0 800 307 555
0 800 307 555

Тенденції та перспективи розвитку маркетингу: про що говорили експерти на ROMI-2024

Підсумки великої конференції

У продажах одну з головних ролей відіграє маркетинг. Саме маркетинг є однією з тих рушійних сил, які просувають продукт та роблять його таким бажаним для користувача. І саме він був головною дійовою особою івенту, який відбувся в Києві.

Враховуючи сучасні реалії, маркетинг зазнав певних змін. Утім, чи суттєво він змінився, на що зараз роблять ставку маркетологи та які зміни можуть чекати на цю галузь у майбутньому.

На ці та інші питання знаходили відповіді спікери під час конференції «ROMI», яка відбулася в Києві та була присвячена маркетингу.

Зазначимо, що сам захід зібрав чимало гостей, а серед тих, хто виступав, були CMO (Chief Marketing Officer), керівники та власники маркетингових компаній.

Отже, про що ж саме говорили спікери щодо маркетингу? Яким би він не був, скільки б часу не пройшло, але як наголосили доповідачі, найкраще і найважливіше в маркетингу — стратегія. Принаймні такої думки дотримується керівник з розвитку бізнесу PSP Platon Гела Слюсарчук.

«Коли у вас нормальна стратегія, ви можете комунікувати з клієнтами навіть у таких обставинах. Ваші аргументи є для них, скажімо, ефективними. Це дозволяє компанії вижити. А в майбутньому ще й зрости», — зазначив він.

Спікери зліва направо: Марина Авдєєва, Гела Слюсарчук, Серафима Оліна, Сергій Грабчак та Дарія Захоженко

Утім, на його думку, варто зрозуміти, що ніхто не готовий багато витрачати, бо не має розуміння, що буде завтра.

Про що ж ще говорили спікери? А про те, що далеко не останню роль у маркетингу відіграють дослідження та retention (утримання — англ.) клієнтів. Все тому, що потрібно аналізувати поведінку та ставлення клієнта, а також довіру, зручність та прозорість.

Зокрема, щодо «ретеншену» Слюсарчук наголосив на тому, що дуже важко привести клієнта, але водночас, тому клієнту дуже важко потім піти.

«Як показує практика, люди в 80% купують усе за звичкою. Тобто, аби від вас пішов клієнт, то ви маєте зробити щось неймовірне», — сказав він.

Важливу роль в утриманні клієнтів, як зазначили експерти, відіграє саме персоналізація, бо зараз клієнт отримує ботів замість живого спілкування. І досліджувати клієнта треба персоналізовано. Таким чином, системно можна дивитися на те, як клієнти реагують на зміни в продуктах і чи можна їх залучати, або повертати.

Загалом, спікери доповідали за багатьма темами, з якими ви можете ознайомитися на сайті івенту за цим посиланням.

Окрім того, на що звернули увагу спікери під час конференції, — автоматизація та омніканальність, бо в деяких випадках ці два компоненти тісно пов’язані між собою.

Як сказала директорка маркетингу омніканальної CDP eSputnik Наталі Устименко, автоматизація — про заощадження грошей та часу. Тому що, в принципі, це тісно пов’язано між собою, адже так ви більше часу можете приділити аналітиці та краще розподіляєте ваш бюджет.

Найбільшою ж проблемою щодо використання автоматизації маркетологиня виділила те, що деяким людям складно. Вони не знають, як це зробити, або в них недостатньо даних.

«Якщо ви хочете вибудувати омніканальну, послідовну та розумну комунікацію з вашими користувачами, то вона має бути в першу чергу зав’язана на актуальних та уніфікованих даних для кожного користувача. Далі ви вже, звісно, можете створювати автоматичні розсилки, будувати круті сегменти та створювати максимально автоматичну та персоналізовану комунікацію», — сказала Устименко.

Директорка маркетингу омніканальної CDP eSputnik — Наталя Устименко

Не варто забувати й про поведінку користувачів, адже це базовий шлях до того, аби почати збирати якісь дані, бо треба також брати до уваги те, що інтереси людей, які вони вказують, суттєво відрізняються від того, що вони потім переглядають на сайті.

Якщо брати автоматизацію загалом, то завданням для правильного користування є збирання даних користувачів з якомога більшої кількості каналів. І тут, як наголошують експерти, дуже допомагають веб-пуші, мейл-розсилки, Viber та мобільні застосунки. Щодо мейл-розсилок, то тут важливу роль відіграє заголовок та час відправлення. Принаймні, такої думки дотримується директорка маркетингу відділу «Страхування» на Finance.ua — Діана Макарук.

Щодо часового проміжку відправлення листів, то краще, на думку представниці Finance.ua, робити це в обід або ввечері.

Якщо брати до уваги заголовки розсилки, то найкраще показують себе заголовки до 70 символів. Утім, варто звернути увагу, що під час відправлення буде видно лише перші 35 символів. Тому, як підкреслила маркетологиня, якщо є можливість втиснутися в 35 символів, то краще це зробити.

Тож, автоматизація створена не для того, аби залишити вас без роботи. Автоматизація націлена на те, щоб ви займались маркетингом.

Зазначимо, що на конференції був й другий потік — GMP (Google Marketing Platform). Зокрема там обговорювалися теми, як Display & Video 360 (DV360) від Google. Так, це платформа програматик-реклами, яка дозволяє компаніям автоматизувати та оптимізувати медіабаїнгові процеси.

Як сказала, менеджерка проєктів newage Вероніка Власова, перевагою DV360 є додатковий інвентар та додаткове охоплення.

«Внаслідок того, що у DV360 є набагато більший спектр інвентарю, який ми можемо закупити, а також додаткового контролю частоти, ми можемо отримувати додаткові покази. DV360 дав бізнесу: додаткове охоплення, контроль частоти на всіх рівнях медійної кампанії, оптимізація РК за допомогою Floodlight, ціна вигідніша, ніж в Google Ads, доступ до більшої кількості інвентарю, а також таргетинг на Viewability».

Project-менеджер newage — Вероніка Власова

Окремо також був розглянутий на івенті такий інструмент, як Campaign Manager 360. Як зазначив CEO from newage Олександр Рольський, за допомогою Campaign Manager 360 можна: контроль якості (фрод-трафік, non-cookies покази, viewability, гео, формат, частота, url-report, медійний вплив (централізоване охоплення, загальна частота на юзера, потрапляння в цільову аудиторію, GRP/TRP), реакція на рекламу та Agile підхід. Також, як наголосив Рольський, існує шість золотих питань до медійної реклами:

  • Кому показати рекламу?
  • Де показати?
  • Скільки разів?
  • Як часто контактувати?
  • Які креативи працюють?
  • Який вплив на бізнес?

Не останню роль у GMP відіграє Creative Studio — один з інструментів GMP, що дозволяє комбінувати креативи з різними змінними, щоб персоналізувати креативи окремо під кожного юзера та отримати максимальну ефективність кожного креативу.

За словами GMP Coordinator newage — Олексія Крупка, Creative Studio дозволяє мінімізувати ваші витрати часу та коштів і разом з цим отримати максимальну ефективність по креативах.

Зазначимо, що це далеко не весь список спікерів, які були представлені на конференції. Із повним переліком експертів ви можете ознайомитися на сторінці івенту.

Ці та інші теми точно не залишили байдужими гостей, які після «ROMI-2024» разом з деякими учасниками ще й встигли на легкий фуршет та нетворкінг. Гості та учасники івенту мали чудову змогу поспілкуватися за келихом вина та обговорити якісь насущні проблеми або домовитися про співпрацю.

Нетворкінг на перерві конференції. На фото CBDO PSP Platon — Гела Слюсарчук

Також за традицією організатори провели аукціон, де були розіграні декілька лотів на підтримку ЗСУ. Пригощали гостей та учасників конференції смаколиками та кавою, алкогольними напоями.

Можна бути впевненим у тому, якщо подібна конференція відбудеться в майбутньому, то вона знову збере чимало гостей та експертів.

Омніканальна Customer Data Platform eSputnik — це українська ІТ-компанія, яка понад 12 років розробляє програмне забезпечення для збирання, уніфікації, сегментації та активації даних клієнтів з метою керування користувацьким досвідом і збільшення прибутку бізнесу.

PSP Platon — один з лідерів платіжних послуг в Україні. Платіжний провайдер здійснює процесинг платежів і надає послуги широкому спектру українських учасників ринку електронної комерції. На території України платіжний провайдер Platon успішно працює з 2012 року. За цей час клієнтами стало більше 1000 компаній.