Як обрати карту для щоденних витрат: п’ять ключових критеріїв
Ці поради допоможуть вам обрати картку для витрат на кожен день
Банківська платіжна картка перестала бути надбанням обраних. Неможливо уявити сучасну людину без банківської картки у гаманці (чи швидше — у телефоні), адже саме її використання дозволяє легко вирішити десятки щоденних проблем.
Банківська картка сьогодні — не просто спосіб оплати, а фінансовий інструмент, який допоможе заощаджувати, контролювати витрати та отримувати додаткові вигоди. Ось перелік критеріїв що має містити картка для щоденних витрат на прикладі картки від одного з українських банків.
Якою б чудовою не була картка, але якщо вартість її обслуговування завелика, вона навряд чи буде цікава широкому колу банківських клієнтів. Деякі банки декларують відсутність плати за обслуговування за своїми картками. Та насправді виявляється, що для цього потрібно виконати певні умови: або щомісяця робити витрати на кілька тисяч гривень, або тримати на картковому рахунку чи депозиті кругленьку суму.
Проте є картки, у яких безкоштовний і випуск, і обслуговування.
Другим ключовим критерієм для картки, яка використовується щодня, є комісії та ліміти. За цим критерієм досить вигідно виглядає картка «Зелена» від абанк, де можна щомісяця безкоштовно перераховувати на рахунок в іншому банку до 100 тис. гривень. Що ж до зняття готівки, і в цьому випадку комісія складає лише 0,9%, що нижче, ніж в середньому за ринком.

Якщо ж треба отримувати на картку стипендію, заробітну плату чи соціальні виплати, банк пропонує картку «Жовта», з якої виплата різноманітних пільгових коштів буде взагалі без комісії.
Деякі банки встановлюють ліміти на безкоштовне зняття готівки з карткового рахунку. Наприклад, в одному великому державному банку можна зняти в банкоматі без комісії з картки лише 20 тис. гривень на місяць. А от з карткою «Жовта» від того ж абанк можна знімати по 20 тис. гривень хоч щодня, повністю безкоштовно.
Велике значення під час щоденного користування карткою відіграє можливість швидко контролювати власні витрати, підключати різноманітні мобільні сервіси, здійснювати перекази коштів, блокувати карту у разі втрати тощо. Це все можливе за наявності зручного мобільного застосунку та підключеного онлайн-банкінгу.
У застосунку abank24 реалізована можливість зручного перегляду статистики витрат за карткою, керування карткою у два кліки (від встановлення PIN-коду до зміни лімітів у разі потреби), здійснення різноманітних переказів, оплати комунальних платежів тощо.
Крім того, дуже зручно те, що замість SMS-повідомлень можна використовувати миттєві push-сповіщення про операції.
Застосунок abank24 постійно розвивається. Найближчим часом можна очікувати появу елементів гейміфікації з бонусами за активність, персоналізованих пропозицій під стиль витрат клієнта, а також розширених налаштувань безпеки та контролю карти.
Для повсякденних витрат корисні карти, які повертають частину витрат (кешбек) або накопичують бали. Тому під час вибору картки, якою будете користуватися щодня, варто дивитися на наступні моменти:
- які категорії покупок охоплюються;
- який максимальний відсоток і яка максимальна сума повернення;
- чи треба виконувати додаткові умови (наприклад, витрати від певної суми).
У абанк, наприклад, картка «Зелена» пропонує кешбек до 20% у вибраних категоріях. Це гарний приклад того, як бонуси можуть працювати на користь власника карти.
Це не все, що пропонує абанк. Окрім базового кешбеку, клієнти можуть отримувати підвищені відсотки від партнерів, бонуси за активність або перші покупки, а також спеціальні пропозиції та знижки у партнерських сервісах.
Таким чином, клієнт не лише просто користується карткою, робить щоденні купівлі, але й заощаджує, а іноді — навіть заробляє.
І нарешті, п’ятим, але не менш важливим критерієм для вибору картки є безпека клієнтських коштів. Банк і картка мають бути не тільки вигідними, але й надійними.
Тому варто звернути увагу на наявність технологій захисту — 3D Secure, push-повідомлення, можливість тимчасово блокувати карту, а також на швидкість та зручність служби підтримки. Клієнт повинен мати можливість швидко зв’язатись із підтримкою за допомогою телефону чи чату у Viber або Telegram.
Усе це реалізовано на солідному рівні в абанк. Заблокувати будь-яку картку можна за одну секунду лише одним рухом бігунка; платежі обов’язково потребують підтвердження на основі технології 3D Secure. За необхідності клієнт може швидко зв’язатися зі службою підтримки за допомогою месенджерів Viber чи Telegram. Працівники абанк відповідають на запитання клієнтів практично миттєво (не треба чекати по півгодини-годині, як в деяких банках) і завжди допоможуть у розв’язуванні питань.
