0 800 307 555
0 800 307 555

Розстрочка від Приватбанку

Правила користування сервісом «Оплата частинами»

На комісію я нарвався в перший же день безпроцентної розстрочки. Ось як це вийшло.

«Мобільні телефони в кредит купують тільки дурні», – сказав я на початку березня. І через тиждень купив у розстрочку Meizu Pro 6 Plus. Нещодавній «флагман» htc давно просився на заміну, а умови приватбанківської «Оплати частинами» виглядають спокусливо. Кредит безвідсотковий, комісій немає. Ціна ділиться на кілька платежів. Забираєш товар відразу, розраховуєшся рівними частинами за кілька разів.

У Приватбанку є два типи розстрочки. «Оплата частинами» – безвідсотковий кредит. «Миттєва розстрочка» – дорогий. Приватбанк зробив калькулятор, що наочно показує різницю між розстрочками.

Вивчати «Оплату частинами» я почав після вибору телефону. Дізнався, що послуга доступна тільки користувачам «приватівських» кредиток. Немає ліміту – накопичуй. Або відкривай. У мене ліміту не було. Зате була картка Platinum. На підключення «оплати частинами» йде до доби з моменту затвердження кредитного ліміту. На все пішло кілька годин. Виніс мозок і персональному менеджеру і «Консьєрж-сервісу».

Ліміт «оплати частинами» зазвичай дорівнює кредитному ліміту. Іноді більше, іноді менше. У мене спочатку було однаково, потім банк для чогось збільшив ліміт оплати частинами. Уточнити його можна в «Приват24».

Если заходить в «Приват24» неудобно, то на сайте Приватбанка есть страница для просмотра лимита. После ввода номера телефона банк пришлет сообщение с размером лимита.

Про кількість платежів, на які можна розділити ціну, банк домовляється з магазином. Максимальна розстрочка – 24 місяці. Або 25 платежів, з урахуванням першого. Я таких умов не знайшов, та й вибору не було. Потрібний телефон виявився тільки в "Цитрусі".

«Цитрус» в Ocean Plaza на другому поверсі. Приїхав під закриття. Ціна нормальна, дешевше в той день на зрозумілих магазинах такого телефону не було. Зараз пропозицій більше. Персонал добре знає, як працює «оплата частинами», оформили швидко. Начитався історій про те, що в магазинах неодмінно намагаються заплутати. То запевняють, що потрібно купити щось ще, то намагаються замість «оплати частинами» продати товар через «миттєву розстрочку». Не заплутували. Просто продали телефон. 12 000 гривень стали шістьма платежами по 2 000. У «миттєву розстрочку» телефон обійшовся б сильно дорожче. Замість 2 000 гривень мені потрібно було б платити 2 348 гривень на місяць. У підсумку я заплатив би на 2 088 гривень більше.

Переконайтеся, що вам продають товар через «оплату частинами»

На касі підписав довгий чек. Цей чек – договір з банком.

Банк складає такий договір миттєво. Мої дані у нього є, програма заповнює шаблон договору в момент купівлі. На все пішло хвилин 15-20. Біля каси провів не більше п'яти хвилин.

Переплат немає. Головне – вчасно поповнювати картку. Вчасно – це через календарний місяць після попереднього платежу. Банк постійно нагадує про те, як обійтися без переплат. Про це кажуть у техпідтримці. Про це пишуть в електронному листі після купівлі. 

«Стежте за тим, щоб в день списання щомісячного платежу на картці було достатньо власних коштів, – пише банк. – Якщо власних грошей на картці недостатньо, регулярний платіж спишеться за рахунок кредитного ліміту з комісією 4% від суми платежу».

Моя комісія трохи нижча. Умови кредиту по картках Platinum відрізняються.

День списання – рівно через місяць після купівлі. У мене облік трохи складніший. Перший внесок зробив за рахунок кредитного ліміту. Купив телефон 15 березня. У мене картка Platinum, пільговий період – 30 календарних днів. Мої закінчилися 13 квітня о 23:59. Щоб не платити комісію, поповнив картку 11 квітня. Вніс два платежі. 2000 гривень – борг за минулий місяць, така ж сума – черговий платіж. Плюс все, що витратив у рахунок ліміту.

Приватбанк миттєво зараховує погашення боргу після переказу з картки на картку.

Щоб не забути про поповнення картки, налаштував собі на 12-е число кожного місяця нагадування в календарі Google. Виявилося, марно. Банк нагадав про платіж електронною поштою.

Розстрочка може бути вигідною. Наприклад, якщо впаде курс гривні. Товар імпортний, гривнева ціна до закінчення розстрочки буде вища. Гроші можна покласти на депозит, або купити валюту. У мене два перші вклади лежать на депозиті, решта – в доларах. Відсотків отримаю небагато. Прибутковість «Приват-вкладу» – 7%. Кешбек дав би значно кращий результат.

Розстрочка може бути невигідною. Ґаджети швидко дешевшають. Якщо курс гривні залишиться стабільним, я напевно програю в ціні. Думаю, за півроку телефон втратить в ціні не менше 5%. 500 гривень за два дні я вже втратив. 17 березня «Цитрус» зробив 500-гривневу знижку на точно такий самий телефон, як у мене. На честь дня Святого Патріка. У понеділок ціна повернулася до 12 000.

Розстрочка – складний спосіб витратити гроші. Справа не тільки в графіку. Найпростіший випадок – зовсім не чіпати кредитний ліміт, поповнюючи картку напередодні платежу. Складніше тим, хто використовує кредитну картку і для інших цілей. Комісії не буде тільки якщо чергова частина списується зі своїх грошей клієнта. Але якщо є борг, то банк спише в його рахунок будь-яке поповнення картки. Це скорочує термін пільгового періоду до дати внесення чергової частини платежу. І ускладнює облік.

Я попався саме на складнощах обліку. Перед купівлею обнулив баланс, щоб зробити перший платіж з кредитного ліміту. І зовсім забув про регулярний переказ на картку сина. Згадав тільки вранці. Банк перевів потрібну суму. І взяв 3,1% комісії.

Невелика втрата, але висновки зробив. Переналаштував всі регулярні платежі на дебетову картку.

Як користуватися оплатою частинами

  1. Заздалегідь відкладіть гроші на черговий платіж. Краще взагалі всю суму

  2. Вимкніть регулярні платежі з картки, якщо користуєтеся кредитним лімітом

  3. Налаштуйте нагадування про чергові платежі в календарі. Приватбанк надсилає електронні листи, але краще перестрахуватися