Плата за неактивність: які банки її застосовують і як не втратити гроші
У деяких українських банків у «Правилах банківського обслуговування фізичних осіб» існує поняття «неактивного рахунку»
Деякі українські банки справді додали до своїх «Правил банківського обслуговування фізичних осіб» поняття «неактивного рахунку».
До речі, на Finance.ua існує перелік найкращих кредитних карток від банків України. Тут ви можете порівняти усі умови, та обрати оптимальний для себе варіант.
Наприклад, в Акордбанку неактивним вважається рахунок, за яким не було рухів протягом року — з 1 листопада попереднього до 31 жовтня поточного року. Якщо в результаті інвентаризації банк виявив такий рахунок, із залишку на рахунку списується комісія у розмірі 20 грн (або еквівалент у доларах чи євро). При цьому, якщо залишок на рахунку менший за 20 грн, комісія за неактивність списується у розмірі залишку. Якщо на рахунку немає коштів, комісія за неактивність не стягується.
20 грн за неактивність з вас знімуть і у ПриватБанку.
Банк ПУМБ також вважає неактивним рахунок, за яким не було рухів більше ніж 12 місяців. Але якщо залишок на ньому перевищує 1 тис. грн власних (клієнтських) коштів, плата за неактивність (тут вона теж становить 20 грн — ред.) стягуватися не буде.
Більш жорсткі умови у МТБ Банку. Тут комісія за обслуговування неактивного рахунку стягується у розмірі 50 грн на місяць. Причому стягуватиметься вона доти, доки на рахунку не закінчаться гроші. Аналогічні правила прийнято в Юнекс Банку.
В Укргазбанку діє диференційований підхід до визначення неактивності рахунку, залежно від типу тарифного плану (ТП). Так, за двома тарифними планами (ТП «Pro-Запас+» та ТП «Кредитна картка») неактивним рахунок стає на 37-й місяць (через три роки), за рештою — через 12 місяців (як і в інших банках). Укргазбанк за неактивність списує з рахунку одразу 100 грн.
Дуже оригінальні правила діють у Таскомбанку. Тут правило неактивності діє не для карткового, а для рахунку до запитання «Ощадний». У разі, якщо за рахунком не було рухів понад 365 днів, банк 1 числа наступного місяця (після закінчення 365 днів) стягує плату у розмірі 100 грн/10 доларів/10 євро. При цьому якщо залишок на такому рахунку перевищує 100,01 грн/10,01 доларів/10,01 євро, плата за неактивність не стягується.
Далеко не у всіх банках для того, щоб рахунок став неактивним, має пройти 12 місяців. Наприклад, у Райффайзен Банку та Сенс Банку плата за неактивність вмикається, якщо рухів за рахунком не було протягом 6 місяців.
Досить жорсткі умови для своїх клієнтів установив Izibank (мобільний банк на базі Таскомбанку. — Ред.). Рахунок стає неактивним через 3 місяці, якщо за цей час не було жодної видаткової операції за рахунком. У цьому разі вже на 4-й місяць банк починає списувати спочатку 50 грн, потім — 100 грн, потім — 150 грн, щомісяця збільшуючи плату за неактивність на 50 грн. І так, поки загальна сума списання не сягне 2 тис. грн! Причому, якщо на основному рахунку буде недостатньо коштів для списання, банк може списувати гроші з ощадного рахунку «Заначка». Якщо власних коштів клієнта немає, через пів року рахунок буде закрито.
Як бачимо, кожен банк встановлює свої правила та по-своєму трактує поняття «неактивності» рахунку. Єдиних правил для різних банків у цьому разі просто немає.
Існує кілька простих правил, яких варто дотримуватися, щоб уникнути зняття плати за неактивність рахунку і не втратити гроші.
- Варто зробити ревізію карток та поточних рахунків, відкритих вами у різних банках. Якщо є картки, якими ви не користуєтеся, їх краще закрити.
- Не залишати власні кошти, навіть невеликі суми, на картах, якими ви не користуєтесь. Якщо ви навіть не збираєтеся найближчим часом закрити ту чи іншу картку — просто обнуліть її.
- Обов’язково уточнити у банку, в якому обслуговуєтеся, за яких умов банк починає вважати рахунок або картку неактивними, а також як стягується плата за неактивність рахунку. Іноді достатньо тримати на рахунку певну мінімальну суму, щоб рахунок вважався активним. Втім, робити це варто лише в тих випадках, якщо ви точно в майбутньому плануєте скористатися цим рахунком чи карткою.
- У разі, якщо конкретна картка або рахунок важлива для вас, — не допускайте настання умов, за яких банк почне вважати його неактивним. Іноді досить раз на 3 місяці поповнити мобільний телефон на кілька гривень з конкретної картки (краще це робити на сайті мобільного оператора), щоб рахунок знову став активним.