0 800 307 555
0 800 307 555

Метро на Троєщину та Виноградар: що буде з цінами на нерухомість

Чого очікувати, та як це змінить місто

Київський метрополітен налічує 52 станції та має протяжність 67,6 км. Це дуже мало у порівнянні з іншими містами Європи. Оскільки забудова міста здебільшого формувалася вздовж станцій метрополітену, вони всі, як правило, перевантажені.
Зміст

Перевантаженість станцій також обумовлюється їх низькою щільністю (співвідношення довжини лінії метро до площі міста) – вона десь уп'ятеро нижча, ніж у європейських містах. У Києві на одну станцію метрополітену припадає 56,7 тис. осіб, а в Європі – втричі менше, до 20 тис. осіб.

Київський метрополітен посідає 29 місце у світі за кількістю перевезених пасажирів, хоча за своєю протяжністю – 60 місце.

Якісних зрушень не відбувається: останню станцію відкрили вісім років тому. Коли цим докоряють міському голові Києва Віталію Кличку, він розповідає про горезвісне метро на Троєщину та багатостраждальне метро на Виноградар.

Ще більше про нерухомість ми пишемо в нашому телеграм-каналі. Підпишіться, щоб бути в курсі, що відбувається на ринку.

Подільсько-Вигурівська лінія

Про метро на Троєщину говорити простіше, бо ще майже нема про що.

Фактично будівництво, відповідно до розпорядження Київської міської держадміністрації, цього року розпочато, і терміни – три етапи будівництва, які зображені в проєкті Генерального плану міста Києва. Щоправда, ще не затвердженого, але погодженого усіма підрозділами КМДА.

Подільсько-Вигурівська лінія метрополітену проходитиме від житлового масиву Троєщина до Окружної дороги. Її протяжність становитиме 31 км і вона матиме 22 станції.


Майбутня Подільсько-Вигурівська лінія київського метрополітену. Зображення з проєкту Генплану

Звести одночасно лінію метрополітену такої протяжності та з такою кількістю станцій у наших реаліях неможливо. Тому будівництво та запуск ПВЛ передбачається по окремих пускових комплексах.

Перший етап. Упродовж 5-7 років обіцяють запустити перший пусковий комплекс, який складатиметься зі станцій «Райдужна», «Труханів Острів», «Суднобудівна», «Подільська» та «Глибочицька».

З них три станції практично побудовані в основних конструкціях на Подільському мостовому переході. Це відкрита частина лінії метрополітену.

Зараз саме будується частина метрополітену, яка повинна піти з мосту під залізницю (під землю). Далі будуватимуть станцію на лівому березі – «Райдужна» та дві станції на правому березі з двома перехідними вузлами – в районі станцій метро «Лук’янівська» і «Тараса Шевченка».

Іноді виникає запитання доцільність відгалуження Подільсько-Вигурівської лінії до вулиці Братиславської. Це пояснюють тим, що для нормального функціонування лінії необхідне депо.

На першу чергу передбачалося, що рухомий склад, який обслуговує ПВЛ, обслуговуватиметься в депо «Харківське», поки не буде збудовано депо поруч із вулицею Пухівської (до 2040 року) та депо «Вишневе» (через 40-50 років).

Після розрахунків, які були виконані на транспортній моделі міста Києва, транспортні інженери Інституту Генерального плану міста Києва запропонували подовжити лінію до вулиці Братиславської з влаштуванням поруч з нею депо ПВЛ (впродовж семи років).

Оскільки все одно передбачається подовжувати ПВЛ до Братиславської, було вирішено звести ще одну, однойменну станцію метрополітену – «Братиславську».

На другий етап, 20 років (до 2040 року) додатково до першого пускового комплексу передбачається звести 13,8 км лінії руху метрополітену та влаштувати 12 станцій:

  • «М. Цветаєвої»;
  • «М. Закревського»;
  • «С. Лифаря»;
  • «Т. Драйзера»;
  • «В. Маяковського»;
  • «Бульвар Перова»;
  • «С. Стальського»;
  • «Братиславська»;
  • «Затока Десенка»;
  • «Площа Перемоги»;
  • «Південний вокзал»;
  • «Солом’янська площа».

Отже, нинішня столична влада обіцяє, що до кінця 2040 року на ПВЛ налічуватиметься 17 станцій, а протяжність лінії становитиме 21 км.

На перспективу (етап 40-50 років) передбачається влаштувати п’ять станцій («Чоколівська», «Аеропорт», «Кільцева дорога» на правому березі та «Академіка Курчатова», «Вул. Кіото» на лівому березі), а протяжність ПВЛ збільшиться на 10 км.

Метро на Виноградар

У липні 2018 року КМДА затвердила проєкт будівництва ділянки метрополітену від станції «Сирець» до житлового масиву Виноградар.

Перша черга має з'єднати «Сирець» з новою станцією «Проспект Правди». Крім того, передбачається відкрити станцію «Мостицька» та зробити виделкове відгалуження до станції «Виноградар».

На першу чергу будівництва виділялось лише 36 місяців, і дві нові станції мали з'явитися до 26 листопада 2021 року. Відтоді метробудівцям з міського бюджету виплатили 4 з 6 млрд грн, необхідних на будівництво (за останніми оцінками).

Ще в червні цього року міський голова Києва Віталій Кличко запевняв, що хоча б одна нова станція буде відкрита до кінця року. Ішлося про «Мостицьку».

Зараз міська влада звітує, що пройдено 1249,2 м правого перегінного тунелю від майбутньої ст. «Мостицька» до станції «Сирець».

Наразі тривають роботи з демонтажу тунелепрохідницького механізованого комплексу Herrenknecht, після чого лише розпочнеться проходка лівого тунелю.

Також провели перевлаштування комунікацій – інженерних мереж водопроводу, газопостачання, каналізації, тепломереж, телефонної каналізації та радіоефірної лінії. І все це стосується лише станції «Мостицька».

На сьогодні стан будівництва «застряг» десь приблизно на рівні до 50% готовності.

«Київметробуд», зірвавши дедлайни, через рішення Господарського суду переніс термін здачі – зараз офіційно станцію «Мостицьку» мають ввести в експлуатацію до кінця 2022 року. Рішення оскаржила КМДА, але навряд чи це чимось зарадить: на цій станції ще навіть не почали встановлювати монолітні конструкції.

Є неабиякі сумніви, що термін «грудень 2022 року» теж реалістичний.

Примарне метро та ціни на нерухомість

Залишається поспівчувати покупцям квартир, які повірили столичній міській владі та її друзям-забудовникам. Тверді обіцянки дуже швидкого будівництва метро не так давно підняли ціни на квартири в нових житлових комплексах на Виноградарі.

Власне, так само було колись і з Троєщиною, коли метро туди здавалося набагато реальнішим, ніж тепер, а тому вартість квартир певний час була неадекватною щодо цього району.

Юрій Піта, президент Асоціації спеціалістів з нерухомості (рієлторів) України:

«Вартість житла на Троєщині поки не підв'язана до планів будівництва метро. А ось на Виноградарі за останній рік темпи зростання вартості житла на вторинному ринку на 5% випереджають середньоринкові ціни. Особливо на 1-2-кімнатні квартири на проспектах Правди, Свободи, Василя Порика та Георгія Гонгадзе, де забудова здійснювалась в основному з кінця 1970-х – на початку 1980-х років. А на первинному ринку – більш ніж на 7%.

Цілком очікувано, що в міру завершення будівельних робіт і відкриття нових станцій метро житло на Виноградарі може зрости в ціні ще в межах 10-12% і зрівнятися по вартості з квартирами, наприклад, біля метро «Нивки», «Героїв Дніпра» або «Святошин».

Проте варто зазначити, що на цей час «квартирного» ажіотажу на Виноградарі не спостерігається. Перенесення термінів відкриття нових станцій метро фактично «регулюють» ціну квадратного метра. Тому, як мінімум, до червня 2022 року не варто очікувати якихось цінових стрибків на цьому житловому масиві».