0 800 307 555
0 800 307 555
  • Finance.ua
  • Корисно знати
  • Трафік та клієнти для бізнесу: як працюють CPA-мережі, та як на цьому заробляти до 50 тис. особисто

Трафік та клієнти для бізнесу: як працюють CPA-мережі, та як на цьому заробляти до 50 тис. особисто

Інтерв’ю з головою SalesDoubler, компанії, що має мультивертикальний досвід в перформанс маркетингу

Finance.ua поспілкувався з Олександром Бойко, головою SalesDoubler (SD. – надалі). Компанії, що спеціалізується на наданні комплексних рішень у сфері партнерського маркетингу.

SD використовує різноманітні інструменти та сервіси для просування партнерських програм, які допомагають вебмайстрам залучати більше трафіку, відстежувати ефективність рекламних кампаній, а рекламодавцям – продавати більше своїх продуктів та послуг.

Олександр в афілейтному маркетингу (це модель взаємодії між продавцями та вебмайстрами. Вона працює так, що афілейт постачає виконавцю зацікавлених клієнтів та отримує за це грошову винагороду. Продавець зацікавлений у тому, щоб надавати партнерам високу оплату за клік чи інші види цільових дій. – Ред.) понад 10 років. До цього працював 10 років у банківській сфері. Безпосередньо в роздрібному кредитуванні. Займався проєктами надання кредитів співробітникам організацій, в яких був зарплатний проєкт, або не було зарплатного проєкту, але співпрацювали з банками.

Олександр Бойко – голова SalesDoubler

Олександре, для початку, розкажіть нашим читачам простими словами, що таке CPA-мережа?

- CPA-мережа — це єднальна ланка між вебмайстром та рекламодавцем. Рекламодавцю треба якісний трафік та продажі, тож він звертається до СРА-мережі, в якої є велика кількість партнерів-вебмайстрів.

Ті, своєю чергою, не шукають рекламодавця, а мають великий вибір в особистому кабінеті на платформі.

Мережа бере на себе всі юридичні питання та надає повну підтримку для обох сторін. Тож СРА це посередник, що полегшує роботу учасників онлайн-маркетингу.

Яку роль у цьому напрямі виконують вебмайстри?

- Вебмайстри є тією рушійною силою, що забезпечує роботу онлайн-маркетингу. Вони приводять клієнтів рекламодавцям за певну винагороду.

Тобто вони саме виконують основну частину роботи. Залучають трафік за допомогою різних видів реклами.

Сьогодні вебмайстер професія не дуже розповсюджена, але досить вигідна. Скільки може заробляти вебмайстер, і який обсяг роботи задля цього він має виконувати?

- Вебмайстер вигідна професія тим, що ви можете працювати віддалено. Ви можете знаходитися в будь-якій точці світу. Головне мати доступ до інтернету й ноутбук.

Скільки можна заробити? Залежно від того, скільки ви будете цьому приділяти часу та виділяти бюджети.

Потрібно дивитися на ROI, тобто різницю між витратами та доходами. Якщо ROI позитивний, то просто масштабуєтеся. Є вебмайстри, які заробляють по 50 тисяч доларів на місяць.

Щодо SalesDoubler, як так вийшло, що вона станом на зараз одна з найвагоміших компаній в афілейті?

- Що ж, українська CPA-мережа SalesDoubler була заснована ще у 2012 році. Ми проходили цей довгий шлях розвитку й праці в 11 років. Спеціалізуємося на партнерському маркетингу. Успішні, тому що якісно об’єднуємо інтереси рекламодавців та вебмайстрів.

Афілейт, він же партнерський маркетинг, – це просування чужих товарів і послуг за домовлену заздалегідь винагороду.

Ще одна з наших особливостей, SalesDoubler має мультивертикальний досвід в перформанс маркетингу та працює не лише з рекламодавцями та вебмайстрами, але й з агенціями.

До речі, наприкінці 2023 року наша компанія стала сертифікованим Google Click Tracker. І це надає нашим партнерам ще більше можливостей.

Я так розумію, ви не обмежуєтеся роботою лише в Україні?

- Це правда. Компанія планує розширюватися та створювати представництва в інших країнах. Наразі одне представництво вже є в Казахстані.

Ба більше, SalesDoubler працює на декількох континентах. В Європі це Україна, Молдова, Іспанія, Румунія, Польща. В центральній Азії: Казахстан, Азербайджан. В південно-східній Азії: В'єтнам, Філіппіни, Шрі-Ланка, Індія. В латинській Америці: Мексика, Колумбія тощо.

В цьому році завершено акцію для мікрокредитних організацій на Філіппінах, де також були досягнуті чудові результати. Загальний ріст унікальних відвідувачів на партнерські програми PDL Філіппіни склав 144%!

Водночас компанія принципово не працює з країнами-агресорами.

Якщо все ж повертатися до України, які зміни законодавства під час війни можна назвати найвагомішими?

- Зміни в регулюванні це закономірний процес в будь-якій державі. Будь-який процес та бізнес має бути врегульований. Ключові зміни – це прийняття сотої постанови, а також інших нормативних актів, які регулюють споживче кредитування та діяльність мікрофінансових компаній.

НБУ зараз обмежує максимальну відсоткову ставку. Тобто, скільки мікрофінансова компанія може нараховувати клієнту.

Якщо раніше ця ставка була необмежена, то зараз вона доволі жорстко лімітована. З усіма комісіями, пенями, вона не має перевищувати 1%.

Що відповідно впливає на дохідність мікрофінансової компанії. А це, своєю чергою, впливає й на наш заробіток.

Ще одна з головних змін – це подання інформації для клієнта на посадкових сторінках.

Посадкова сторінка – це вебсторінка, на яку перенаправляється користувач після того, як він натиснув на рекламний банер або посилання вебмайстра.

Ця сторінка зазвичай має на меті переконати відвідувача виконати певну дію, таку як покупка товару, підписка на послугу, заповнення форми тощо.

Ідеальна посадкова сторінка зазвичай повинна викликати емоції, надавати достатньо інформації та мотивувати клієнта на певну дію, за яку вебмайстер отримає гроші. Тож треба доволі гарно розуміти клієнта та коректність подання інформації згідно з чинним законодавством.

А як це ускладнило безпосередньо вашу роботу?

- Це все знижує конверсію та ускладнює діяльність, адже потрібно постійно слідкувати, щоб все було актуальним. Ретельно відстежувати зміни законодавства та потреби споживачів.

Для того, щоб зробити хорошу рекламну кампанію вебмайстер має знати усі «підводні камені», щоб не підвести ані рекламодавця (пообіцявши щось, що той не може надати), ані клієнта (пояснивши всі нюанси придбання кредиту).

Тому завжди потрібно «тримати руку на пульсі», особливо сьогодні, коли ринок не такий стабільний та зміни на ньому перманентні.

Компанія принципово не працює з країнами-агресорами – Олександр Бойко

Які кроки ви зробили в SD, щоб зміни якщо і вплинули на роботу компанії, то мінімально?

- Ми постійно комунікуємо з рекламодавцями та з вебмайстрами, доносимо інформацію про зміни. Відстежуємо зміни eCPC та CR, тобто конверсійність рекламодавців, оферів.

Залежно від цього приймаємо рішення та надаємо вебмайстрам консультації, як краще діяти.

Також ми розвиваємо нові вертикалі, нові ГЕО, для того, щоб в разі настання критичного моменту по дохідності вебмайстри могли «перемкнути» трафік. Запустити рекламні кампанії на інші країни або вертикалі.

За вікном, на жаль, все ще війна. Чи змінився портрет клієнта від початку повномасштабного вторгнення рф? Також чи відчуваєте відмінності між 2022 та 2023 роками?

- Портрет клієнта не змінився. Можливо, почало з’являтися більше жінок, які оформлюють кредити.

В першому кварталі 2022 року кредити відновились на 60%, у порівнянні з довоєнними показниками. У другому був різкий спад. Люди майже перестали користуватися цією послугою. В першому кварталі 2023 року знову відбулося відновлення.

Джерело: офіційні дані НБУ

Можливо однією зі змін можна назвати збільшення середнього чека через банки та незначне зменшення через МФО. Однак зараз ми спостерігаємо тенденцію зростання.

Джерело: офіційні дані УБКІ

Сьогодні в нестабільній ситуації багато людей втрачають роботу, тож кредити стають більш потрібними.

Чи згадаєте найскладніший кейс з вашої практики за останній час, та як ви його вирішували?

- Доволі складно сказати, тому що останні роки 4 були досить складними. То коронавірус, коли бізнес майже зупинився, потім війна.

Ми постійно працюємо в режимі динамічних негативних змін. Адаптуємо бізнес, намагаємося робити все, щоб бізнес розвивався в цих умовах. І ми дійсно рухаємось вперед та досягаємо високих результатів.

Якщо виходити з вашого досвіду, які вертикалі краще працюють в цих умовах?

- Найкраще працюють ті вертикалі, які мають попит у користувачів. Це завжди був E-commerce, мікрофінансові компанії (МФО) та банки, тому що гроші людям завжди потрібні.

Також й «хайпові» вертикалі, наприклад криптовалюта. Вона активно розвивається, люди зацікавлені.

Чи змінились джерела трафіку, чи підхід до монетизації?

- Джерела трафіку не змінилися, а от підхід до монетизації трафіку так. Потрібно більш чітко комунікувати з клієнтом та сегментувати клієнта виключно на ту аудиторію, яка буде конвертуватися.

Все тому, що вартість залучення клієнта зростає, а самої аудиторії не стає більше. Й маємо більш якісно опрацьовувати клієнта.

Одне з ключових правил – потрібно розуміти хто ваш клієнт, де він є, та що йому запропонувати. Все для того, щоб він користувався послугами чи купував продукцію, яку ви пропонуєте.

Це досягається шляхом постійного відстежування статистичних даних. Аналізу даних, які вже накопичились з ранніх періодів. Та враховуючи це все робити нові активності. Робити комунікації індивідуально з клієнтом. Саме це дає результат.

Багато людей втрачають роботу, тому кредити стають більш потрібними – Олександр Бойко

Які ГЕО ви б порадили обирати для диверсифікації станом на 2024 рік?

- Ми для себе обрали стратегію, що йдемо в середню Азію, Латинську Америку, країни Африки.

Чому туди, що привабило?

- Середня Азія, не повірите, тому що по менталітету схожа на Україну. Там країни досить активно розвиваються. Тому туди простіше зайти.

Латинська Америка – це блакитний океан в бізнесі. Значна кількість населення, так само як Африка та Азія.

Там ще не повною мірою зайнятий PDL (з англ. payday loans. Також відомі як позики до зарплати, мікрокредити, мікропозики. – Ред.). Є куди зростати. А коли ринок зростає, то на ньому можна більше заробити.

Розкажіть про особливості ведення бізнесу в цих країнах?

- Цікаво вести бізнес, тому що кожна країна має свій менталітет. Починаючи від креативів, які мають бути застосовані з комунікації, до підходів в комунікаціях безпосередньо.

Потрібно відстежувати законодавчі зміни, розуміти що цікавить клієнта.

Відстежувати й, наприклад, свята. Бо може бути ситуація, коли ви запустили креатив, рекламну кампанію, а в цій країні якісь державні, або релігійні свята. Ви просто «зливаєте» трафік, й можете не зрозуміти, чого ж це відбулося.

Плюс в кожній країні є своя тенденція та свої «улюбленці» по зв'язках між трафіком й конверсією. Це також треба враховувати.

Треба відстежувати законодавчі зміни та розуміти, що цікавить клієнта – Олександр Бойко

Якщо повертатися до України, які б прогнози по ринку ви б надали на наступне півріччя?

- Якщо прогнозувати щодо України на наступне півріччя, то нас очікує зміна відсоткової ставки, яку можна застосовувати до клієнта, обмеження цієї відсоткової ставки.

На мій погляд, слід чекати на адаптацію продуктів. Будуть нові продукти, які пропонуватимуть клієнту в онлайні. Відповідно буде певний період часу турбулентності. Та я впевнений, що ринок «встає", й буде рухатись далі.