0 800 307 555
0 800 307 555

Історія iPhone, як історія успіху Apple

Чому iPhone такий дорогий і такий популярний. Історія моделей

Сьогодні в це складно повірити, але до iPhone компанія Apple теж мала історію. Щоправда, виникнення цього продукту розділило історію Apple на “до і після”. Навіть назва корпорації, яка існувала понад 30 років, змінилася з Apple Computer на Apple — комп'ютери більше не були основним продуктом компанії, флагманом став iPhone.
Зміст

Багато в чому завдяки iPhone Apple стала найдорожчою за рівнем капіталізації компаній у світі, досягнувши капіталізації 2,43 трильйона доларів.

До речі, підписатися на наш телеграм-канал та Instagram можна з будь-якого пристрою.

Історія моделей iPhone

Перший iPhone з'явився у 2007 році. Він був зовсім не схожий на те, що можна купити в магазинах Apple сьогодні: перший iPhone не працював із мережами 3G, не міг орієнтуватися за допомогою GPS, знімати відео, у нього не було селфі камери, а основна камера мала роздільну здатність лише 2 мегапікселі. У конкурентів це все було.

Що було у першого айфона такого, що дозволило продати понад 1,39 мільйонів пристроїв на суму 630 мільйонів доларів?

Унікальний клієнтський досвід. Поки всі виробники телефонів змагалися в тому, щоб зробити екран більшим, але не втратити зручність роботи з кнопками, Apple запропонувала iPhone взагалі без клавіатури. Тільки екран 3,5 дюйми з роздільною здатністю 320×480 пікселів.


Такий вигляд мав найперший iPhone

Новий мобільний телефон у перший рік завоював менше 1% ринку, але став першим смартфоном, із сенсорним екраном, яким було дійсно зручно користуватися.

Того ж року Nokia продала 133,5 млн телефонів, а це в 96 разів більше, ніж Apple. Найпопулярнішою моделлю тоді була Nokia 1100.

З часом виявилося, що споживачу потрібно саме те, що запропонував iPhone — фізична клавіатура просто не потрібна, якщо є швидкий та чутливий тачскрін.

Тепер всі вже рівнялися на iPhone. І якщо в 2007 році 60% ринку належало Nokia, то через 4 роки Apple продавала більше пристроїв.

Насправді першим мобільним телефоном із сенсорним екраном був IBM Simon, що надійшов у продаж у 1994 році за ціною $899. Але цей смартфон був незручним, тому виявився нікому не потрібним.


Для того щоб скористатися клавіатурою IBM Simon – потрібен був стилус. На торкання пальців екран не реагував

У 2008 році з'явився iPhone 3G, як зрозуміло з назви – з можливістю роботи в 3G мережах. А за рік iPhone 3GS з можливістю запису відео.

Принципових відмінностей у 3G від першої моделі було небагато, але найголовніше потрібно згадати: магазин додатків App Store вперше з'явився саме на моделі 3G.

Незважаючи на це iPhone 3G було продано вже 5,63 млн штук у 2008 році, а у грошовому вираженні продажі склали 1,8 мільярда доларів. Тобто за рік Apple збільшила прибуток від продажів iPhone в 2,8 рази.

Але вже через рік ця цифра зросла в 20 разів у порівнянні з першим роком продажів (iPhone 3G продавався ще 3 роки після дебюту, а 3GS — чотири. – Ред.).

У 2009 році продажі смартфонів приносили компанії вже 30% від сукупного доходу.


Продажі iPhone і всі продажі Apple (блакитна лінія) з 2001 по 2022 роки. На графіку видно, що iPhone забезпечує більшу частину доходу компанії

У 2010 році Apple нарешті серйозно оновила свій флагманський продукт: iPhone 4 мав новий дизайн, Retina екран із роздільною здатністю 960x640. Телефон працював за допомогою процесора власної розробки – Apple A4. До цього використовувалися процесори Samsung.

Не дивно, що за 3 дні було продано 1,7 млн iPhone 4, це більше ніж продаж першого iPhone за рік.

iPhone 4s надійшов у продаж у 2011 році, від попередника він відрізнявся процесором Apple A5 операційною системою iOS 5, але головне, на цій моделі смартфона з'явився голосовий помічник Siri.

iPhone 5 надійшов у продаж у вересні 2012 року та поставив новий рекорд продажів. Два мільйони телефонів було продано на замовлення всього за одну годину. А лише п'ята модель розійшлася у світі тиражем близько 70 мільйонів пристроїв.

Нічим особливим від попередньої моделі він не відрізнявся, трохи більший екран, новіша операційна система, але все та ж відмінна якість і вподобання користувачів. Щоб купити новий айфон, люди вишиковувалися у довгі черги і навіть ночували біля магазинів.

Через рік на ринок було випущено iPhone 5s. З нового можна відзначити датчик відбитка пальців 64-розрядний процесор A7.

У 2013 році доходи, отримані від продажів смартфонів, перевищили 50% усієї виручки компанії Apple і цілих 7 років не опускалися нижче цієї позначки. Стало очевидним, що історія успіху Apple це історія успіху iPhone.

Найпопулярніший iPhone в історії

iPhone 6 став найпопулярнішим смартфоном лінійки, у продаж він надійшов у 2014 році, але продовжував вироблятися до 2018 року. Так довго на полицях магазинів жодна модель ще не затримувалась.

Саме ця модель вважається найпопулярнішим iPhone за всю історію. Загалом було продано 224 мільйони iPhone 6 та iPhone 6 Plus. За перші 3 дні офіційного продажу було придбано 10 мільйонів пристроїв.

Багатьох користувачів гнітив той факт, що новий телефон гнеться, і через це горезвісна якість Apple відчувається якось менш «гостро». Але навіть цей факт не зміг вплинути на бажання придбати новий iPhone у сотень мільйонів людей у всьому світі.

Натомість саме шоста модель навчила світ платити за допомогою телефона, тоді вперше з'явився Apple Pay та чіп NFC.

Того року обсяг продажів смартфонів Apple перевищив 100 мільярдів доларів.

У 2015 році продажі Apple зросли до 235,5 млрд доларів. З них 155 мільярдів – це частка iPhone. Моделі iPhone 6 та оновлений iPhone 6s дозволили збільшити виторг продажів смартфонів у півтора рази.

iPhone 7 з'явився на ринку в 2016. Новий телефон мав і новий процесор, і операційну систему, але не було традиційного 3,5 мм роз'єму для навушників.

Ризикований крок, позбавляти користувачів можливості слухати музику через улюблені навушники. Важко з упевненістю сказати з цієї причини, але обсяги продажів iPhone у 2016 році вперше були нижчим, ніж у попередньому.

Поява iPhone 8 у 2017 році збільшила продажі, але лише на 3%. Не всі власники айфонів розуміли, навіщо варто купувати новий телефон, видимих відмінностей було не так багато.

У тому ж році Apple перестрибнула через одну цифру і випустила одразу iPhone X (X – означає 10). Все тому що цей рік був ювілейним, перший iPhone з'явився 10 років тому. Саме в 10-й моделі вперше було застосовано технологію Face ID.

Вартість базової моделі становила $999 доларів. Це було зростання вартості більш як на 40%. Але, незважаючи на ціну, Apple спромоглася продати понад 60 мільйонів ювілейних смартфонів у перший рік.

Природно, що зі зростанням ціни зріс і прибуток від продажу. Цікаво, що «вісімка» залишалася у продажу 3 роки, а ювілейна модель перестала бути доступною вже через рік, а її місце зайняла лінійка iPhone XS з новим процесором та покращеною камерою.


Кількість активних iPhone у мільйонах штук. Не важко помітити, що з кожним роком кількість пристроїв зростає

Традиційно Apple презентує нові моделі восени, тому удачі чи невдачі впливають і на показники наступного року.

Смартфон, який найбільше продається у світі

У 2019 році було анонсовано iPhone 11, стартова ціна базової моделі якого повернулася до $699.

Він став найпопулярнішим смартфоном у світі. Щоправда, на пік продажів смартфон вийшов уже в 2020, незважаючи на появу наступної моделі. А 2019-й ознаменувався рекордним спадом продажів, цього року було продано на 30% менше нових айфонів, ніж попереднього.

У тому ж 2020 році настала черга iPhone 12. Вперше за історію світу запропонували версію mini зі зменшеною діагоналлю екрана. Не всім користувачам подобалися великі смартфони, і їм пішли назустріч. Але серед усіх версій iPhone 12 версія міні займала частку лише 6%.

Починаючи з 12 версії, у комплект поставки більше не входить зарядний пристрій, його потрібно купувати окремо за 19 доларів.

Настав 2021 рік, iPhone 13, як завжди, може похвалитися новим екраном, новою операційною системою швидкодією, здавалося б, все, як завжди, і жодних раціональних причин міняти торішню модель на новий айфон немає. Але продажі зросли з 197 мільйонів гаджетів минулого року до 242 мільйонів, тобто на 23%. Таких стрибків iPhone не було з 2015 року.

Найсучаснішим на сьогоднішній день є модель 2022 року — iPhone 14. Тут Apple змінила своє правило і не стала оновлювати процесор, він такий самий, як і у моделі минулого року. Основні відмінності між iPhone 14 та iPhone 13 у програмному забезпеченні камери та об'ємі 
оперативної пам'яті.

Офіційних даних про продаж саме 14 моделей немає, але незалежні аналітики вважають, що iPhone 14 було продано на 70% менше, ніж 13-х.

Проте виручка Apple від продажу флагманського продукту зросла до 205,4 мільярда доларів, що на 7% більше, ніж у 2021 році.

iPhone так само продовжують любити і так само охоче купувати. І ця історія ще далеко не закінчена, ми, напевно, ще побачимо щось дивовижне в майбутньому.

Чому iPhone такий дорогий?

Найпростіша відповідь на питання про високу ціну на iPhone у тому, що він коштує стільки, скільки за нього готові платити.

Основний ринок, де iPhone продається найбільше, це США — 43%. Далі йде Європа з 24%, Китай – 19% і Японія – 6,6%. Тобто iPhone переважно купують жителі багатих країн, для яких заплатити 1000 доларів за смартфон — це зовсім не дорого.

Цікаво, що найбільша частка iPhone 53% у Японії. Там середній місячний дохід вище 3 тис. дол. У США айфони мають 52,8% жителів, а середній дохід тут понад 4 тис. дол. на місяць.

Насправді iPhone ніколи і не мав бути дешевим. Apple взагалі не робить нічого дешевого, стратегія компанії полягає в тому, щоб бути лідером у технологіях та надавати користувачам максимально можливу якість.

Ще одна важлива деталь у тому, щоб iPhone постійно оновлювався. І програмне забезпечення, і дизайн, і процесор та багато іншого розробляється самою компанією. Це коштує дуже дорого, і, звісно, впливає на собівартість кожного iPhone.

Щороку на дослідження та розробку витрачаються величезні гроші та ці цифри постійно зростають.

Стратегія iPhone полягає в тому, що він конкурує сам із собою. Кожен новий iPhone має бути кращим, ніж попередній, і не на словах, а відчутно краще. Тому на розробку нових технологій і витрачаються мільярди доларів.

У 2022 році Apple інвестувала в дослідження та розробки рекордні 26,3 мільярда доларів.


Витрати Apple на наукові розробки. У мільярдах доларів

Експерти ринку вважають, що частка наукових розробок у собівартості айфона становить не менше 25%.

Чому iPhone такий популярний?

Головна причина, чому iPhone такий популярний
незважаючи на його вартість у тому, що кожен рік цей смартфон створюється заново з метою завоювати прихильність користувачів.

Саме клієнтський досвід є головною метою Apple і за багато років у компанії навчилися вгадувати бажання своїх клієнтів.

iPhone швидкий, чутливий, зручний. Ним легко та приємно користуватися. Це не випадковість, це труд тисяч фахівців, завданням яких є зробити роботу максимально якісно.

До того ж навколо iPhone вибудувана величезна екосистема пристроїв та додатків, таких самих простих та зручних, як і сам смартфон.

Саме тому компанія Apple намагається контролювати все, що може: сама розробляє процесори, чіпи пам'яті, операційну систему та багато іншого. А з 2024 року навіть планує самостійно виготовляти матриці для екранів.

Це додаткові витрати, яких можна було б уникнути. Але без них неможливо гарантувати якість.

Ось чому iPhone всім подобається — він перевершує очікування користувача. Одного разу купивши iPhone, людині вже не хочеться користуватися чимось іншим.

Цікаві факти про iPhone

Скільки Apple заробляє на iPhone?

У 2022 році компанія Apple отримала дохід $394,3 мільярда доларів, частка від продажів iPhone склала 54%. Для порівняння iPad це 8%, а Макбуки та десктоп комп'ютери – 6,6% доходу.

За той же рік Microsoft отримала дохід $204, а Google $282,8 мільярда доларів. Тобто лише один айфон заробив більше, ніж вся корпорація Білла Гейтса разом узята.

Скільки iPhone продається щороку?

У 2022 році було продано 232 мільйони iPhone, тоді як у 2021 — 242 мільйони, а в 2020 — всього 197 мільйонів пристроїв.

Цікаво, що у 2022 році у світі налічувалося 1,2 мільярда активних iPhone. Виходить, що кожен шостий житель планети має iPhone.

Яку частку ринку iPhone займав у 2022 році?

Згідно з дослідженням Omdia, в 2022 році Apple займала частку ринку 19% і продала 231 мільйон iPhone різних моделей. Це друге місце у світі, а на першому розмістився Samsung з 21% та обсягів продажів 259 мільйонів пристроїв.

iPhone — це саме той продукт, про який можна сказати, що він змінив світ. Якщо до 2008 року компанія Apple прагнула поставити в кожен будинок свій комп'ютер, то поява iPhone дозволила будь-якій людині носити комп'ютер у кишені.

Саме iPhone приносив на ринок ті технології, без яких не можна вже уявити сучасний світ: мультитач екран, магазин додатків, NFC, сканер відбитків пальців, голосовий помічник та розпізнавання облич з'явилося вперше саме на смартфоні Apple.

Стандарти індустрії встановлює саме iPhone. Пам'ятайте, навіть якщо у вашій кишені лежить пристрій на Android.