0 800 307 555
0 800 307 555

Скільки заробляють автомобільні гіганти

Та в якому зараз стані виробництво авто в Україні

Автомобільна індустрія – це галузь, що не лише визначає сучасний спосіб життя, а й має величезний вплив на світову економіку. Finance.ua дізнавався, скільки ж заробляють провідні автомобільні компанії та що саме впливає на їхній прибуток.
Зміст

Провідні автомобільні виробники, такі як Toyota, Volkswagen, General Motors, та інші, забезпечують не лише транспортні засоби, але й генерують виняткові обсяги прибутку. Заробіток грошей для автомобільних виробників став певною мозаїкою, де кожна деталь, кожен аспект від глобальних ринків до інноваційних рішень, впливає на кінцевий результат.

Що впливає на прибуток автомобільних компаній

Успішні автовиробники розглядають світ як великий ринок для їхніх продуктів. Шляхом розширення виробничих можливостей та мережі дилерів у світі, вони максимізують свій дохід та споживчу базу.

З іншої сторони впровадження нових технологій та розширення глобальних операцій часто потребує значних інвестицій. Провідні автовиробники встановлюють стратегічні партнерства з іншими компаніями та залучають фінансові інвестиції для фінансування своїх інноваційних проєктів.

Загалом, успіх провідних автомобільних виробників визначається здатністю адаптуватися до змін у галузі, швидко реагувати на вимоги ринку та продовжувати інвестувати у свій розвиток.

Прибуток автомобільних компаній визначається через різні складові, включаючи продаж нових автомобілів, послуги післяпродажного обслуговування, запасні частини, а також фінансові послуги, такі як кредитування та лізинг.

Прибуток та дохід

Одразу зазначимо, що тут варто розрізняти прибуток автокомпаній та їхній дохід.

Так, лідером серед автомобільних виробників, які мають найбільший дохід, є Volkswagen. Його дохід становить 348 млрд доларів. Це дозволяє йому в глобальному рейтингу йти на 1 позиції. На другому місці йде Toyota – 307 млрд доларів. Замикає трійку лідерів Ford – 177 млрд доларів.

 Загалом десятка лідерів автовиробників щодо дохідної частини має такий вигляд: 

Компанія

Вартість (млрд доларів)
Volkswagen 348,13
Toyota 307,48
Ford 177,49
General Motors 174,87
BMW 168,77
Mercedes-Benz 164,09
Honda 136,43
Hyundai 123,58
Saic Motor 103,51
Stellantis 101,32

Щодо прибутку, то тут топ-10 дещо відрізняється. Лідером цього списку є Toyota, яка заробила 43,03 млрд доларів. Для порівняння: 2022 року японський автовиробник заробив 28,02 млрд доларів. Неабияк на це вплинула одна модель. Зазначимо, що протягом тривалого часу найпопулярнішою моделлю авто світу була Toyota Corolla, яку лише у 2023 році продали в кількості майже 1,1 млн екземплярів.

Та за підсумками минулого року цей автомобіль втратив лідерську позицію, поступившись Tesla Model Y, яка знайшла 1,23 млн покупців.

До речі, щодо Tesla, за ринковою капіталізацією цей бренд серед усіх автовиробників посідає беззаперечне перше місце – 554,53 млрд доларів. Найближчий переслідувач, яким є Toyota, відстає на 260 млрд – 294,29 млрд.

З величезним відставанням від Toyota йде Volkswagen. Німецький концерн відстає від колег з Японії на майже 20 млрд доларів. Прибуток Volkswagen оцінюється у 23,71 млрд доларів. Замикає трійку лідерів Mercedes-Benz – 20,81 млрд доларів.

Повна десятка автомобільних компаній, які мають найбільший прибуток, має такий вигляд:

Компанія

Вартість (млрд доларів)
Toyota 43,03
Volkswagen 23,71
Mercedes-Benz 20,81
BMW 19,25
Hyundai 13,79
General Motors 11,34
KIA 9,75
Tesla 8,92
Honda 8,87
Porsche 7,58

Ринки Китаю, Європи та США

Якщо брати до уваги Китай, на який припадає близько 30% усього продажу машин, то тут рейтинг найпопулярніших моделей авто за підсумками 2023 року має наступний вигляд:

  1. Tesla Model Y (456 394 екземплярів проданих машин);
  2. BYD Qin Plus – 424 213
  3. BYD Song – 395 201
  4. Nissan Sylphy – 378 272
  5. Volkswagen Lavida – 345 879
  6. Toyota Corolla – 326 467
  7. BYD Yuan Plus – 309 835
  8. BYD Dolphin – 299 708
  9. Volkswagen Sagitar – 285 050
  10. Changan CS75 – 245 963

У Європі, своєю чергою, десятка популярних моделей авто наступна:

  1. Tesla Model Y – 251 604
  2. Dacia Sandero – 234 715
  3. Volkswagen T-Roc – 204 610
  4. Renault Clio – 201 604
  5. Peugeot 208 – 193 679
  6. Opel Corsa – 188 154
  7. Volkswagen Golf – 183 716
  8. Toyota Yaris Cross – 176 285
  9. Fiat 500 – 173 187
  10. Skoda Octavia – 160 662

Що стосується США, то в цій країні найпопулярнішими моделями авто є:

  1. Ford F-Series – 750 789
  2. Chevrolet Silverado – 555 148
  3. Ram Pickup – 444 926
  4. Toyota RAV4 – 434 943
  5. Tesla Model Y – 403 897
  6. Honda CR-V – 361 457
  7. GMC Sierra – 295 737
  8. Toyota Camry – 290 649
  9. Nissan Rogue – 271 458
  10. Jeep Grand Cherokee – 244 594

Яка ситуація з українським авторинком

За підсумками 2023 року найпопулярнішими автомобілями в Україні стали наступні моделі:

 

Автомобіль

Кількість реєстрацій
Renault Duster 5445
Toyota RAV-4 2934
Volkswagen ID.4 2655
Mazda CX5 1647
Hyundai Tucson 1494
Toyota Land Cruiser Prado 1480
Suzuki Vitara 1308
Skoda Kodiaq 1307
Skoda Octavia 1293
Toyota Camry 1221
 

Марка Toyota представлена тут трьома моделями, жодна з яких не є лідером. Що стосується Renault Duster, то він, як бачимо, має величезний відрив від конкурентів. Двох представників має Skoda, деякі моделі якої збираються в Україні.

Також в Україні набувають дедалі більшої популярності автомобілі з Китаю. Так, упродовж квітня українці придбали майже 1,2 тисячі легкових авто, ввезених з Піднебесної.
Найпопулярніші моделі нових легковиків китайського походження:

  • Volkswagen ID.4 – 141 авто;
  • Honda M-NV – 72;
  • Nissan Ariya – 68;
  • BYD Song Plus – 52;
  • Chery Tiggo 4 Pro – 47.

Найпопулярніші моделі вживаних легковиків з Китаю:

  • Volkswagen ID.4 – 68;
  • Nissan Ariya – 42;
  • Toyota BZ4X – 19;
  • Honda M-NV – 17;
  • Honda eNS1 – 15.

Українське автовиробництво

Українські автовиробники не завжди могли конкурувати з іноземними брендами за якістю, ціною та технологіями. Це змусило багато споживачів віддавати перевагу імпортним автомобілям. Недостатні інвестиції в дослідження та розвиток, модернізацію виробництва і вдосконалення технологій призвели до того, що українські автовиробники відставали від світових лідерів у цьому сегменті.

Попри це, в Україні в різні періоди виготовлялося, збиралося та збирається чимала кількість моделей. Звісно, першою асоціацією автовиробництва в Україні є ЗАЗ. На цьому підприємстві зосереджено випуск більшості легкових авто українського виробництва, мікроавтобусів та вантажівок. Зокрема, ЗАЗ виготовляє:

  • ЗАЗ Ланос (Lanos) – компактний автомобіль, що випускався від 1997 до 2018 роки;
  • ЗАЗ Сенс (Sens) – автомобіль гольф-класу, що виробляється від 2007 року;
  • ЗАЗ Форза (Forza) – седан, що з’явився на ринку 2011 року;
  • ЗАЗ Вида (Vida) – компактвен, що вироблявся від 2012 до 2019 роки.

Також важливу роль відіграє й ПрАТ «Єврокар» – великий автомобільний завод повного циклу. Основною діяльністю підприємства є складання легкових автомобілів декількох світових брендів.

На потужностях «Єврокара» здійснюється збірка таких моделей автомобілів:

  • Škoda – моделі Superb, Karoq, Kodiaq.
  • Seat – моделі Leon, Ateca, Tarraco.
  • Volkswagen – Volkswagen Polo, Volkswagen T6.1.
  • KIA – деякі моделі KIA для ринку України.

І, звичайно, куди ж без корпорації «Богдан», яка є однією з найбільших автомобілебудівних компаній України. Її підприємства зосереджені на виробництві українських легкових автомобілів, автобусів, тролейбусів, вантажівок та спецтехніки.

Основні виробничі потужності «Богдан»:

  • Автомобільний завод у Черкасах – де збирають легкові автомобілі моделей Богдан-2110, Богдан-2111, Богдан-2310;
  • Луцький автомобільний завод – виробництво вантажівок Богдан, причепів та напівпричепів;
  • Черкаський автобусний завод – випуск автобусів Богдан різних класів і призначень;
  • Кременчуцька автоскладальна компанія – збирання вантажних автомобілів Богдан і спецтехніки;
  • Чернігівський автозавод – складання тролейбусів та автобусів на тролейбусному шасі.

Крім збірки транспортних засобів власних брендів, підприємства «Богдан» також здійснювали великовузлове складання за ліцензіями Hyundai, Isuzu, Kia, Volkswagen.

Також, окрім готових вантажних авто, корпорація виробляє компоненти та запчастини для інших автомобільних заводів України.

У липні 2021 року «Богдан Моторс» спіткало банкрутство, що призвело до запуску процедури ліквідації. Проте, після тривалого та складного процесу, у лютому 2024 року підприємству вдалося реформуватися та зберегти виробництво.

Також в Україні виробництвом різних транспортних засобів займаються:

  • КрАЗ (вантажні автомобілі, спецтехніка, автобуси, причепи та напівпричепи);
  • ЛАЗ (міські, приміські та туристичні автобуси).

***

Тож, попри складний час, українське автовиробництво продовжує «жити». Аби розвиватися в цьому напрямку, українським виробникам може бути корисно розвивати партнерство з міжнародними автовиробниками для спільного виробництва.

А висхідний внутрішній ринок може стати стимулом для розвитку внутрішнього автопрому, зокрема за умови, що українські виробники зможуть конкурувати з імпортними аналогами як за якістю, так і за ціною.