Де і як в Мережі купувати розумно
Практичні поради
Підпишіться на наш телеграм-канал. Там ми розповідаємо, як не платити зайвого та розумно заощаджувати. Ваш гаманець точно буде вам вдячний.
Ідеальних майданчиків для шопінгу не існує. Вибираючи, де придбати товар, ми звертаємо увагу на:
- ціну;
- легкість сплати та відслідковування покупки;
- терміни доставки;
- комфорт при користуванні сайтом чи застосунком;
- можливість задати питання продавцеві.
І вже з рівних ми вибираємо кращих. Тобто дешевших і з найменшими проблемами, які може «подарувати» взаємодія з тим чи іншим ресурсом.
Кожен маркетплейс «ловить» клієнта своїм баченням, що таке гарний асортимент, персоналізованість сервісу, зручність інтерфейсу, можливість кастомізувати покупку. Саме це виходить на перший план у світі, де все менше людей звертають увагу на ім’я бренду, надаючи перевагу саме якісному товару.
Ті, хто часто гуляє просторами мережі, знає, що можна не слідкувати окремо за усіма наявними онлайн-магазинами. Щоби бути в курсі, достатньо знати ресурси-агрегатори, що акумулюють інформацію про магазини. На одному агрегаторі може бути кілька тисяч крамниць. Такі ресурси дозволяють підписатися на сповіщення з вигідними пропозиціями та вчасно отримувати корисну інформацію.
Якщо підписок на вашій пошті вже достатньо, то можна просто відвідати агрегатор типу Hotline, Price, ek.ua і шукати товар самостійно. Інформація на таких ресурсах може бути організованою по-різному: на одному зручніше порівняння, на другому – повніший каталог, але сам принцип залишається тим самим – на агрегаторі ви бачите пропозиції та ціни на схожі товари від різних онлайн-магазинів і порівнююєте їх між собою.
Завдяки каталогам з категоріями та фільтрам ви витрачаєте на пошук і порівняння всього лише хвилини, а не години «плавання» в мережі від магазину до магазину. Ви можете швидко порівняти опис, ціни, умови придбання та акції для обраної позиції у декількох інтернет-магазинах, побачити кількість продавців цього товару, їхній рейтинг довіри серед покупців.
В порівняння легко додається ще одна товарна позиція, вона ж легко видаляється. У такий спосіб ви швидко знаходите для себе товар із найоптимальнішими цінами й умовами.
Дуже багато покупців їдуть за товарами на Prom та Rozetka. По суті це десятки тисяч середніх і малих бізнесів, які розміщують свої товари на маркетплейсі, що займається їх просуванням. Обидва маркетплейси мали різні шляхи розвитку, але обидва прагнули того, щоби називатися «найдемократичнішим».
Мало хто знає, що в 2018 році вони об’єдналися в одну велику компанію. Це справді дозволяє оптимізувати просування товарів, логістику та побудування інфраструктури, а отже тримати ціни на нижчому рівні.
Фактично об’єднана компанія – це гіпермаркет, де часто не так вже й дешево, як хочеться покупцеві, але тут майже завжди є товари, що шукає людина.
Трошки інакше свій бізнес організовують компанії типу Epicentr, Moyo, Allo. Вони також поєднують між собою товари дуже різних категорій, тим самим даючи змогу покупцеві купити все в одному місці. Під їхнім крилом збирається велика кількість виробників і продавців, що виставляють свій товар як онлайн, так офлайн. Але саме користувачі застосунків або сайтів цих маркетплейсів отримують додаткові бонуси, нескінченні акції, знижки, суперціни для найдешевшого шопінгу.
Дошки оголошень, типу OLX або Shafa, також є популярними серед прихильників розумного вибору. На таких майданчиках найбільше мініпідприємців, в команді яких всього кілька людей, а власник ще й бере на себе функцію продавця.
Особливість шопінгу на маркетплейсах типу дошок оголошень ще й в тому, що тут можна придбати не лише речі, бувші в ужитку, а й дійсно нові. Також дуже багато угод проходить із поміткою «Безпечний продаж або покупка», що означає, що сплата за товар «заморожується» на транзитному рахунку платформи до моменту, поки покупець не підтвердить, що якість товару належна і він його забирає. Тільки тоді продавець отримує переказ коштів на свій рахунок. У разі, якщо щось йде не так, і покупець відмовляється від товару після огляду, він не сплачує зворотню пересилку речей продавцеві.
Крім того, на olx можна купити навіть квартиру за ціною, значно нижчою за ринкову, бо тут часто власники продають своє житло без допомоги рієлторів, а отже, й без комісій. Платформа також не вимагає додаткових відсотків за те, що провела угоду на своїй «території».
Говорячі про покупки за межами України, на думку одразу спадає AliExpress. З цим величезним китайським маркетплейсом у пересічного українця труднощів не має виникнути. Потрібно просто зареєструватися на сайті чи через застосунок і можна починати шопінг.
Найприємніше, що AliExpress має пряму доставку в Україну. Ламати голову над тим, як отримати свої покупки, не доведеться. Тому розповімо про кілька «фішок», які можуть полегшити вашу взаємодію з маркетплейсом.
Якщо ви часто закуповуєтеся на AliExpress, вам точно знадобиться Alitools – це розширення для браузера, яке відстежує зміну цін товарів на китайському маркетплейсі, показує рівень довіри до продавця, знаходить і показує огляди, відстежує посилки. Alitools доступний також на Android і має бота в Telegram.
Також не забувайте користуватися купонами, які постійно викладаються в спеціальному розділі на сайті AliExpress.
Окрім того, на сторінках маркетплейсу можна натрапити на промокоди. Їх дає сам сайт, продавці окремих магазинів і партнери платформи. Утім, термін їхньої дії обмежений, зазвичай, місячним терміном. Актуальні для України промокоди можна подивитися на сайті AliExpert.
Вважається, що ці американські майданчики для українців недоступні. Це правда хіба наполовину. Річ у тім, що ні Amazon, ні eBay не мають прямої доставки в Україну. Але купувати там товари не тільки можна, а ще й вигідно.
На допомогу українським покупцям прийдуть спеціалізовані служби доставки. Принцип роботи у всіх однаковий: потрібно зареєструватися на сайті, отримати адресу доставки у Штатах і вказати її вже при реєстрації на Amazon чи eBay.
Порекомендувати можемо кілька:
Останній, до речі, ще й пропонує до 9% кешбеку з кожної покупки без обмежень по сумі та категоріям товару.
Між іншим, ці сервіси доставки підійдуть не тільки для покупок на Amazon чи eBay. Їх можна використовувати й для інших магазинів, які не представлені в Україні. Тому радимо ознайомитися з переліком брендів.
Вигідні пропозиції на Amazon шукайте в розділах «Today’s deals» та «Outlet». На eBay не забудьте зазирнути в розділи «Daily Deals» чи «Today for You».
Вартість доставки залежатиме від ваги та загальної суми замовлення, адже якщо ваше замовлення перевищує 100 євро, доведеться сплачувати мито – 10% + ПДВ 20% на суму перевищення безмитного ліміту.
Також обов’язково ознайомтесь зі списком товарів, які службам доставки заборонено перевозити. Окрім очевидних (зброя, наркотики, вибухові речовини тощо), під забороною можуть бути квадрокоптери, рації, антени, ножі (окрім кухонних) і т. д.
Відстежити будь-яку посилку (хоч зі Штатів, хоч з Китаю, хоч з України) допоможуть трекінгові сервіси. Наприклад, такі:
Вибір лише відомих імен (маркетплейсів, магазинів, сервісів) не робить шопінг безпечним. Те, наскільки якісний товар ви придбаєте, залежить цілком від вас: ви маєте уважно перевіряти рейтинги продавців, відгуки про них і їхню роботу.
Так само варто вивчати фото: хтось з продавців може виставити несправжнє фото, а ви отримаєте пошкоджений товар або такий, що не відповідає дійсності.
Декотрі товари заборонені в Україні, тому перед покупкою треба ознайомитись із переліком таких речей.
- Користуйтеся калькулятором цін. Існують різні способи доставки товару з-за кордону (авіа, авто, морем, поїздом), вони мають різну вартість і, відповідно, різні терміни прибуття товару. З деяких країн доставка здіснюється лише одним типом транспорту (наприклад, з Європи лише авто, а з Китаю – авіа). Калькулятори, що допоможуть вам вибрати найвигідніший варіант щодо доставки, вбудовані в сайти доставки.
- Читайте правила розмитнення. Існують певні обмеження щодо ваги чи ціни. Якщо ви не перевищуєте визначені Україною ліміти на ввіз (наприклад, 100 євро та 50 кг – максимальна вартість та вага товарів, яку може ввезти одна людина), то й не маєте додаткових сплат на митниці. Перед шопінгом читайте правила взаємодії із оператором доставки, країною, де здійснюється покупка та правилами проходження митного контролю.
- Порівнюйте ціни. Вартість одного й того ж товару на різних майданчиках (і українських, і закордонних) може відрізнятися в декілька разів. Шукайте інші ціни на цей товар, та порівнюйте умови покупки та доставки, щоб розуміти, яка пропозиція для вас найкраща.
- Підготуйтесь. Створіть в порядку пріоритетності список того, що ви дійсно хочете купити. Купуйте лише те, що має найвищий пріоритет. Виберіть магазини й умови продажу в конкретному місці (термін дії знижки, наявність комісії, тип сплати тощо). Заплануйте, що на скроллінг та оформлення товару у вас певний час, наприклад, година. Так ви витратите кошти на потрібне з гарними умовами, і не потонете в рекомендаціях від маркетплейсу та хаосі, який створюється в їхніх стрічках спеціально, щоб ви проводили більше часу на майданчику.
- Слідкуйте за товаром. Ціна на товар змінюється в залежності від найближчих свят (наприклад, Чорна п’ятниця), актуальності моделі (цього чи минулого року фасон плаття або модель ноутбука тощо). На сайтах-агрегаторах можна дивитися динаміку цін, підписуватися на пропозицію і отримувати сповіщення про зниження ціни або гарну знижку. Так ви вбережетеся від імпульсивних покупок з начебто гарною ціною, і ваш кошик буде наповнений лише товарами з класними реальними знижками.
- Відсікайте репліки. Якщо ви плануєте придбати оригінальну річ, то зверніть увагу на ціну, оформлення вітрини, коректність написання назви та дизайн пакування. Якщо товар значно дешевший, ніж на сайті офіційного представника, в назві є помилка, дизайн відрізняється хоч одним елементом, сторінка магазину та товару дивно оформлена – перед вами підробка.
- Використовуйте додаткові можливості. Маркетплейси або окремі продавці можуть пропонувати купони на знижки, промокоди, бонуси на наступну покупку, знижку при покупці на певну суму. Інколи є можливість придбати товар за меншу ціну при невеличкому опті. Не соромтеся питати про знижки у продавців: часто на сторінці вказана найвища ціна з можливістю поторгуватися. Також продавці можуть пропонувати додаткові бонуси чи знижку за інформацію, де ви бачити аналогічний товар дешевше.
Отже, чим відоміший маркетплейс, тим більше в нього можливостей запропонувати меншу ціну. Але знаючи, що e-commerce ринок – живий, завжди користуйтеся агрегаторами, щоб знайти серед достойних варіантів найвигідніший та найзручніший саме для вас.