- Розповідаємо на прикладі фінансової компанії «Н.А.ГРУП», яка представлена на ринку сервісом онлайн-кредитування CreditBox.
Ім’я CreditBox з'явилося на ринку мікрокредитування 2 роки тому і входить в коло найперспективніших і швидкозростаючих МФО України. Лише за останній рік компанії вдалося втричі збільшити свій кредитний портфель. Причому, у керівництва немає мети домогтися високих валових показників за будь яку ціну. «Для нас перш за все важлива якість нашого портфеля. Це стримує кількісне зростання, але дозволяє нам забезпечувати надійність компанії», – говорить керуючий партнер компанії Вікторія Ільченко.
За рахунок чого компанії вдається зростати? Специфіка будь-якого роздрібного ринку в тому, що тут потрібно вміти догодити клієнту. А для ринку мікрокредитування це особливо актуально. Адже якщо позичальникові раптом не сподобається якість або умови обслуговування в одній компанії, то свої послуги йому з радістю запропонують десятки інших. Тому, щоб бути успішним, тут потрібно забезпечити бездоганний сервіс і адекватну вартість послуг. І тут CreditBox є що показати.
Сервіс компанії налагоджено і працює як годинник. Процес видачі позики займає менше 10 хвилин. За це відповідає унікальний IT-продукт CreditBox – платформа, що включає інтерфейси для різних категорій користувачів, підсистеми скорингу та верифікації, маркетингового аналізу, фінансової та бухгалтерської звітності. Варто відзначити, що це – продукт власної розробки. Чому це важливо? Тому що тільки так система може залишатися конкурентоздатною і постійно розвиватися. У ній закладено процедури взаємодії команди розробників з іншими підрозділами Компанії, що дозволяє швидко реагувати на поточні вимоги ринку, новації з боку регулятора і законодавців.
«Одна з переваг нашої системи – висока швидкість обробки заявки зі збереженням високої якості аналізу надійності позичальника. Наш скоринг досить грамотно наладжений, щоб забезпечувати сервісу один з найнижчих на ринку показників прострочення в портфелі Компанії. При цьому він не створює складнощів сумлінним позичальникам», – говорить керуючий партнер, IT-директор «Н.А.ГРУП» Михайло Іващенко.
Сайт компанії дружній до користувача і побудований так, щоб будь-хто зміг знайти там усю потрібну інформацію. На головній сторінці є зручний кредитний калькулятор з усіма ключовими цифрами: сума і строк кредитування, нараховані відсотки і підсумкова сума оплати послуг. Є розділ з відповідями на найпопулярніші запитання користувачів зі зручним пошуком. Ну, а якщо клієнт раптом чогось на сайті не знайде, то він завжди може зв'язатися зі службою підтримки, телефоном або в одному з популярних месенджерів. Кваліфікований персонал завжди швидко і грамотно відповість на всі запитання.
Що стосується вартості кредитування, то тут на клієнтів також чекають приємні сюрпризи. Перший кредит видається на пільгових умовах. Наприклад, оформивши позику на 1000 гривень на 20 днів, новий клієнт заплатить лише 2 гривні відсотків.
Клієнтам CreditBox все це подобається, і вони голосують за CreditBox своїми кредитними заявками, яких щороку дедалі більшає. Щоб забезпечити фондування зростаючого бізнесу «Н.А.ГРУП», її засновники вирішили вийти на фондовий ринок з емісією облігацій. Сьогодні папери торгуються на найбільшій фондовій біржі України ПФТС з купонною прибутковістю 24%. Рейтингова агенція «Стандарт-Рейтинг» присвоїла їм довгостроковий кредитний рейтинг «uaA», що свідчить про високу кредитоспроможність емітента.
Як бачимо, за бажання забезпечити собі «місце під сонцем» можна навіть в такому висококонкурентному середовищі, як ринок мікрокредитування. Причому в досить стислі строки. Компанія «Н.А.ГРУП» — наочний тому приклад. «Вже запущений проект CreditBox пропонує найкращий сервіс для позичальників в сегменті PDL, прозорий, зрозумілий і високотехнологічний. Також компанія працює і над іншими проектами. Те, що має простий вигляд на екрані смартфону, вимагає злагодженої роботи команди», – підсумував директор компанії Андрій Дітковський.