«Еко-банк» від Укргазбанку. Перевірено особисто

На прохання форумчан ми вирішили перевірити «Еко-банк». З'ясували, як вже працює віртуальний банк і до чого треба прагнути

До початку 2020 року в Україні залишилися два великі банки, які не мають повнофункціональних банківських додатків – Укргазбанк і Мегабанк. Перший крок зробив Мегабанк: почав активно розвивати власний віртуальний банк під назвою todobank. За ним заворушився і Укргазбанк – у другій половині 2020 року з'явився додаток «Еко-банк».
Зміст

Редакція Finance.ua уважно ознайомилася з відгуками учасників нашого форуму щодо додатку «Еко-банк» і вирішила скласти про нього власну думку.

Одному з журналістів було доручено стати клієнтом Укргазбанку і на особистому прикладі підтвердити або спростувати часом досить різкі висловлювання форумчан на адресу цього додатка. Ось що у нас вийшло.

Веб-версія «Еко-банк» не працює

Ствердження учасників інтернет-форуму Finance.ua про те, що веб-версія не працює, на жаль, виявилося правдою.

Справді, на головній сторінці сайту Укргазбанку присутня зелена кнопка «Еко-банк».

При натисканні на неї потрапляємо на сторінку для входу в інтернет-банк. Наш співробітник ввів свій зареєстрований в банку фінансовий номер – і одразу отримав повідомлення: «Неправильний номер телефону».

Залишається загадкою, навіщо IT-фахівці банку залишили на головній сторінці сайту вхід в інтернет-банк, який не працює.

Мобільний додаток досить простий та інтуїтивно зрозумілий

Наступний крок – завантажити мобільний додаток «Еко-банк» у Play Market. Видно, що розробники йдуть в ногу з часом: реалізовано навіть вхід в додаток за відбитком пальця.

Що творцям «Еко-банку», безсумнівно, вдалося – донести до клієнтів довідкову інформацію про відділення та банкомати, а також контакти для зв'язку.

Співробітник редакції спробував написати у Viber, але йому ніхто не відповів. А ось на телефонний дзвінок за вказаним номером відповіли досить швидко.

Віртуальні картки – дуже актуально під час пандемії

Безсумнівним плюсом цього додатка є можливість відкриття віртуальних банківських карток у трьох валютах. Щоб стати клієнтом банку, зовсім не обов'язково йти у відділення. Достатньо лише обрати картку в потрібній валюті і натиснути на відповідну кнопку.

Картка справді створюється миттєво. І з нею вже можна працювати. Наприклад, поповнювати її безготівковим переказом з іншого банку за реквізитами. Наш співробітник перевірив: переказ зараховується швидко.

З входом в додаток дещо перемудрили

Складнощі починаються відразу після виходу з додатку. Якщо вийти з нього повністю і вивантажити з пам'яті телефону, при спробі повторного входу додаток просить ввести 4 останні цифри номера щойно створеної віртуальної картки.

Наш співробітник, який навіть не підозрював про подібну «підступність» додатку і не зберіг ніде номер картки, був змушений іти за допомогою до найближчого відділення. Міф про повністю автономне користування віртуальними картками розвіявся миттєво.

У відділенні співробітнику повідомили, що не бачать щойно створених віртуальних карток, і порадили звернутися за допомогою на «гарячу лінію» банку. Там йому, у свою чергу, запропонували... звернутися до відділення. Коло замкнулося.

Як виявилося згодом, кілька років тому наш співробітник був клієнтом цього банку, але його дані були закріплені за іншою областю.

В Укргазбанку неможливо побачити дані, якщо клієнт з іншої області. Тому і виникла така проблема.

Рекомендації. Щоб подібні проблеми не виникали надалі, було б чудово:

  • У самому додатку «Еко-банк» зробити нагадування для клієнта про необхідність збереження номера картки (останніх 4-х цифр) для повторного заходу в додаток.
  • При оформлені віртуальних карток висилати клієнту на його фінансовий номер телефону номер відкритої картки.
  • IT-службі банку доопрацювати бази даних, щоб з'явилася можливість побачити клієнта з іншої області/іншого відділення, а не тільки «своїх», прив'язаних до конкретного відділення.

Не відображається список операцій

Після того як наш співробітник відвідав відділення, він відкрив так звану фізичну пластикову картку «Pro Запас» і поповнив її через касу банку. Через деякий час залишок по картковому рахунку в додатку змінився, а ось сама транзакція не відобразилася.

Всі наступні поповнення цієї картки ззовні (за допомогою платежів за реквізитами) не порушили порожнечу поля для транзакцій – воно так і залишилося порожнім.

Як стало зрозуміло після спілкування з учасниками інтернет-форуму, ця проблема збереглася практично з самого старту роботи «Еко-банку».

Причому відображення або невідображення транзакцій – величина випадкова. Редакції розповіли, що у одного з форумчан транзакції з'явилися через кілька місяців.

Всі наші дзвінки на «гарячу лінію» ні до чого не призвели: максимум, чого вдалося домогтися, – зареєструвати повідомлення про проблему.

Час операцій відображається неправильно

Як вийти з ситуації, співробітнику редакції підказали на тому ж форумі: можна сформувати виписку (точніше, це просто перелік операцій, але з датами і часом) і відправити на електронну пошту. Виписка справді прийшла досить швидко.

Однак при її вивченні виявилося, що час операцій на 2 години випереджає реальний. Наприклад, наш співробітник поповнював картку готівкою в касі відділення о 09:19, а операція відобразилася як проведена об 11: 19. Точно те ж саме і з зарахованими платежами за реквізитами.

Рекомендації. Є сенс доопрацювати додаток і усунути ці прорахунки, оскільки вони створюють не дуже гарне враження про сервіс. Інші банки практикують створення в соціальній мережі Facebook спеціальних тест-груп з ініціативних клієнтів банку і співробітників, які відповідають за IT-напрямок. Таким нехитрим чином банк отримає швидкий зворотний зв'язок та інформацію про всі наявні проблеми. Особливо якщо стоїть мета зробити повноцінний працюючий додаток.

У додатку з'явилося відображення депозитів

Спочатку в додатку зберігалася лише інформація про банківські картки клієнта Укргазбанку.

Ні поточних рахунків, відкритих у банку, ні депозитів у додатку не було. І ось в останній версії, що з'явилася кілька днів тому, зроблено прорив: з'явилася інформація про вже відкриті в банку депозити.

Щоправда, відкрити новий депозит через додаток поки що не можна: для цього доведеться йти у відділення. Але перший крок вже зроблено.

Інші можливості «Еко-банку»

Розробники додатку заклали можливість здійснення оплати комунальних платежів, штрафів за порушення правил дорожнього руху, проведення платежів за реквізитами на інші банки і навіть роботу з торговим рахунком FOREX. Укргазбанк – один з небагатьох українських банків, що пропонує своїм клієнтам послуги маржинальної торгівлі на міжнародному валютному ринку.

Щоправда, функція «Зняття FOREX», як нам пояснили, поки що не реалізована. А ось відправити платіж за реквізитами на інший банк нам вдалося і досить успішно.

Як підсумок

  • Додаток ще необхідно доопрацьовувати. Хотілося б, щоб першочергово виправили такі явні прорахунки: неправильне відображення часу операцій і некоректне відображення рухів за карткою.

  • Відсутній тісний контакт клієнтів зі службою підтримки банку. Це видно за відсутністю реакції на питання клієнтів і «відправкою» за кожною дрібницею у відділення. Не хочеться думати, що це політика одного з провідних банків країни, але клієнтоорієнтованість явно страждає.
  • Плюс, що над додатком працюють, оскільки разом з оновленнями з'являються нові функції. Але, на наш погляд, необхідне створення і координація роботи тест-групи з доопрацювання і поліпшення додатку.

Впевнені, що варто банку захотіти – і всі питання зникнуть, а проблеми буде вирішено.