0 800 307 555
0 800 307 555

ПРРО: сервіси, що допоможуть підприємцям

Якщо не банк, то де? Огляд пропозицій ПРРО від компаній, що не мають стосунку до банківського сектору

З 1 жовтня 2023 року знову набули чинності штрафи за порушення порядку використання РРО. Це передбачено відповідним законом, який вносить зміни до Податкового кодексу.
Зміст

Реєстратор розрахункових операцій (РРО) – це пристрій, що зберігає інформацію про розрахунки за товари чи послуги, які здійснюються за його допомогою. Він передає інформацію фіскальним органам.

РРО може бути двох видів:

  • апаратний – це звичний касовий апарат або фіскальний принтер;
  • програмний (ПРРО) – програмне забезпечення, яке встановлюється на комп’ютер чи інший пристрій підприємця і може виконувати функцію реєстратора операцій.

У цьому огляді зробимо акцент саме на останніх: розглянемо можливості ПРРО, їхню вартість й інші переваги.

Хто має встановити РРО?

Згідно з вимогами чинного законодавства, РРО (ПРРО) зобов’язані використовувати ФОПи ІІ-ІV груп, незалежно від виду діяльності та обсягу доходу, а також фізичні особи-підприємці на загальній системі оподаткування – всі, хто здійснює розрахункові операції у:

  • сфері роздрібної торгівлі;
  • громадського харчування;
  • послуг населенню.

Як зазначає Податкова служба, встановлювати РРО мають і таксисти, адже вони за гроші надають послугу з перевезення.

Поки відкритим залишається питання водіїв популярних сервісів на кшталт Uklon, Bolt, Uber, адже більшість із них не є підприємцями в межах законодавства. Але в Комітеті з питань фінансів, податкової та митної політики Верховної Ради переконані, що вони мають бути зареєстрованими та встановлювати РРО.

Водночас є винятки, які можуть не використовувати розрахункові реєстратори. Нині це ФОПи I групи – підприємці без найманих працівників, що торгують на ринках і надають побутові послуги, а також ті, хто приймає оплату виключно банківськими переказами на реквізити IBAN, E-banking.

Також не користуватися розрахунковим реєстратором мають право ФОПи ІІ-ІV груп, які торгують у селі, застосовують розрахункові книжки та дотримуються наступних вимог:

  • річний обсяг доходу однієї точки продажу не перевищує 1,09 млн на рік;
  • точки продажу не розміщені там, де продають підакцизні товари;
  • не ведуть дистанційну торгівлю.

Але ці винятки не розповсюджуються на тих підприємців, які реалізують технічно складні товари (з переліком можна ознайомитися за посиланням), лікарські засоби, ювелірні вироби й акцизну продукцію (наприклад, алкоголь, цигарки).

Штрафи за роботу без РРО

Якщо підприємець надав товар чи послугу й не виписав за них чек, то при першій фіксації порушення має сплатити 100% від суми реалізованого. При повторному порушенні закону сума штрафу зросте до 150%.

Умовно кажучи, продавши поза касою товару на 10 тис. грн, підприємцю загрожує штраф у 10 тис. грн. Удруге, бізнесмену доведеться викласти вже 15 тис. грн. Тобто все залежить від суми чека.

Водночас, для підприємців на єдиному податку, які не є платниками ПДВ та не продають підакцизні товари, технічно складні побутові товари, медичні засоби чи ювелірні вироби, з 1 жовтня 2023 року до 31 липня 2025-го передбачені такі штрафи за відсутність РРО: 25% вартості товарів/послуг у разі їх продажу без використання РРО або з використанням на неповну суму, а також 50% вартості проданих товарів/послуг за аналогічне повторне порушення.

Єдиний орган, який уповноважений перевіряти встановлення РРО, їхнє належне обслуговування та закриття звітів – Державна податкова служба. Лише вона уповноважена складати адмінматеріали.

Рішення щодо адмінстягнення можна оскаржити в суді.

Кого насамперед перевірятимуть?

Податкова служба понад місяць перевіряє підприємців, що мають працювати з реєстраторами розрахункових операцій. Як результат – кількість проведених операцій через РРО, а також надходження до бюджету зросли.

З 1 грудня мають повернутися і планові перевірки для певних категорій бізнесу – відповідний законопроєкт у другому читанні повинна розглянути Верховна Рада вже в листопаді.

За словами голови Комітету з питань фінансів, податкової та митної політики ВРУ Данила Гетманцева, насамперед податкова перевірятиме:

  • активних ФОПів, що мають КВЕДи у сфері торгівлі, але не мають встановленого РРО;
  • інтернет-продавців – як ФОПів, так і юридичних осіб. Для цього проводитимуть контрольну закупку;
  • великі торговельні площі.

РРО чи ПРРО – що краще?

Одразу потрібно наголосити, що з точки зору закону різниці між РРО та ПРРО немає, адже електронна форма чека, яка створюється програмним реєстратором, має аналогічну юридичну силу й еквівалентна фізичному чеку.

Тому обирати тип реєстратора необхідно з огляду на користь для бізнесу та його клієнтів. Проте ПРРО має низку ключових переваг над апаратними аналогами:

  • Вартість. Придбати касовий апарат – це від 8 тис. грн. Окрім того, потрібно сплатити за його обслуговування та налаштування, за потреби докупити додаткове обладнання (наприклад, сканер), а також увесь час закуповувати касову стрічку. Програмні РРО обходяться в рази дешевше.
  • Простота встановлення. У разі з ПРРО все можна вирішити онлайн за день, тоді ж як з апаратним РРО потрібно звернутися до ДПС, сертифікованого центру обслуговування, заповнити кілька форм і чекати близько п’яти робочих днів.
  • Звітність. ПРРО може автоматично вести облік і формувати звітність для податкових органів, що в рази спрощує ведення бізнесу. Хоча заради правди треба зазначити, що це вміють і декотрі апаратні РРО – залежить від функціоналу.

Програмні РРО: що пропонує ринок

Ринок ПРРО в Україні об’ємний. Свої рішення для бізнесу пропонують як банки (наприклад, ПриватБанк, monobank, Ощадбанк), так і компанії, що не мають стосунку до банківського сектору.

Finance.ua вирішив вивчити пропозиції саме таких компаній. Обрали найкращих, на наш погляд. Тих, до кого варто придивитися уважніше.

Смарт Каса

Смарт Каса – це повноцінна екосистема, яка забезпечує ефективне функціонування бізнесу та пропонує клієнтам два ключові продукти на вибір:

  • Рішення 5 в 1, де в одному пристрої поєднаний весь необхідний функціонал для підприємців: готовий до фіскалізації програмний РРО, касовий апарат, банківський термінал, власна система обліку, сканер штрих-кодів та принтер чеків. Додаткове обладнання не знадобиться, адже весь необхідний функціонал вже інтегрований в один мобільний, сертифікований Android-термінал.
  • Програмний РРО в телефоні, за допомогою якого підприємці можуть фіскалізувати свою діяльність, вести залишки, здійснювати продаж за вільною ціною, надсилати електронні чеки на пошту клієнтам, слідкувати за аналітикою та статистикою бізнесу.

ПРРО Смарт Каса
ПРРО Смарт Каса

«Програмне забезпечення Смарт Каси регулярно оновлюються для того, щоб кожний клієнт мав змогу вести свій бізнес відповідно до вимог чинного законодавства, не витрачаючи на це зайвих зусиль і часу, адже всі оновлення проводяться автоматично та віддалено», – розповів Finance.ua керівник з розвитку бізнесу Смарт Каса Тарас Вілянський.

За його словами, Смарт Каса розроблена так, що кожен підприємець зможе швидко налаштувати її самостійно завдяки інтуїтивно зрозумілому інтерфейсу.

Одна із сильних сторін Смарт Каси – інтеграція з будь-якою CRM, що забезпечується через відкрите API.

Для новачків компанія пропонує безкоштовний 14-денний тестовий період з повним функціоналом свого продукту. Далі потрібно сплачувати лише 190 грн на місяць.

Якщо ж казати про термінал 5 в 1, то він обійдеться в 19 тис. 900 грн, версія Pro – у 25 тис. грн. Придбати гаджет можна через оплату частинами від банку або ж у розтермінування від виробника. До кінця року діють спеціальні знижки. Також у компанії є програма винагород за рекомендацію.

ПРРО iNNOVATE!, SystemGroup

ПРРО iNNOVATE! – це мабуть, єдиний програмний РРО, створений розробником з багаторічним досвідом у фіскальній сфері.

SystemGroup більше 25 років є виробником РРО Datecs. Такий досвід дав практичне розуміння ризиків і «тонких місць» у щоденній роботі роздрібних бізнесів взаємодії з ДПС, касовій дисципліні тощо.

ПРРО iNNOVATE!
ПРРО iNNOVATE!

«При розробці ПРРО iNNOVATE! максимально враховані вимоги ДПС, надійність передачі та збереження даних, їх бекапування, зокрема в умовах відсутності живлення, нестабільного зв’язку з серверами ДПС чи АЦСК, або навіть фізичного знищення обладнання – на жаль, це реалії воєнного часу. Фактично, iNNOVATE! побудований так, щоб захистити бізнес від неусвідомлених порушень законодавчих вимог та потенційних проблем з податковою службою», – каже керівник напряму фіскальних рішень SystemGroup Андрій Дорохін.

Загалом ПРРО iNNOVATE! має кілька різновидів:

  • iNNOVATE! 4Web – простий ПРРО в браузері для ФОП, який не потребує інтеграції і може почати роботу вже за 10-20 хвилин.
  • «Фіскальний сервер iNNOVATE!» для мереж інтегрується з вже наявними інформаційними системами та касовою програмою бізнесу.

«Купувати нове обладнання немає потреби – бізнес може використовувати вже наявні ПК, ноутбуки, POS-системи чи планшети. ПРРО iNNOVATE! взагалі невимогливий до облікових потужностей», – пояснює Дорохін.

Окрім того, компанія пропонує гібридне рішення – iNNOVATE! 4Pay. Воно поєднує в собі і ПРРО, і обладнання – касовий платіжний термінал.

«Це каса формату «все-в-одному» зі сканером, принтером чеків і прийомом безготівкових платежів, яка в одному корпусі поєднує все, що потрібно для автоматизації невеликої точки продажу, кафе, салону краси чи виїзної торгівлі», – стверджує представник SystemGroup.

Роздрібна ціна Розумна каса iNNOVATE! 4Pay – 16 тис. 500 грн.
Вебверсія ПРРО iNNOVATE! 4Web – 144 грн/місяць, причому перший місяць користування сервісом – безкоштовний.

Окремою перевагою ПРРО iNNOVATE! є власний e-Cabi.Net для бухгалтерів та IT-служб, який доступний для користувачів всіх типів. У компанії стверджують, що він у рази зручніший, ніж те, що пропонує сайт Державної податкової служби, а також дає додатковий функціонал.

ПРРО iNNOVATE! використовують такі мережі, як JYSK, Еко Маркет, Ельдорадо, Ковбасна Родина, Бір Маркет, мережі автомийок і паркувань, а також малий бізнес та ФОП.

Торгсофт

Програмний РРО від Торгсофт – це частина програми обліку, що компанія пропонує для бізнесу. Його легко зареєструвати та налаштувати за один день, він регулярно оновлюється і не потребує додаткових витрат на підтримку роботи.

Головна перевага продукту – ліцензія на ПРРО купується одноразово, без щомісячних абонплат.

ПРРО Торгсофт
ПРРО Торгсофт

«Торгсофт надає комплексні послуги з автоматизації торгівлі: універсальну програму обліку для управління бізнесом, необхідні опції, торговельне обладнання та щоденну технічну підтримку. Програмний РРО – одна з базових опцій для ведення правильного й успішного бізнесу. Вона вбудована в програму обліку Торгсофт і налаштовується у декілька кроків», – пояснила Finance.ua керівниця відділу продажів Торгсофт Яна Рибас.

Усе, що потрібно – зареєструвати ПРРО на сайті податкової і отримати файл приватного ключа та пароль.

Компанія пропонує три ліцензії на вибір:

  • Старт – це програма обліку товару для малого бізнесу з мінімальними інвестиціями. Ліцензія коштує 6 тис. 990 грн;
  • Ультра – програма підійде для магазинів і надає готовий інструментарій для повноцінного обліку. Її вартість – 14 тис. 990 грн.
  • Термінальна версія – рішення для торговельних мереж, що коштує 33 тис. 100 грн.

Окрім того, Торгсофт пропонує 30-денну демоверсію, щоб користувачі могли оцінити всі переваги продукту.

За словами Яни Рибас, якщо ви маєте програму обліку, процес інтеграції ПРРО займає не більше одного дня. Синхронізація з Торгсофт забезпечує правильний продаж і повернення фіскальних товарів, аналітику продажів, контроль продавців та касирів, швидке відкриття й закриття змін, друк копії чеків і звітних чеків з урахуванням руху коштів.

Для платників ПДВ або акцизу, є можливість встановити відповідний податок у налаштуваннях програмного РРО в Торгсофт для готівкових і безготівкових оплат.

«На мою думку, головна перевага нашого продукту – у його багатофункціональності, адже він працює в комплексі зі системою обліку. Це однозначно робить його привабливішим і вигіднішим за класичний РРО або звичайний ПРРО для підприємців. Без повноцінного обліку окремої опції РРО недостатньо, якщо ви хочете вести стабільний та успішний бізнес і націлені на масштабування діяльності», – наголошує Яна Рибас.

Cashalot, Linkos Group

Програмна каса Cashalot – це не лише реєстрація чеків, а комплексне рішення для автоматизації ведення будь-якого бізнесу в Україні, зокрема можливість надійного проведення розрахункових операцій з виконанням усіх вимог чинного законодавства.

Сервіс Cashalot має розгалужений функціонал з широким спектром налаштувань. Він дозволяє вести аналітику продажів, облік товарних запасів, адміністрування кас і касирів, формувати звіти та контролювати всі необхідні аспекти діяльності бізнесу.

ПРРО Cashalot
ПРРО Cashalot

В ПРРО Cashalot є опція автоматичного закриття каси з попереднім пуш-повідомленням для касира, різні способи оплат, зокрема комбінована (готівкова/pos-терміналом/сертифікатом), безготівкова оплата через monobank та liqpay, пряма інтеграція з Новою поштою, що дуже зручно для інтернет-магазинів. В чеки можна додати свій логотип та унікальний текст.

Робоче місце касира має інтуїтивно зрозумілий інтерфейс: сервіс підтягує популярні товари, дає можливість додавати знижки на окремий товар/послугу чи весь чек, додавати відсоток за обслуговування, продавати по вільних чи фіксованих цінах, контролює за необхідності обмеження по групам товарів (наприклад, не продавати алкоголь в зазначений час).

В програмному РРО Cashalot є також інструмент сканування товарів, можливість інтеграції з вже наявними обліковими системами і підключення пристроїв.

ПРРО Cashalot розробила компанія Linkos Group, яка вже 23 роки в Україні надає підприємцям програмні рішення для електронного документообігу та звітності. Серед їх розробок відомий, особливо серед бухгалтерів, M.E.Doc.

Додатково до десктопної версії продукту компанія пропонує мобільний застосунок iOS та Android, що має повний набір функцій програмної каси і забезпечує підприємців додатковою мобільністю та автономністю.

ПРРО Cashalot працює навіть без стабільного інтернет-з’єднання, що є важливою перевагою з огляду на «чорну зиму» 2022 року. Онлайн і офлайн режими відстежуються програмою з контролюванням по часу, і за наявності зв’язку з сервером ДПС усі проведені операції автоматично фіскалізуються в ФСКО.

«Робота зі звітністю в контролюючі органи – дуже відповідальна. Продукти Linkos Group вже давно є надійними помічниками багатьох українських підприємств. Тому ми зі свого боку подбали, щоб запропонувати ринку зручний і надійний ПРРО, який у той же час є доволі простим і зрозумілим у користуванні – це наша програмна каса Cashalot. Від моменту покупки ліцензії до видачі першого чека минає всього декілька годин. Для роботи можна використати будь-який пристрій, що є у підприємця – це може бути смартфон, планшет або власний ПК», – розповіла Finance.ua Олеся Білоусова, СЕО Linkos Group.

Цікава пропозиція вартості ліцензії – вона залежить від двох факторів: купує її ФОП, або ж юридична особа. Також від кількості – чим більше кас, тим дешевшою вийде кінцева ціна.

Так, ПРРО Cashalot на 1-2 каси для фізособи-підприємця обійдеться в 980 грн на рік, це менше, ніж 82 грн на місяць, тоді як для 10 кас – взагалі коштуватиме 440 грн на рік. Для юридичних осіб вартість ліцензії буде 1 тис. 970 грн/рік і 1 тис. 25 грн/рік, відповідно.

Завантажити ПРРО Cashalot можна безкоштовно з сайту компанії.

До 1 грудня 2023 року всім користувачам ПРРО Cashalot безоплатно доступний модуль «Склад», завдяки якому можна контролювати надходження та списання товарів, переміщувати товари між торговими точками, автоматично підраховувати залишки і формувати акт інвентаризації.

Окрім того, Linkos Group пропонує партнерську програму для дистриб’юторів, в межах якої можна заробляти до 45% від вартості програмного забезпечення Cashalot.

Skyservice

Skyservice POS – це зручна система обліку з вбудованим безкоштовним ПРРО (незалежно від тарифного плану. – Ред.), яка зокрема пропонує можливість під'єднати NFC-оплати замість підключення банківських терміналів.

Продукт підійде для автоматизації магазинів, кафе, служб доставлення, ресторанів, складів, виробництва чи для надання послуг. Серед можливостей програми – генерація типових звітів, прогнозування прибутків і закупок, складський облік.

ПРРО Skyservice
ПРРО Skyservice

Skyservice працює на всіх найрозповсюдженіших моделях операційних систем: Windows, Android, iOS, Huawei. За необхідності можна працювати у вебверсії програми.

«Ви можете завантажити наш застосунок на свій смартфон і запустити все за лічені хвилини. Реєструєтесь у програмі, додаєте товари, підключаєте принтер і ПРРО та можете розпочинати роботу. Усе швидко й зручно. Також у нас 24/7 працює технічна підтримка. Спеціалісти Sky Service завжди готові надати консультацію по роботі програми та швидко розв'язувати наявні питання», – повідомили Finance.ua у пресслужбі компанії.

У програмі можна створювати меню зокрема з додаванням технологічних карток і товарів на вагу, а також проводити інкасацію в автоматичному та ручному режимах.

Тарифи охоплюють весь основний функціонал і їхній розмір залежить від типу пакета й оплати – платити одразу за рік вийде набагато вигідніше (нижче зазначена вартість саме при оплаті за рік. – Ред.):

  • Businessman – 306 грн на місяць;
  • Corporation – 536 грн на місяць;
  • Bigboss – 765 грн на місяць.

Компанія пропонує безкоштовно спробувати будь-який тариф протягом 14 днів. Окрім того, кожен з пакетів можна індивідуально допрацювати, щоб максимально відповідати потребам конкретного бізнесу.

***

Як бачимо, пропозицій на ринку вистачає. Підприємцю потрібно лише проаналізувати потреби свого бізнесу й обрати підходящий продукт. Практично всі компанії пропонують безкоштовний тестовий режим, тому можна спробувати кілька різних варіантів, щоб обрати саме той, який відповідатиме всім вимогам і спростить роботу. У будь-якому разі обирати доведеться, то чому б не вибрати найкращий сервіс?