0 800 307 555
0 800 307 555

Власне авто, таксі чи каршеринг – що вигідніше?

Ми порівняли три способи пересувань Києвом

Мене звати Валерій, я – киянин. Незважаючи на карантин, щоранку мені доводиться їздити на роботу, а ввечері назад. Відстань в один бік – 10 км. Зараз я проїжджаю її на своєму авто. Вивчивши досвід п'яти останніх років його використання, я зрозумів, що у 80% випадків це саме поїздки на роботу. Але сьогодні для цього зовсім не обов'язково мати особистий автомобіль. Є альтернативи: таксі і новий сервіс – каршеринг. Я вирішив порахувати, у скільки мені обійдеться їх використання, порівняти з витратами на авто і вирішити, чи є взагалі сенс в його утриманні.
Зміст

Я не заробляю візництвом собі на життя. Дачі, на яку доводиться регулярно їздити, у мене немає. Дітей в школу теж возити не потрібно (пощастило – вона поруч). Питання: навіщо я взагалі купував машину? Все просто – люблю пересуватися з комфортом. Раніше замінити особисте авто могло тільки таксі, але я був упевнений, що це набагато дорожче, і в своєму рішенні мати автомобіль був твердий. Але поява каршеринга змусила мене в цьому засумніватися. Я взяв калькулятор і провів невелике дослідження, яким вирішив поділитися з Finance.ua. Можливо, комусь ці обчислення будуть цікавими.

Власне авто

Наприкінці 2012 року я купив новий корейський кросовер Hyundai Tucson з дволітровим двигуном за $22000. За курсом 8 покупка обійшлася в 176000 гривень. Зараз я зможу продати його приблизно за половину первісної вартості: $11000 або 313 500 гривень (за курсом 28,5). Останню суму я буду вважати витратами на амортизацію авто за 8 років користування.

Дорога дім-офіс-дім – це 20 км щодня. 49 тижнів по 5 разів на тиждень – разом 4900 км тільки на поїздки на роботу. Але середньорічний пробіг у мене вийшов, звичайно ж, більший – близько 6000 км. Іноді доводилося виїжджати в місто у справах. Плюс кілька разів влітку їздили сім'єю відпочивати під Одесу.
Отже, пробіг за 8 років – 48000 км.

Автомобіль проходить щорічне техобслуговування, перевзувається з зими на літо і навпаки, миється, для нього купуються омивачі для скла. Ці та інші автолюбительські витрати, за моїми розрахунками, виливалися приблизно в 6000 гривень на рік або 48000 за 8 років.

Тепер про витрати на бензин. Середня витрата при їзді в міському циклі – 11 л/100 км. Тобто щороку доводилося заправляти в машину 660 літрів бензину. Я майже завжди заправляюся в одній мережі АЗС і оплачую паливо карткою з кешбеком. Ще у мене є звичка щомісяця зберігати виписки за своїми банківськими картками. Тому суми, витрачені на бензин, будуть навіть не приблизні, а точні. Вийшла ось така картина:

Отже, сумарні витрати на експлуатацію автомобіля і його амортизацію за 8 років становлять 475 383 гривень. Розділивши їх на 48 000 км, які пробігла машина, отримуємо 9,90 гривень – у стільки мені обійшовся кожен кілометр шляху на особистому авто.

Каршеринг

Каршеринг – це один з видів оренди автомобіля. Однак, на відміну від звичайної оренди, каршеринг призначений насамперед для тих, кому машина потрібна на короткий строк. При цьому оплачується тільки час фактичного користування автомобілем.

У Києві таку послугу надає компанія Getmancar. Орендувати авто в ній може будь-який клієнт у віці від 21 року і з досвідом водіння від двох років. Вартість залежить від класу авто і тарифу.

Є тариф «Динамічний", за якого оплата проводиться щохвилини. З 7:00 до 23:00 ціна хвилини користування становить 2-4 гривні (залежно від попиту). При цьому включено пробіг 50 км. Якщо проїхати далі, то за кожен зайвий кілометр доведеться доплатити 4,5 гривні.

Цей тариф підійде тим, хто точно знає, скільки потрібно проїхати, і впевнений в тому, що не застрягне в заторах. Для поїздок на роботу і з роботи він підійде тільки, якщо їхати рано вранці і пізно ввечері.

Є також абонементи: «Погодинний» і «Добовий». Останній я не розглядав взагалі (мені він просто не потрібен). З погодинних найкращий коштує 75 гривень за 1 годину поїздки. При цьому відстань – не більше ніж 10 км. За кожен зайвий кілометр доведеться доплатити 4,5 гривні. Цей тариф більше підійде для тих, кому часто доводиться повзти нескінченними київськими заторами і тягучками. Витрати на паливо включені в обох тарифах.

Тариф «Погодинний", як на мене – найоптимальніший варіант для поїздок на роботу і назад. З ним вартість одного кілометра виходить 7,50 гривень.

Думаю, для тих, хто їздить тільки на роботу і назад, це досить непогано. Звичайно, якщо і дім, і офіс розташовані в пішій доступності від місць паркування каршерингових автомобілів. У моєму випадку і точка А, і точка Б були в пішій доступності від паркувальних майданчиків, тому я орієнтувався саме на цей варіант.

Орендувати авто можна і в інших компаніях (не каршеринг), але скрізь, куди я телефонував, тариф був подобовий, який мені не підходить. Для їзди на роботу і назад це невиправдано дорого. Наприклад, прокат автомобіля економ-класу у компанії TopRent обійдеться мінімум в $28 за добу або 798 гривень. І то, якщо брати машину мінімум на 2-3 доби. При цьому за бензин доведеться заплатити окремо. При оренді на 4-9 діб ціна знижується до 25%, але якщо в якийсь із днів машина вам не знадобиться, доведеться оплачувати її простій. У каршерингу тарифна політика набагато гнучкіша.

Таксі

Прораховуючи варіант з таксі, я орієнтувався на такі сервіси, як Uber і Uklon. В обох поїздка в один бік обійдеться в 100-110 грн. Бувають, звичайно, ситуації, коли пів міста стоїть в заторах, і тариф подвоюється, але в таких випадках простіше їхати на метро.

Отже, 1 км на таксі обходитися в середньому в 10-11 гривень. Це на третину дорожче, ніж каршеринг.

Громадський транспорт

Часом мені доводиться їздити і на громадському транспорті, тому для повноти картини прорахую і цей варіант. Робочий офіс розташований недалеко від метро, і коли авто в сервісі або столиця скута пробками, то простіше покататися в підземці. Але до неї ще потрібно дістатися. Це я можу зробити на маршрутці або швидкісному трамваї. І там, і там проїзд коштує 8 гривень. У стільки ж обійдеться проїзд у підземці. Тобто в моєму випадку 1 кілометр шляху на громадському транспорті коштує 1,6 гривні.

Але, якщо розрахунки за попередніми варіантами універсальні для всіх мешканців столиці, то громадський транспорт – суто окремий випадок. Все залежить від місця проживання та пункту призначення. Адже може бути так, що для того, щоб проїхати на ньому 5 км, доведеться їхати на чотирьох його видах, роблячи три пересадки, і віддати 32 гривні або навіть більше. А можна проїхати через все місто всі 20 км тільки на метро, заплативши всього 8 гривень, якщо живеш і працюєш біля станцій.

Висновок

У підсумку у мене вийшла така картина:

Громадський транспорт я сюди не включав. Оскільки, як я вже говорив, ціную комфорт пересування і намагаюся користуватися ним в крайніх випадках. А сьогодні, в умовах пандемії, це актуально як ніколи.

Що до самих цифр, то для мене стало несподіванкою те, що витрати на своє авто практично ідентичні витратам на таксі. А каршеринг взагалі змусив задуматися над продажем автомобіля, який з кожним роком девальвує, а гроші покласти на банківський депозит.

В цілому ж мої міркування щодо цього такі:

  1. Якщо ви хочете повної свободи пересувань, якщо машина вам потрібна часто і ви їздите на далекі відстані, то потрібен свій автомобіль. Тут без варіантів.
  2. Якщо вам, як мені, авто потрібно нечасто і плануються короткі поїздки за одним і тим самим маршрутом, то найкращий варіант – каршеринг. Він дешевший за таксі і дає більшу свободу. З ним можна попутно вирішувати інші проблеми: завезти дитину в школу або на секцію, заїхати за продуктами в супермаркет. З таксі так вже не вийде (точніше вийде, але буде дорогувато).
  3. Таксі – щось середнє між двома першими варіантами. У моєму випадку воно вийшло еквівалентним утриманню свого авто. Але, пересівши на таксі, ти забуваєш про всі клопоти автолюбителя. Воно дорожче, ніж каршеринг, але у нього є і свої переваги: поки тебе везе водій, можна займатися своїми справами, плюс таксі приїде туди, куди скажеш. Тобто вам не доведеться шукати найближчу каршерингову парковку.