0 800 307 555
0 800 307 555

Піднебесна підробок. Як китайцям вдається заробляти на копіях відомих брендів

І які бренди підробляють найчастіше

Наприкінці минулого століття Китай здобув славу виробника дешевої неякісної продукції та дешевих підробок світових брендів. Справді, і до сьогодні китайці займаються копіюванням різноманітної продукції. Але є одна велика відмінність від 1990-х. Тепер ці підробки можуть бути якісно виготовлені та дорого коштувати.
Зміст

Finance.ua з’ясував, як сьогодні працює індустрія виготовлення підробок у Китаї та як бренди змушені боротися з фальсифікатом.

Доступна також відеоверсія цього матеріалу 👇

Де найчастіше продають підробки

У Звіті про стан захисту брендів, який опублікували у лютому 2023 року, вказано, що з підробкою своєї продукції зіткнулися 68% брендів, які працюють за моделлю DTC (тобто продають товари безпосередньо покупцям).

Під час дослідження опитали 295 представників брендів DTC по всьому світу. Майже чверть з них зізналися, що не мають достатньо ресурсів, щоб запобігати підробкам. Ще у 29% опитаних брендів не було належної стратегії боротьби з порушенням прав інтелектуальної власності.

Сплеск торгівлі підробками брендів стався ще й через пандемію COVID-19. Річ у тім, що через карантинні обмеження збільшилися обсяги електронної торгівлі. 74% опитаних брендів зізналися, що зіткнулися зі збільшенням кількості контрафактних товарів з початку пандемії.

Найчастіше підроблену продукцію продають на великих торговельних майданчиках, серед яких:

  • Amazon;
  • eBay;
  • Alibaba;
  • Taobao

Виробники зізнаються, що два останні ресурси – найскладніші для видалення підробленої продукції.

З 12% брендів, які не звернулися до суду за видаленням підробок, більшість заявили, що не зробили цього, бо виробники контрафактної продукції перебували за межами їхньої юрисдикції.

Скільки підробок виготовили у 2022 році

Як відомо, Китай – серед лідерів за створенням підробок у світі. У звіті Amazon про захист бренду, який був опублікований у квітні 2023 року, йшлося про те, що загалом торік у світі було вилучено 6 млн підробок у результаті розслідування понад 1300 злочинців у США, Великій Британії, ЄС та Китаї.

Крім того, під час дослідження вдалося з'ясувати, що у 2022 році було припинено понад 800 тисяч спроб створити нові акаунти для продажу. Порівняно з попередніми роками це число помітно знизилося (2,5 млн спроб у 2021 році та 6 млн спроб у 2020 році).

Загалом, протягом минулого року кількість дійсних повідомлень про порушення, подані брендами в реєстрі брендів Amazon, скоротилася більш ніж на 35%.

Як працює індустрія підробок в Китаї

Міф про те, що китайці створюють товари незадовільної якості, давно зруйнований. Розвиваючи свої індустрії, Китай скористався принципом «перехід кількості у якість».

Так, наприклад, протягом останніх років в Піднебесній почали виробляти конкурентоспроможну електроніку з високою доданою вартістю. Вона вже захопила світові ринки та, наприклад, у США 65% придбань усієї побутової техніки – з Китаю.

Однак від виробництва підробок китайці відмовлятися не поспішають. Проте їх зараз можна назвати підробками нового покоління. Адже вони виготовлені досить якісно, а за придбання таких речей доведеться дорого заплатити. Якщо раніше ціна за підробку могла бути нижчою на 50-90%, то зараз різниця може бути не такою відчутною і становити всього 20-30%.

Якість підробок – ще один головний біль для топбрендів. Адже тепер їм потрібно постійно протистояти цьому та фактично конкурувати на ринку з такими товарами.

А от у виробників, які займаються виготовленням високоякісних підробок, справи йдуть непогано. Один з таких підприємців у неофіційному інтерв’ю китайському діловому виданню Yicai розповів, що продаж контрафактної продукції можна назвати по-справжньому бездоганним.

Він зауважив, що його фабрики спеціалізуються на виробництві сумок та одягу, а деякі навіть працюють у субпідряді з відомими брендами. Через це для виробництва підробок вдається використовувати першокласні технології.

«Якщо ви хочете виробляти високоякісні люксові підробки, чи то сумки, чи то одяг або що завгодно, ви можете це зробити. Просто якість виконаної роботи залежить від того, скільки ви готові витратити на виробництво», – пояснив виробник.

Якщо все так добре із китайськими підробками, то чому ж в Україні можна знайти багато товарів з країною виробництва Китай, але поганої якості?

Все через низьку платоспроможність українців. Річ у тім, що замовляючи товари у китайських виробників, вітчизняні імпортери просять максимально економити на виготовленні, щоб в кінцевому результаті знизити ціну на полицях магазинів.

Які найуспішніші бренди якісно підробляють китайці

Багато українців можуть пригадати, як бачили на ринку копію популярного бренду кросівок, але з чудернацькими назвами на кшталт «Abibas». Це не дивно, адже одними із найпопулярніших підробок китайців вже багато років є виготовлення копій спортивного взуття таких фірм, як:

  • Nike;
  • Adidas;
  • Reebok;
  • Puma.


Фото: thedeffest.com

Також зі взуття багато підробок UGG Australia, Timberland і Converse.

Щодо речей, то китайці часто вдаються до підробок популярних західних брендів, таких як:

  • Lacoste (особливий акцент роблять на копіюванні футболок-поло і сумок);
  • Tommy Hilfiger;
  • Diesel;
  • Armani Jeans;
  • Calvin Klein Jeans;
  • Polo by Ralph Lauren;
  • Guess.

Також серед лідерів за підробками багато років є дизайнерські сумки – Lady Dior, Chanel 2.55, Hermes Birkin і Kelly, Louis Vuitton і Michael Kors. Такі копії можна купити не лише на ринку, але і в бутиках у торгових центрах. І коштувати там вони будуть недешево.

Цікаво, що після випуску iPhone 14 Pro Max восени 2022 року, китайці вдалися до підробки і флагманського смартфона Apple. Його назвали i14 Pro Max і продавали лише за $70. Водночас вартість iPhone 14 в США стартувала від $1000.

На перший погляд, неозброєним оком відмінності помітити досить важко. Але параметри та функціонал такого смартфона помітно відрізнялися. Наприклад, в основній системі камер був розташований 8-МП головний сенсор, який доповнений селфі-камерою на 5 Мп.


Фото: Gizmochina


Фото: Gizmochina

Українські бренди теж вже на гачку

В інтернет-магазині китайських товарів Aliexpress помітили підробки й українських брендів. Так, у Піднебесній настільки сподобалися годинники українського бренду RIDER1991, що їх вирішили скопіювати.

В RIDER1991 навіть пожартували, що «здобули славу» і їм «приємно», що їхні годинники підробили китайці. Однак цей товар закликали не купувати.

«Ви все ж не ризикуйте купувати цю дешеву підробку, вона нічого спільного з RIDER1991 не має. І вже точно над якістю або сервісом ніхто не заморочувався», – наголосив український бренд.


Фото: RIDER1991

Як бренди борються з китайськими підробками

Така боротьба відбувається на різних рівнях – від магазину конкретного виробника до найбільших у світі інтернет-платформ.

Багато відомих магазинів публікують інструкції для своїх покупців, як відрізнити оригінальну річ від підробки. Так, наприклад, продавці білизни бренду Victoria's Secret розповіли, на що потрібно звертати увагу, купуючи їхню продукцію. Вивчивши інформацію про товар та його зовнішній вигляд потрібно детально розглянути такі дані:

  • країна виробник;
  • ціна;
  • зовнішній вигляд бирки;
  • тканина;
  • якість швів;
  • фурнітура;
  • розмірний ряд.

Крім того, покупців закликали не вірити і акціям на кшталт «цей купальник продають за 10 доларів, бо він лишився останнім з колекції». Щоб визначити, підробка це чи ні, достатньо порівняти приблизну вартість пропозицій в інтернеті та на офіційному сайті. Вони мають бути в одному діапазоні.

Існує й інший, глобальніший рівень боротьби з підробками. Асоціація українсько-китайського співробітництва повідомила, що китайську компанію інтернет-торгівлі Alibaba неодноразово критикували власники світових брендів. Компанію звинуватили у недостатніх зусиллях у боротьбі з копіюванням товарів люксових виробників.

Через це у 2016 році для боротьби з контрафактною продукцією, яка продається на інтернет-майданчиках китайського холдингу, Alibaba об’єдналася з великими компаніями, включаючи Louis Vuitton, Mars і Samsung і ще 16 компаній. Вони збирають дані про підробки, розміщені на інтернет-платформах, щоб боротися з цим явищем.

Об’єднання отримало назву Alibaba Big Data Anti-Counterfeiting Alliance. Система холдингу Alibaba щодня сканує понад 10 млн товарів. Результат цієї роботи – виявлення мільйонів одиниць із підробленими товарами та припинення співпраці з десятками тисяч постачальниками.

Боротьба з підробками – важлива для брендів зі світовим ім'ям. Адже для них найбільшою шкодою через масове виробництво підробок є навіть не втрата доходів, а втрата репутації.