0 800 307 555
0 800 307 555

Автоматизація бізнесу: як вона допомагає заробляти більше

Та чи вдалося українським сервісам витіснити з вітчизняного ринку російський продукт

Автоматизація бізнесу – це використання програмного забезпечення та сучасних технологій для виконання рутинних завдань. Завдяки автоматизації звільняється час і ресурси для стратегічніших цілей.
Зміст

Автоматизувати можна багато аспектів ведення бізнесу. Наприклад:

  • маркетинг – різноманітні, зокрема, E-mail розсилки, ведення соціальних мереж, аналітика даних;
  • продажі – CRM-системи, обробка замовлень, онлайн-платежі;
  • обслуговування клієнтів – чат-боти, віртуальні асистенти, бази даних;
  • бухгалтерія – облік, податкова звітність, розрахунок зарплати;
  • управління проєктами – планування завдань і відстеження прогресу, комунікація з командою тощо.

Завдяки автоматизації підвищується продуктивність, адже максимальне спрощення рутинних завдань звільняє час для важливішої роботи.

Окрім того, автоматизувавши процеси, можна знизити витрати через скорочення адміністративних або ж витрат на персонал, враховуючи, що автоматизовані системи можуть виконувати завдання з більшою точністю, ніж люди.

Бізнеси, що максимально автоматизують процеси, – конкурентоспроможніші на ринку. Адже таким бізнесам потребується менше часу для задоволення потреб клієнта, а час, як відомо, – це гроші.

Зрештою, автоматизація може допомогти швидше й ефективніше розв'язувати проблеми клієнтів. Задоволений клієнт – не тільки кінцева мета будь-якого бізнесу, а й додаткові переваги, як, скажімо, відгуки та рекомендації зокрема «сарафанним радіо» – найстарішим способом обміну інформацією, який не залежить від машинних алгоритмів.

Серед ризиків, пов’язаних з автоматизацією бізнесу, окрім людського фактора, коли співробітники опираються змінам, можна загалом акцентуватися на вартості продуктів і технічних проблемах, пов’язаних із впровадженням програмного забезпечення. Утім, сьогодні вітчизняний ринок сервісів для автоматизації бізнес-процесів пропонує гнучкі умови для будь-яких потреб і бюджетів.

Finance.ua поспілкувався з представниками трьох популярних в Україні CRM-систем на тему автоматизації. У цій статті розповімо, чим вони можуть допомогти бізнесу, які переваги надають, і чи вдалося українським сервісам витіснити з вітчизняного ринку російський продукт.

NetHunt CRM

За словами керівника українського регіону NetHunt CRM Дмитра Тянуліна, їхні клієнти працюють у галузях IT, будівництва, логістики, маркетингу, консалтингу й інших. Тобто NetHunt CRM підходить для бізнесів із багатьох сегментів.

«Існує думка, що CRM-система потрібна тільки великим компаніям. Та це не так! Якщо ви продаєте й у вас у штаті є хоча б 1-2 менеджери з продажу – впроваджуйте CRM. Так ви вже з перших кроків займетеся систематизацією процесів, збереженням і нарощуванням клієнтської бази

Наша CRM-система є надзвичайно гнучкою. Організації різних типів діяльності (від приватних компаній до неприбуткових організацій) та розмірів (від стартапів до великих бізнесів) можуть легко налаштувати NetHunt CRM під свої специфічні потреби», – наголошує Дмитро Тянулін.

Тобто NetHunt CRM – максимально гнучка CRM-система, яка адаптується під процеси й особливості компанії, а не навпаки.

Що якісно вирізняє NetHunt CRM – вона об’єднує всі заявки та канали комунікації в одній системі. Дані із сайту, вебформ, соціальних мереж і телефонії автоматично потрапляють до NetHunt CRM. Жодна заявка не залишиться без уваги.

Також завдяки інтеграціям з усіма популярними в Україні месенджерами (Telegram, WhatsApp, Viber, Instagram, Facebook Messenger), усе листування буде в одному місці.

Окрім того, NetHunt CRM має унікальну інтеграцію з LinkedIn. З її допомогою можна автоматично додавати профілі осіб або компаній з LinkedIn у CRM-систему – усі доступні дані про людину чи організацію (посаду, розмір, індустрію тощо) з LinkedIn у їхній профіль в системі.

NetHunt CRM має потужний функціонал автоматизації бізнес-процесів і дозволяє:

  • створювати заявки з різних джерел (сайтів, листів, месенджерів, дзвінків) та обробляти їх за одним сценарієм;
  • розподіляти заявки рівномірно між фахівцями з продажу та додавати їх у воронку продажів;
  • оновлювати статуси угод, надсилати нагадування та призначати актуальні завдання для кожного етапу воронки;
  • відстежувати відкриття листів або переходи за посиланнями;
  • підігрівати ліди за допомогою ланцюжків автоматичних і персоналізованих листів.

«Час ваших фахівців – це гроші. Навіщо витрачати його на рутинні завдання та мікроменеджмент, якщо можна автоматизувати та сфокусуватися на активностях, що приносять дохід?», – каже Дмитро Тянулін.

Загалом NetHunt CRM допоможе:

  • Розуміти в якому стані перебуває бізнес та збільшувати прибутки, адже візуалізовані процеси та воронка продажу підкажуть на яких етапах виникають проблеми та допоможуть їх вирішити.
  • Усунути затримку в обробці заявок – щойно лід потрапляє до CRM, система автоматично закріплює за ним відповідального менеджера з продажів, сповіщає останнього про потенційну угоду, і підказує, що треба зробити на даному етапі.
  • Забути про хаос у комунікаціях, бо NetHunt CRM обʼєднує всі канали комунікації та дозволяє керувати ними з однієї вкладки.
  • Оцінювати найефективніші канали залучення лідів і, відповідно, масштабувати або зупиняти кампанії та певні активності.
  • Контролювати ефективність команди продажу через побудову звітів, щоби бачити хто скільки обробляє заявок, закриває угод, на яку суму, на який середній чек тощо.

Тим, хто досі сумнівається в перевагах автоматизації, NetHunt CRM пропонує безоплатно спробувати свій продукт.

«З нами ви зможете автоматично надсилати персоналізовані листи, контролювати процес продажів від А до Я і зберігати дані про клієнтів в одному централізованому місці», – наголошує Дмитро Тянулін.

SalesDrive

SalesDrive – це українська CRM-система для інтернет-магазинів, заснована ще в 2012 році. Торік SalesDrive була визнана найкращою українською CRM-системою та відзначена як «Вибір країни 2023» Top Ukrainian Award 2023.

CRM-система SalesDrive дозволяє автоматизувати обробку замовлень, вести документацію, відстежувати статуси ТТН, вести облік складу та фіксувати комунікації з клієнтами – дзвінки, SMS, месенджери, email.

«CRM-система SalesDrive фокусується на автоматизації роботи інтернет-магазинів. У нас є готове рішення, яке дозволяє швидко та дешево автоматизувати продажі й склад для інтернет-магазинів. Інтернет-магазину не підійде загальна CRM типу Pipedrive. SalesDrive – це саме та система, яка закриє всі потреби в інтернет-продажах», – розповідає керівник CRM SalesDrive Олексій Стеклов.

Система SalesDrive легко налаштовується, має вбудовані функції та інтеграції:

  • сайти на Хорошоп, OpenCart, WordPress, Weblium, PrestaShop;
  • маркетплейси Prom, Rozetka, Алло, Zakupka, Kasta, Hubber;
  • служби доставки Нова Пошта, Укрпошта, точки видачі Rozetka;
  • системи комунікації з клієнтами та розсилки: SMS, Viber, Telegram, Instagram Direct та Facebook Messenger, E-mail;
  • IP-Телефонія – готові інтеграції практично з усіма українськими віртуальними АТС: Binotel, Phonet, UniTalk, RingoStat, LiraX, StreamTelecom, мобільна АТС Київстар, АТС Zadarma;
  • фінансовий облік та платежі ПриватБанк, monobank, Liqpay, WayForPay;
  • РРО, фіскальні чеки – інтеграція з Checkbox;
  • ведення складу.

У 2023 році SalesDrive вдосконалила свій продукт, додавши інтеграції та нові функції, такі як:

  • онлайн-рахунки Liqpay, monopay, WayForPay;
  • листування в чатах Rozetka і Prom;
  • повернення і переадресація Нової Пошти;
  • масова розсилка по чатботах Viber і Telegram;
  • інтеграція з маркетплейсами OLX і Etsy.

Окрім того, SalesDrive має функціонал планування наступних контактів з клієнтом, обліку робочого часу, розмежування доступу, формування звітів, аналізу рекламних кампаній тощо. З повним переліком можливостей можна ознайомитися на сайті компанії.

«Автоматизація особливо важлива для інтернет-магазинів, які продають на декількох платформах, і мають понад 10 замовлень на день. Коли інтернет-магазин починає працювати, то при малих об’ємах все робиться вручну. А коли кількість товарів і замовлень починає зростати, то управління складом на декількох майданчиках, управління великою кількістю замовлень стає неможливим без CRM для інтернет-магазинів. Також автоматизація в CRM стає особливо актуальною, якщо у власника інтернет-магазину є декілька співробітників. CRM дає структуру одночасної роботи декількох менеджерів і працівників складу, а керівнику – інструменти контролю», – пояснює керівник CRM SalesDrive Олексій Стеклов.

Що якісно вирізняє SalesDrive – вони пропонують безболісний перехід з інших, зокрема російських CRM-систем, як, наприклад, Bitrix24.

«Сьогодні російські CRM помітно втратили свої позиції, однак все ще багато користувачів в Україні користуються Bitrix24. Водночас вітчизняний ринок CRM під час повномасштабної війни різко змінився. російські компанії втратили до 70% своєї аудиторії. Українські ж CRM-системи нарощують клієнтську базу та зміцнюють лідерські позиції.

Вітчизняні компанії не лише конкурують з російськими, але й випереджають їх, пропонуючи високоякісні й інноваційні рішення в умовах сучасних викликів. Український ринок CRM стає важливим елементом технологічного розвитку країни під час складних соціально-економічних умов», – наголошує Олексій Стеклов.

CRM SalesDrive пропонує новим клієнтам безкоштовний демо-доступ до повного функціонала на 14 днів з можливістю одразу налаштувати для себе всі необхідні інтеграції з допомогою персонального менеджера.

«Ми робимо все, щоб перехід на нашу CRM був максимально простим і швидким для клієнта», – наголошує керівник SalesDrive Олексій Стеклов.

OneBox OS

OneBox OS – це комплексне українське рішення для управління взаємовідносинами з клієнтами. Найцікавіше, що систему можна налаштувати абсолютно під будь-яку нішу.

«OneBox OS є конструктором. Його можна підлаштувати під будь-який сегмент і за необхідності через розробників розширити функціонал за допомогою доробок. Виділити якийсь сегмент складно, адже, по факту, наша система розрахована на майже будь-який сегмент від малого до великого бізнесу», – пояснює директор OneBox OS Олександр Чижик.

Тобто кожен може зібрати свою систему самостійно – тільки те, що потрібно для найефективнішого вирішення бізнесових процесів і задач. Змінювати додатки, програмувати та налаштовувати систему під свій бізнес можна самостійно за документацією OneBox OS або ж за допомогою сторонніх компаній чи навіть індивідуальних розробників.

Така гнучкість дозволяє використовувати продукт OneBox OS айтівцям, юридичним, фінансовим, медичним компаніям, салонам краси, шлюбним агенціям, готелям, освітнім установам і багатьом іншим галузям.

В додаток від OneBox OS легко інтегрується наявне в компанії програмне забезпечення або ж зовнішні сервіси: IP-телефонія, популярні месенджери, платіжні сервіси, онлайн-карти, органайзери тощо.

«OneBox OS – це хмарна платформа, послуги якої відповідають сучасним стандартам безпеки. Ми оновлюємо засоби захисту під час кожного релізу та пропонуємо багатофакторну ідентифікацію, брандмауери, шифрування даних і контроль ідентифікації та доступу. Наше ПЗ доступне для Android та iOS-пристроїв, у хмарі та на локальному сервері», – звертає увагу директор OneBox OS Олександр Чижик.

Найпривабливіший бік OneBox OS – можливість отримати свою CRM-систему безкоштовно. Річ у тім, що додатки від OneBox OS і сама хмарна платформа OneBox OS є безкоштовними, без обмежень у часі, без обмежень за кількістю користувачів, без прямого обмеження за даними та можливостями.

На хмарній платформі OneBox OS можна безкоштовно встановити всі офіційні додатки OneBox і так само безкоштовно зберігати до 1000 мегабайтів даних. Коли або якщо цей ліміт вичерпається – тоді почне стягуватися плата за обробку даних. За бажанням можна залишитись на тарифікації за дані, купити пакетне рішення з оплатою за хмарного користувача, або коробкове рішення на свій сервер.

Окрім того, OneBox OS надає допомогу при міграції з інших CRM-систем.

«Наші партнери здійснять перенесення наявних даних і бізнес-процесів, виконають необхідні програмні доробки та адаптують їх під нашу платформу, проаналізують раніше виконані налаштування та проведуть детальну консультацію щодо експлуатації платформи OneBox OS», – пояснює Олександр Чижик.

Чи досі російські CRM-системи популярні в Україні

Після початку повномасштабного вторгнення росії в Україну, українські бізнеси, які користувалися російськими CRM-системами, почали шукати їм гідну альтернативу та хотіли якнайшвидше перейти на ті, що не повʼязані з країною-агресором.

«На жаль, за останніми оцінками аналітиків, російськими програмами все ще користується понад 70% українського бізнесу. Попри включення російських компаній до санкційних списків, російський софт – із новою назвою, зареєстрований як нова юрособа та ТМ за кордоном, наявний в Україні.

Це проблема із якою нам доведеться боротися на законодавчому рівні, якщо ми хочемо назавжди викорінити все російське з українського бізнесу.

CRM-система – це серце кожного бізнеса. Продовжувати зберігати дані клієнтів у ворожій CRM-системі не просто неправильно, а й небезпечно, адже у CRM міститься клієнтська база або чутлива інформація про транзакції», – пояснює керівник українського регіону NetHunt CRM Дмитро Тянулін.

«Іще навіть рік тому український ринок CRM очолювали російські сервіси, насамперед Bitrix24 та AmoCRM. Позиції вони втратили, однак все ще багато користувачів в Україні користуються тією ж Bitrix24. Частка українських CRM збільшилася у 2,5 раза, але, попри це, ринок ще не повністю позбувся російських продуктів», – додає керівник CRM SalesDrive Олексій Стеклов.

Про втрату російськими сервісами лідерських позицій свідчить і статистика популярності CRM-систем в Україні за грудень 2023 року, до якої апелює Стеклов:

CRM

Грудень 2022, кількість запитів

Грудень 2023, кількість запитів

Зміни популярності

Bitrix24

27400

20800

-24%

Zoho

11390

11870

+4,2%

SalesDrive (Україна)

5190

7150

+37,8%

SalesForce

5460

4440

-18,7%

LP CRM (Україна)

1540

3420

+122%

Мой склад

3290

3220

-2,1%

AmoCRM

2810

2800

-0,4%

Pipedrive

2270

2700

+18,9%

Tallanto

1920

2420

+26%

Creatio (Україна)

1830

2210

+20,8%

KeepinCRM (Україна)

1800

2050

+13,9%

Odoo

2040

3290

+61,3%

Onebox

1950

1190

-39%

YCLIENTS

490

1010

+106%

TradeEVO (Україна)

280

510

+82%

Perfectum (Україна)

460

820

+78%

«Джерело оцінки популярності систем: кількість брендових запитів з України в Google, Google Ads Keyword Planner. Статистика є загальнодоступною для перевірки будь-яким користувачем», – пояснює Олексій Стеклов.

Водночас, як каже Дмитро Тянулін, перехід на іншу CRM – це відповідальний крок:

«Лячно інвестувати в систему, яка не підійде по функціоналу, боязно втратити дані в процесі перенесення, не хочеться звикати до нового інтерфейсу тощо. Але, якщо правильно підготуватися до процесу, ситуація перестає бути складною.

У нас є багато прикладів успішних кейсів клієнтів, які швидко й безболісно перейшли на нашу систему з російських продуктів. Частина з них виграла від цього переходу завдяки унікальному функціоналу, який компанії змогли впровадити. Команда підтримки NetHunt допоможе правильно налаштувати систему, здійснити міграцію даних із попередньої CRM».