Що робити, якщо банкомат не видав гроші?
А банк їх списав...
Люди, з якими це сталося вперше, одразу губляться. Дехто взагалі впадає в паніку, особливо якщо гроші були потрібні терміново і на картці більше не залишилося коштів.
Що ж треба робити в цій ситуації і як правильно вчинити? Finance.ua розповість.
Більше актуальної інформації – в нашому телеграм-каналі. Також у нас є сторінка в Instagram.
Ваші кошти нікуди не зникнуть. Ситуація, коли банкомат із тієї чи іншої причини не видає готівку, періодично трапляється. І в банках вже давно відпрацювали механізм, як правильно діяти, щоб вирішити проблему.
Якщо ж ви панікуватимете, постраждають насамперед ваші нерви.
Найчастіше банкомат правильно визначає стан «невидачі» грошей та посилає команду на «скасування списання».
В цьому разі через 15-20 хвилин списана сума просто повернеться на ваш рахунок. І ви зможете знову спробувати зняти її, але, звісно, вже в іншому банкоматі.
Як бачите, якщо почекаєте деякий час, ви просто відбудетеся легким переляком. І жодних додаткових дій у цьому разі робити не потрібно.
Найнеприємніше, коли, почекавши належні 15-20 хвилин, ви все ж таки переконаєтеся, що гроші списалися остаточно і швидкого повернення їх не передбачається. Таке справді може статися з низки причин.
Наприклад, автор багато років тому мав досвід подібної ситуації: замовивши на отримання 355 гривень (як бачите, це було дуже давно. – Ред.), він отримав з банкомату Приватбанку… лише 5.
Інші 350 благополучно застрягли на виході з пристрою видачі купюр (диспенсер), і витягти їх було неможливо.
Через певний час купюри благополучно «затягнуло» назад, і вони впали в спеціальну касету для подібних купюр, яка називається «реджект-касета» (інша назва – «диверт-касета»).
Гроші з банкомату нікуди не зникли, вони просто не дійшли до отримувача.
Подібні суми витягуються з цієї касети після інкасації банкомату та обліковуються касирами, про що складається спеціальний акт.
Що ж робити в цьому випадку? Необхідно відразу ж звернутися або до найближчого відділення банку, який видав картку, або на «гарячу лінію» (службу техпідтримки) та подати заяву, в якій викласти ситуацію, а саме:
- коли ви намагалися зняти гроші?
- яку суму ви намагалися зняти?
- де розташований банкомат (точна адреса)?
- якому банку він належить?
У Приват24 подібну заявку можна подати автоматично. Для цього достатньо написати в онлайн-чаті слова «Банкомат не видав гроші» або щось на кшталт цього (слова аналізуються спеціальною програмою). Вам буде запропоновано відповісти на кілька запитань, зокрема назвати дату неуспішної операції.
Найпростіша ситуація, якщо і картка, з якої знімалися гроші, і банкомат належать одному банку. Тоді подана вами заява буде одразу прийнята в роботу. і після інкасації потрібного банкомату та складання акту про наявність купюр у реджект-касеті кошти будуть зараховані вам на картку.
Зазвичай на це йде до двох тижнів: все залежить від того, як часто користуються банкоматом і як швидко в ньому закінчаться гроші.
Якщо банкомат розташований у людному місці (наприклад, у торговому центрі), то інкасацію можуть здійснити і через 2-3 дні, і тоді кошти повернуться набагато швидше.
Гірше, якщо банкомат розташований у важкодоступному, маловідвідуваному місці. Тоді час до наступної інкасації може перевищити тиждень.
Але у будь-якому разі кошти буде повернуто на картковий рахунок.
Набагато складнішою буде процедура повернення, якщо гроші намагалися зняти у «нерідному» банкоматі.
У цьому випадку відповідна служба банку-емітента картки надсилає запит на банк-власник банкомату. На складання запиту, його розгляд (а він може відбутися лише після того, як відповідний банкомат було інкасовано), складання та надсилання відповіді може піти до місяця.
Але навіть у цьому випадку турбуватися за збереження своїх грошей не варто. Після того як буде проведено розслідування та отримано докази, що ви цю суму не отримали, кошти вам повернуть.
Втім, випадки, коли гроші можуть зникнути, все ж таки трапляються. Але пов'язані вони не зі збоєм у роботі банкоматів, а з діями шахраїв.
У ЗМІ неодноразово публікувалися різні схеми «порівняно чесного відібрання грошей». Наприклад, помітивши банкомат, що розташований «на відшибі», шахраї змащують віконце пристрою для видачі купюр клейкою рідиною або навіть наклеюють двосторонній скотч.
При видачі купюри застрягають і не виходять.
Після того як жертва відходить від банкомату, шахрай підбігає і, прочинивши віконце диспенсера, виймає ті банкноти, що прилипли.
Але таке можливе лише у певних старих конструкціях банкоматів, де шторка диспенсера не блокується після неуспішної видачі. Тому подібний прийом, який був колись популярним, зараз майже не зустрічається.
А от ситуації, коли банкомат починає «тупити» з тієї чи іншої причини, внаслідок чого кошти хоч і видаються, але зі значною затримкою, зустрічаються.
Тому варто у разі неуспішної видачі почекати хвилин 5 (щоб гроші не забрав наступний клієнт банкомату) і переконатися, що гроші все ж таки не виїхали.
Після цього спробувати відкрити шторку віконця диспенсера (найчастіше вам не вдасться цього зробити), і тільки після цього чекати 15 хвилин і перевіряти свій картковий рахунок.
Якщо гроші не повернулися – йдемо писати заяву на повернення. Якщо її не подати, гроші вам точно не повернуть.