Авто з Німеччини: як пригнати без посередників
Перевірено особисто
Існує ще одна опція — спробувати все зробити самотужки. Пропонуємо вам розглянути такий варіант на прикладі Німеччини.
Можете, звісно, звернутися до посередників. Але якщо ви маєте можливість виїжджати за межі України і володієте німецькою або англійською мовою хоча б на базовому рівні, ви зможете:
- заощадити гроші;
- об'єктивно оцінити стан машини. Перекупники заганяють машину на свою СТО, де приводять машину в товарний вигляд і продають замовнику з великою накруткою;
- з’ясувати реальний пробіг, кількість власників і навіть їхні імена та прізвища. У Німеччині ці відомості вказані у свідоцтві про реєстрацію транспортного засобу (Zulassungbescheinigung). Документ дуже важливий при перепродажу та перереєстрації, тому німецькі автовласники зберігають його вдома і ніколи не возять із собою.
Якщо можете дозволити собі витратити суму понад 10 тисяч євро, подивіться на майданчиках біля дилерських автосалонів великих автовиробників. Там виставлено на продаж відносно нові машини відповідної марки з мінімальним пробігом.
Автосалон Мерседес-Бенц в Ольденбурзі
Дешевші варіанти стоять на майданчиках біля автосервісів. Власники таких скуповують і перепродують здебільшого старші машини. А ще в автоцентрах, що спеціалізуються на перепродажу старих автомобілів.
Автоцентр Huchting у Бремені
Найбільший вибір вживаних машин ви знайдете в Інтернеті на сайтах:
- mobile.de, але тут оголошення в основному від перекупників;
- eBay, розділ Kleinanzeigen (нім. — дрібні оголошення). Тут викладені фотографії автомобіля, який продається, з ціною, описом, технічними характеристиками. А також вказано контакти продавця, зв'язавшись з якими ви зможете домовитись про огляд машини.
В оголошенні завжди вказано місце, де стоїть машина. Подивіться на карті, якщо недалеко — їдьте на зустріч. Продавець покаже вам машину, і ви зможете:
- подивитися все на власні очі;
- скинути ціну за наявності істотних недоліків, які не вказані в оголошенні;
- зекономити на купівлі машини з дрібними несправностями. Яким чином? — запитайте ви. Розповідаємо. В оголошенні зазначено, що не працює, наприклад, генератор чи стартер. Продавець ставить ціну нижчу за ринкову, бо не хоче возитися з ремонтом. Йому важливо якнайшвидше продати, тому що намітив придбання іншої машини.
Тут одному не впоратися, на такій машині не поїдеш. Потрібно буксирувати до автосервісу. Так, це зайвий клопіт і витрати, але ці витрати виправдані. Після того як вам поставлять необхідну деталь, сума економії вас порадує.
Може бути проблема з ходовою частиною чи трансмісією. У такому разі знадобиться транспортування на автовозі, а ще будуть інші витрати, які теж окупляться з лишком.
В оголошеннях завжди звертайте увагу на HU або TÜV. Наявність цих абревіатур означає, що термін техогляду ще не минув і цей транспортний засіб має право переміщатися дорогами Німеччини.
Довідка Finance.ua:
- HU (Hauptuntersuchung) — обов'язковий технічний огляд автомобіля, який потрібно проходити один раз на два роки.
- TÜV (Technischer Überwachungsverein) — об'єднання автотехнічних сервісів, сертифікованих для проведення HU.
Ви можете заощадити, якщо термін техогляду добігає кінця. Продавець, задумавши змінити машину, не хоче витрачати гроші на проходження ТО і скидає ціну. Сума економії варіюватиметься залежно від регіону реєстрації, а також наявності та складності несправностей.
Купівля оформляється просто: потрібно завантажити в Інтернеті шаблон договору купівлі (Kaufvertrag), заповнити його у двох екземплярах і один залишити продавцю.
Свій екземпляр договору слід подати до установи з реєстрації автотранспорту (Zulassungsstelle). І тут можна заощадити! Розповідаємо як не переплачувати 100 євро на транзитних номерах.
Перш ніж оформляти транзитний номер, переконайтеся, що термін дії страховки ТЗ закінчується після запланованої дати виїзду з Німеччини.
Для переміщення територією Євросоюзу потрібна інша страховка, аналог Зеленої карти, вартість якої включена у витрати на транзитний номер із червоною смугою. Він і коштує 250 євро та діє протягом місяця.
Але можна ризикнути та замовити 5-денний «перегінний» номер (Kurzkennzeichen) з жовтою смугою та заплатити 150 євро. Врахуйте: вас обов'язково спитають, куди ви маєте намір перевозити машину. Радимо назвати будь-який регіон на території ФРН.
Таким чином, ви знімаєте машину з реєстрації, заощадивши 100 євро, і протягом 5 днів залишаєте Євросоюз.
При розрахунку бюджету можна приблизно прикинути, скільки коштуватиме розмитнення. При купівлі машини віком понад 5 років потрібно накинути близько 65% до ціни покупки.
Наприклад, купуючи машину в Німеччині за 5 тис. євро, митні витрати становитимуть близько 3 тис. євро. У підсумку, загальна вартість машини вийде 8 тис. євро. Аналогічна на авторинку в Україні коштує щонайменше 9500 євро.
Якщо купуєте машину віком до 5 років, пропорція буде іншою, розмитнення складе близько 25% від суми, зазначеної в договорі. Точніші цифри отримаєте, розрахувавши для кожного конкретного автомобіля, скориставшись митним калькулятором.
Перед виїздом у напрямку України зверніться до митного брокера в Україні, який має ліцензію на митне оформлення імпорту транспортних засобів.
Брокер вас запитає, на кого ви реєструватимете машину в Україні. Якщо на себе – ввезення оформляється на вас. Якщо на іншу особу, то знадобиться нотаріально завірений оригінал довіреності з апостилем.
Далі надішліть брокеру Fahrzeugbrief (Свідоцтво про реєстрацію) та договір купівлі. Для цього навіть не знадобляться скан-копії — достатньо надіслати фотографії документів, скориставшись будь-яким месенджером.
Брокер зробить калькуляцію ввізного мита, ПДВ та акцизу і надішле вам банківські реквізити митниці. Сума буде в гривні за курсом євро на момент оплати і платіж потрібно зробити до приїзду на кордон з Україною.
При остаточному оформленні імпорту на митному терміналі в Україні цю суму перерахують на поточну дату, оскільки вона залежить від курсу валюти, який постійно змінюється. На меншу суму не сподівайтесь, таке буває дуже рідко, розраховуйте, що вам доведеться трохи доплатити за тими самими реквізитами митниці.
Близько тисячі євро потрібно буде заплатити за автовоз – це на випадок, якщо машина не на ходу або прострочена дата техогляду.
Приклад автовоза
Є ще один, на перший погляд незначний, але важливий нюанс, про який знають ті, хто ганяє машини з Європи. Перед кордоном потрібно обов'язково заїхати на польський митний термінал (Agencja Celna) та взяти там експортну декларацію, без якої вас не приймуть на прикордонному пункті.
Експортна декларація — це документ, який коштує 25 злотих і потрібен для доступу до митного реєстру при оформленні вивезення автомобіля з Євросоюзу та декларування країни походження автомобіля.
Митні агенції розташовані на території Польщі при митних відділеннях (Urzad Celny). Рекомендуємо звернутися сюди, якщо ви прямуєте на ПП в Медиці.
Геолокація автотранспортного митного терміналу на під'їзді до Медики
Попереду на вас чекають прикордонний контроль, дві митниці — польська та українська. На території України ви завершите митне оформлення, пройдете сертифікацію та реєстрацію автомобіля.
Але найважливіший етап позаду. Було непросто, оскільки ліквідні машини забирають миттєво, тільки-но оголошення з'явилося на сайті. Зате ви не переплатили і вибрали машину, яку хотіли, а не яку вам пригнали. І точно не «кота в мішку».