’ятницю, щоб не просадити всю зарплату?

Насамперед складіть список необхідних вам речей і йдіть за ним, не відхиляючись. Це як з походом за продуктами. Уже не одне дослідження показало, що наявність списка зменшує ризик імпульсивних покупок.

І взагалі добре подумайте, чи дійсно вам потрібна річ, яку ви збираєтесь придбати. Існує правило, що речі, які ви не використовували протягом останнього року, ви так і не використовуватимете в майбутньому. Їх можна позбутися без тіні сумніву. Згадайте перед покупкою, скільки таких речей ви вже маєте.

Визначте суму, яку готові витратити. Її краще перевести на окрему картку без кредитного ліміту і вже нею розраховуватися в магазинах – це буде гарантією, що ви не переплатите та не залізете в непотрібні боргі.

Якщо ж ви плануєте скористатися кредитним лімітом, то уважно ознайомтесь з умовами. Особливо це стосується так званого грейс-періоду, коли не потрібно сплачувати відсотки за користування банківськими грошима.

Альтернативою може стати оплата частинами, коли сума розбивається на рівні щомісячні платежі й автоматично списується з картки. Таку послугу надають, наприклад, ПриватБанк, monobank, Альфа-Банк, А-Банк, ПУМБ.

Якщо купуєте онлайн, детально вивчіть умови щодо доставки, врахуйте її вартість. Може вийти, що з оплатою доставки акційний товар обійдеться дорожче. Також зверніть увагу на умови повернення товару – щось може не підійти за розміром, а щось може бути бракованим.

Але пам’ятайте, що відповідно до закону «Про захист прав споживачів», протягом 14 днів з моменту оформлення покупки справний товар, тобто товар належної якості, який з будь-яких причин не сподобався покупцю, можна повернути. Винятки – продовольчі товари, ліки, предмети гігієни, іграшки, білизна, друковані видання, ювелірні вироби.

Також переконайтесь, що знижка реальна, адже часто товари, позначені великою знижкою, продаються за ту ж ціну, а інколи – навіть дорожче.